Mercedes B-Class: Αποστολή στη Μαγιόρκα

Ο Μάνος Στεφανής ταξιδεύδει μέχρι την Μαγιόρκα για να γνωρίσει από κοντά τη νέα Mercedes B-Class.




H Mercedes B-Class ξεχώριζε πάντα με την πρακτικότητά της και τους μεγάλους χώρους που διέθετε, αποτελώντας χαρακτηριστικό κομμάτι της κατηγορίας των MPV. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2005 και η 2η γενιά το 2011. Μέχρι σήμερα έχουν παραχθεί 1.500.000 B-Class.

Η νέα γενιά δίνει μεγαλύτερη έμφαση στον σπορ σχεδιασμό με σαφείς επιρροές από την A-Class χωρίς εκπτώσεις στην άνεση, προσφέροντας μάλιστα αυξημένους εσωτερικούς χώρους. Ο χώρος των αποσκευών ξεκινά από 455 λίτρα και φτάνει τα 1.540. Παράλληλα εξοπλίζεται με το σύστημα MBUX (Mercedes Benz User Experience), που πηγαίνει σε άλλο επίπεδο της δυνατότητες συνδεσιμότητας του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία ενώ τα καθίσματα προσφέρουν καλύτερη στήριξη σε σχέση με το παρελθόν καθώς συγκριτικά με μια A-Class ο οδηγός κάθεται 90 χιλιοστά ψηλότερα, εξασφαλίζοντας ακόμα καλύτερη ορατότητα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει πολλές επιλογές εξατομίκευσης ενώ ο μοντέρνος σχεδιασμός των αεραγωγών παραπέμπει σε τουρμπίνα αεροσκάφους.

Η Β-Class διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Sport και Individual). Αρχικά θα είναι διαθέσιμα σε μπροστοκίνητες εκδόσεις ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν και τετρακίνητες. Εξοπλίζεται με νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου όπου είναι συμβατοί με τις προδιαγραφές Euro 6d. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις Β180 και Β200 εξοπλίζονται με έναν υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων που αποδίδει 136 και 163 ίππους αντίστοιχα.

Ο νέος κινητήρας πετρελαίου των 1.500 κ.εκ. είναι κατά 16 κιλά ελαφρύτερος και στη έκδοση B180d αποδίδει 116 ίππους και μέση εργοστασιακή κατανάλωση 4,4 λίτρα / 100 χλμ. Για 1η φορά σε κάποιες από τις εκδόσεις της B-Class χρησιμοποιείται το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Η ανάρτηση προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση και βελτιωμένη απόσβεση, ειδικά με το σύστημα adaptive damping το οποίο «διαβάζει» το οδόστρωμα και αλλάζει τη σκληρότητα των αναρτήσεων ανάλογα με τις συνθήκες.

H οδική συμπεριφορά της B-Class, ειδικά στο επαρχιακό δίκτυο της Μαγιόρκα, δεν θυμίζει αυτοκίνητο της κατηγορίας MPV και βρίσκεται πολύ κοντά στην A-Class, χαρίζοντας μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τα δεδομένα ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Η νέα B-Class ξεκινά την πορεία της στη χώρα μας μέσα στον μήνα που διανύουμε.

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr