Οι αγώνες βελτιώνουν το είδος. Όλοι το γνωρίζουμε αυτό και αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που κατασκευαστές που εμπλέκονται ενεργά στους αγώνες έχουν και θα έχουν πάντα το πάνω “τεχνολογικό χέρι” έναντι όλων των υπόλοιπων που δεν το κάνουν. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για συμμετοχή στη Formula 1 και εστιάζουμε στη συμμετοχή της Mercedes-AMG που κυριαρχεί με εμφατικό τρόπο τα τελευταία χρόνια στο κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας των τεσσάρων τροχών, έχοντας κερδίσει επτά σερί τίτλους κατασκευαστών.
Όλη αυτή η εμπειρία και τεχνογνωσία των Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) και Mercedes-AMG Petronas F1 περνάει φυσικά και στα μοντέλα παραγωγής με την Mercedes-AMG να είναι έτοιμη να δείξει ανάλογα δείγματα “γραφής” στα υβριδικά συστήματα κίνησης που ετοιμάζει. Για το hypercar Project ONE, λίγο έως πολύ, τα γνωρίζουμε. Αυτή είναι μόνο η αρχή με τα καλύτερα να έπονται για τα μοντέλα ευρύτερης παραγωγής της Mercedes-AMG με τα προηγμένα υβριδικά συστήματα να κάνουν ντεμπούτο ακόμη και εντός του 2021 με την ονομασία E Performance να τα συνοδεύει.
Θα ακολουθήσουν προτάσεις και για τα αμιγώς ηλεκτρικά που βασίζονται στην πλατφόρμα Electric Vehicle Architecture (EVA) της Mercedes με βελτιώσεις φυσικά, εκτός από εκείνες που προορίζονται για το σύστημα κίνησης και στα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου. Ποια είναι όμως τα σημεία-κλειδιά των τεχνολογιών που ετοιμάζει η Mercedes-AMG; Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά.
Υβριδική δύναμη
Ο πανίσχυρος V8 αλλά και ο 4κύλινδρος turbo της Mercedes που έχει δεχτεί τις περιποιήσεις της AMG αποκτά ηλεκτρικό σύμμαχο, στο “πρόσωπο” ενός ηλεκτρικού κινητήρα που έχει εξελίξει η εταιρία επιδόσεων και θα τοποθετείται απευθείας στον πίσω άξονα του εκάστοτε plug-in υβριδικού μοντέλου έχοντας το δικό του κιβώτιο δύο σχέσεων. Το συγκεκριμένο μοτέρ θα αποδίδει ανάλογα με την έκδοση έως και 204 ίππους και 320 Nm ροπής. Οπότε επαληθεύονται οι πληροφορίες που θέλουν τους Γερμανούς να ετοιμάζουν μια ακόμη ισχυρότερη έκδοση plug-in της GT 63 S 4MATIC+ των 639 ίππων με απόδοση πάνω από 800 ίππους και 1000 Nm ροπής.
Ηλεκτρικό μοτέρ και κιβώτιο συνδυάζονται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό για σωστή κατανομή της ροπής ανάμεσα στους πίσω τροχούς. Το ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί επίσης να στείλει ροπής και στον εμπρός άξονα μέσω διαφορικού αν αυτό χρειαστεί χωρίς η ροπή να περνά πρώτα από το 9τάχυτο κιβώτιο του 8κύλινδρου.
