Mercedes-ΑMG GT R & GT Family

Το πρώτο μέλος της οικογένειας AMG GT παρουσιάστηκε πριν από περίπου τρία χρόνια και έχει καταφέρει να σημειώσει σημαντική εμπορική επιτυχία τόσο στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης όσο και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Βρείτε μας στο

Σε σημαντικό βαθμό ξάφνιασε μεγάλο μέρος του ανταγωνισμού καθώς διαθέτει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που περιμένει κανείς από ένα supercar με πληθώρα εκδόσεων και εξοπλισμού! Ακολούθησαν οι GT S, GT C και η GT R, που είναι και η κορυφαία. Πλέον κάτω από την «ομπρέλα» AMG GΤ υπάρχουν τέσσερα coupe και δύο roadster μοντέλα.

Όλες οι εκδόσεις AMG GT εξοπλίζονται με έναν οκτακύλινδρο, biturbo κινητήρα που αποδίδει από 476 έως 585, στην GT R. Παράλληλα, οι AMG GΤ3 και GT4 προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για αγωνιστική χρήση. Μεγάλο μέρος της τεχνογνωσίας της Mercedes από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό περνάει αυτούσια στην ΑMG GT R, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μαζί της. Μάλιστα αποτελεί και τη βάση πάνω στην οποία «χτίζεται» η αγωνιστική GT 4.

Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (Traction Control) της GT R διαθέτει εννέα διαφορετικές ρυθμίσεις από έναν περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, τεχνολογία που έρχεται αυτούσια από τις αγωνιστικές GT3 και GT4. To σασί της AMG GT R είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενώ έχει γίνει εκτενείς χρήση ανθρακονημάτων στον ουρανό, τα φτερά και σε άλλα μέρη του αυτοκινήτου με σκοπό τη μείωση του βάρους καθώς και τη βελτίωση της ακαμψίας. Το πίσω μέρος είναι φαρδύτερο κατά 57 mm σε σχέση με την «απλή» AMG GT, διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης που επιτρέπει και στους πίσω τροχούς να στρίβουν! Με ταχύτητα που δεν ξεπερνά τα 100 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα σε σχέση με τους μπροστινούς, βελτιώνοντας την ευελιξία του και τα κρατήματα σε κλειστές στροφές. Αντίθετα, σε υψηλότερες ταχύτητες οι εμπρός και πίσω τροχοί στρίβουν με την ίδια φορά βελτιώνοντας την πρόσφυση του αυτοκινήτου.

Τα πέντε διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Comfort, Sport, Sport+, Individual και Race) επιτρέπουν ακόμα και στην κορυφαία GT R να διαθέτει διπλό χαρακτήρα. Στην «απλή» ρύθμιση Comfort οι αναρτήσεις είναι αρκετά πιο μαλακές, οι αλλαγές από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων πραγματοποιούνται ομαλά και ήρεμα, ο θόρυβος από τις εξατμίσεις ελαχιστοποιείται κάνοντας έτσι την καθημερινή οδήγηση αρκετά άνετη για τα δεδομένα και τον χαρακτήρα ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Αντίθετα. στη ρύθμιση Race αλλάζουν όλα! Η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι αρκετά πιο σκληρή, η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη, ο χρόνος για τις αλλαγές των ταχυτήτων ελαχιστοποιείται, η ακρίβεια του τιμονιού βελτιώνεται και ο ήχος των εξατμίσεων ξυπνάει αγωνιστικά ένστικτα.

Οι επιδόσεις είναι παραπάνω από εντυπωσιακές. Για επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χιλιόμετρα απαιτούνται μόλις 4,2’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 318 χλμ./ώρα! Τα εντυπωσιακά αεροδυναμικά βοηθήματα της GT R δεν έχουν τοποθετηθεί μόνο για αισθητικούς λόγους αλλά κυρίως για να βελτιώνουν την ευστάθεια του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες. Κάτω από την μπροστινή μάσκα το ηλεκτρικό, αεροδυναμικό βοήθημα Airpanel, που αποτελείται από κάθετα πτερύγια, έχει διπλό ρόλο καθώς αναλαμβάνει τόσο την ψύξη του κινητήρα όσο και τη μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Φυσικά για να μπορέσεις να δοκιμάσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο χρειάζεται και ο κατάλληλος χώρος. Η πίστα Bilster Berg βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Paderborner, είναι σχετικά καινούργια, καθώς λειτούργησε για πρώτη φορά το 2013 και αποδεικνύεται ιδιαίτερα απαιτητική για οδηγούς και αυτοκίνητα. Το συνολικό της μήκος φτάνει τα 4,2 χλμ., διαθέτει 19 στροφές, 44 κορυφές με χαρακτηριστικές υψομετρικές διαφορές και πολλά «χασίματα». Μέσα στο φυσικό της περιβάλλον η AMG GT R ξεδίπλωσε τον αγωνιστικό της χαρακτήρα. Απίστευτα κρατήματα, τρομακτική επιτάχυνση, συγκλονιστικά φρένα και ένα κιβώτιο ταχυτήτων που δεν θα «πουλήσει» ποτέ τον οδηγό τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα των ταχυτήτων. Ο ρυθμός καταιγιστικός, ταυτόχρονα όμως η AMG GT R εμπνέει σιγουριά καθώς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, αν και μερικώς απενεργοποιημένα, στη δύσκολη στιγμή θα βοηθήσουν τον οδηγό. ενώ υπάρχει και η επιλογή για πλήρη απενεργοποίησή τους.