AMG High Performance Battery
Δύο φορές μεγαλύτερη πυκνότητα σε ενέργεια έναντι υπάρχοντων συμβατικών προτάσεων υπόσχεται η νέα συστοιχία μπαταριών 400V που εξέλιξε η Mercedes-AMG για το παραπάνω ηλεκτρικό μοτέρ και το “μυστικό” της κρύβεται ακριβώς στη μεταφορά τεχνολογίας από το F1 μονοθέσιο των Γερμανών. Η εξέλιξη της ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια και αυτό που τη διαχωρίζει έναντι τόσο των αερόψυκτων όσο και των υγρόψυκτων μπαταριών είναι η ακόμη πιο αποτελεσματική θερμική διαχείριση. Αυτή επιτυγχάνεται λόγω της ξεχωριστής ψύξης απευθείας για κάθε ένα από τα 560 κελιά της μπαταρίας (!) με ειδικό υγρό, κάτι που ακούμε για πρώτη φορά, για αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής. Το κύκλωμα ψύξης φέρει και ηλεκτρική αντλία που ανακυκλώνει τα 14 λίτρα του ψυκτικού, τα οποία περνάνε μέσα από εναλλάκτη λαδιού/νερού. Η συνεχής παροχή ενέργειας είναι 70 kW και η μέγιστη 150 kW.
Αποτέλεσμα, σύμφωνα με τη Mercedes-AMG είναι η σταθερή θερμοκρασία κάτω από όλες τις συνθήκες ταχείας φόρτισης και εκφόρτισης για την μπαταρία των 89 κιλών, κάτι που δεν μπορούν να πετύχουν τα υπάρχοντα “συμβατικά” συστήματα ψύξης των μπαταριών ιόντων λιθίου για αυτοκίνητα, αλλά και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής εξάτμισης
Μαζί με τα υβριδικά 8κύλινδρα η AMG συνεχίζει να εξελίσσει και τον πανίσχυρο δίλιτρο 4κύλινδρο M 139 με σκοπό να τον κάνει ακόμη ισχυρότερο. Ο ηλεκτρικός κινητήρας προσφέρει και εδώ τις υπηρεσίες του, με ιδιαίτερο όμως τρόπο. Υπό…κλίμακα, ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ αναλαμβάνει να κινεί τον υπερσυμπιεστή της εξάτμισης, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Έτσι η AMG απελευθερώνεται από το δίλλημα “μικρή τουρμπίνα για σχετικά άμεση απόκριση και μικρό σχετικά κέρδος σε ισχύ ή μεγαλύτερη για αυξημένη ισχύ και turbo lag” και πάει κατευθείαν σε μια… ακόμη μεγαλύτερη με σημαντικό κέρδος στην ιπποδύναμη και άμεση απόκριση. Όλα αυτά χάρη στο μικρό ηλεκτρικό μοτέρ που γυρίζει τη φτερωτή που συμπιέζει αέρα μέχρι να αρχίσει να το κάνει αυτό η πίεση των καυσαερίων! Αυτή είναι τεχνολογία που έρχεται απευθείας από την F1 και η AMG την ονομάζει MGU-H (Motor Generator Unit Heat), ενώ έχει εφαρμοστεί φυσικά και στο Project ONE. Άρα έχουμε άμεση απόκριση και περισσότερη ροπή από χαμηλές στροφές και περισσότερη δύναμη σε όλη την κλίμακα λειτουργίας. Τόσο το turbo όσο και το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ ψύχονται από το κύκλωμα ψύξης του 4κύλινδρου κινητήρα.
Η AMG κάνει λόγο για 450 περίπου ίππους στους οποίους έρχονται να προστεθούν και οι 204 του ηλεκτρικού μοτέρ στον πίσω άξονα με την απόδοση να είναι έτσι άμεσα συγκρίσιμη με τον “συμβατικό” V8 biturbo των Γερμανών…
Εκτός από τον ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα αλλά και το μικρό μοτέρ για το turbo, το “παρών” δίνει ένας ακόμη ηλεκτρικός κινητήρας RSG 14 ίππων που αναλαμβάνει τον ρόλο της μίζας αλλά και της παροχής ρεύματος σε όλα τα βασικά ηλεκτρικά συστήματα, μεταξύ των οποίων και του κλιματισμού, όταν η αποθηκευμένη ενέργεια στην μπαταρία δεν επαρκεί.