Εκπαιδευτής μας, για να εξοικειωθούμε όσο το δυνατόν γρηγορότερο με την AMG GT R, ο Γερμανός πολυπρωταθλητής Bernd Schneider.Για όσους δεν τον γνωρίζουν, πρόκειται για μια μεγάλη προσωπικότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχοντας κερδίσει τέσσερις φορές το απαιτητικό Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (DTM), μία φορά το FIA GT Cup ενώ μόλις πριν από έναν χρόνο, σε ηλικία 52 ετών κέρδισε την 1η θέση στις 24 ώρες του Nurbugring πίσω από το τιμόνι μιας AMG GT3. Εδώ και αρκετά χρόνια είναι εκπαιδευτής και πρεσβευτής της AMG και παράλληλα συμμετέχει ενεργά στην εξέλιξη των νέων μοντέλων της. Λάτρης της Ελλάδας, με μεσογειακή αμεσότητα και ταμπεραμέντο, πρόλαβε να μας παραχωρήσει μια σύντομη συνέντευξη δίνοντας ενδιαφέρουσες απαντήσεις σχετικά με τα επιβατικά και αγωνιστικά μοντέλα AMG GT.

Κλείνοντας, δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως αυτοκίνητα σαν την AMG GT R εισάγουν τις νέες τεχνολογίες, και σε σύντομο χρονικό διάστημα αυτές περνούν στα καθημερινά, προσιτά αυτοκίνητα – αυτό είναι και το μεγαλύτερο κέρδος για όλους μας!

O Bernd Schneider δήλωσε για το αυτοκίνητο: H AMG GT R αποτελεί τη βάση για την αγωνιστική GT4. Φυσικά υπάρχουν οι ανάλογες αλλαγές στο εσωτερικό, όπως ο κλωβός ασφαλείας, ενώ γίνεται εκτενής χρήση ανθρακονημάτων για την περαιτέρω προστασία του οδηγού. Διαφορετικό είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς στην αγωνιστική GT4 είναι σειριακό, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται από τα puddles πίσω από το τιμόνι ενώ της GT R είναι διπλού συμπλέκτη – οι αλλαγές, πάντως, είναι άμεσες και στις δύο περιπτώσεις. Επίσης, η αγωνιστική GT4 είναι ελαφρύτερη, καθώς έχουν χρησιμοποιηθεί ανθρακονήματα σε επιπλέον μέρη, αλλά δεν παύει να βασίζεται στην επιβατική GT R. Όταν ξεκίνησε η εξέλιξη της GT R, το ζητούμενο ήταν να δημιουργήσουμε ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο καθώς αποδίδει 585 ίππους. Όπως και οι αγωνιστικές GT3 και GT4, που δεν έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά για επαγγελματίες οδηγούς αλλά και για τους απλούς λάτρεις της οδήγησης. Το ίδιο λοιπόν συνέβη και με την GT R – κατά τη διάρκεια της εξέλιξης διαπιστώσαμε πως λίγοι οδηγοί θα τη χρησιμοποιούσαν σε πίστα καθώς πρόκειται για ένα καθημερινό όχημα που απευθύνεται στους λάτρεις των γρήγορων αυτοκινήτων. Αυτός ήταν άλλωστε και ο στόχος για την GT4. Να είναι καλοστημένη, ευκολοδήγητη και άνετη στην καθημερινή χρήση. Η Mercedes AMG GT R είναι ευχάριστη για τον οδηγό από την πρώτη στιγμή που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι της!

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr