Mercedes-Benz: Δοκιμές ασφάλειας με “θηλυκά” crash dummies

Πολύ πριν ο νόμος το απαιτήσει, η Mercedes χρησιμοποίησε ανδρείκελα με θηλυκά χαρακτηριστικά ως προς την ανατομία τους για μετωπικά και πλευρικά crash tests.
δοκιμές θηλυκό ανδρείκελο MErcedes

Έχει ύψος περίπου 1,5 μέτρο, ζυγίζει 49 κιλά και στα ανδρείκελα της νεότερης γενιάς, διαθέτει δεκάδες αισθητήρες σε διάφορα σημεία του σώματος, φτάνοντας έως και τα 150 σημεία μέτρησης. Πρόκεται για την Hybrid III 5 της Mercedes, τη λεγόμενη και “μικροκαμωμένη κούκλα” που έχει καθίσει στη θέση του οδηγού, του συνοδηγού και στα πίσω καθίσματα σε μετωπικές δοκιμές πρόσκρουσης της γερμανικής εταιρείας όπως και το παραδοσιακό “αρσενικό” ανδρείκελο, το Hybrid III 50.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το υβριδικό, γερμανικό coupe SUV με μπαταρία και πετρέλαιο

Το παραπάνω σημαίνει, ότι η Mercedes ξεκίνησε τη χρήση του θηλυκού ανδρείκελου πολύ πριν αυτό απαιτηθεί επίσημα από το νόμο. Το ανδρείκελο αυτό αναπαράγει τη γυναικεία ανθρωπομετρία, με το ανάλογο στήθος και οστά της λεκάνης.

Σύμφωνα με τις στατιστικές, μόνο το 5% των Αμερικανίδων είναι πιο κοντές ή πιο αδύνατες από το ανδρείκελο της Mercedes. Σήμερα, αξιολογήσεις από οργανώσεις προστασίας του καταναλωτή και διάφοροι νόμοι σε όλο τον κόσμο περιλαμβάνουν προδιαγραφές για δοκιμές με “θηλυκά” ανδρείκελα αυτού του μεγέθους.

Διαβάστε επίσης: Στο “σφυρί” σπάνια Mercedes του ’90 – Οι εξαψήφιες προβλέψεις της τελικής τιμής

Ένας άλλος τύπος ανδρείκελου που η Mercedes χρησιμοποιεί σε δοκιμές πρόσκρουσης εδώ και δύο δεκαετίες είναι το SID-II female dummy. Με ανατομία παρόμοια με εκείνη του Hybrid III 5, το εν λόγω ανδείκελο σχεδιαστεί ειδικά για πλευρικές συγκρούσεις. Αντίθετα με τις ΗΠΑ ωστόσο, η χρήση της δεν απαιτείται ακόμα από το νόμο στην Ευρώπη.

Η ασφάλεια αποτελεί βασικό συστατικό του DNA της Mercedes, που θεωρείται μια από τις εταιρείες πρωτοπόρους στον τομέα της ασφάλειας και οδηγεί τις εξελίξεις ακόμη και σήμερα.

Η βάση για τη δέσμευση της εταιρείας είναι η στρατηγική της ασφάλειας στην πραγματική ζωή: για περισσότερα από 50 χρόνια, το ιδιόκτητο κέντρο διερεύνησης ατυχημάτων των Γερμανών ερευνά ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται οχήματα τους.

Στόχος του κέντρου είναι να γίνει κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο συμβαίνουν τα ατυχήματα και ποια προηγμένα συστήματα ασφαλείας θα μπορούσαν να τα αποτρέψουν. Επιπλέον, τα ευρήματα από πραγματικά ατυχήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να οριστούν οι προδιαγραφές για δοκιμές πρόσκρουσης.

Το Κέντρο Τεχνολογίας για την Ασφάλεια Οχημάτων της Mercedes στο Sindelfingen διενεργεί έως και 900 δοκιμές πρόσκρουσης και 1.700 δοκιμές ολίσθησης (sled tests) κάθε χρόνο. Οι δοκιμές αυτές περιλαμβάνουν 120 ανδρείκελα σε 21 διαφορετικές εκδόσεις – από βρέφη, παιδιά όλων των ηλικιών, “μικροκαμωμένες” γυναίκες έως τον μέσο όρο μεγέθους και βάρους ενός άνδρα, καθώς και ανδρείκελα μεγαλόσωμων, βαριών ανδρών. Τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης και της έρευνας ατυχημάτων χρησιμοποιούνται για να εξελίξουν νέες τεχνολογίες ασφαλείας και να βελτιώσουν τα υπάρχοντα συστήματα.

Οι προσομοιώσεις επιβατών υπολογίζουν κυρίως πώς ένα ανδρείκελο θα συμπεριφερόταν σε ένα όχημα. Η Mercedes-Benz εργάζεται συστηματικά στα λεγόμενα “Μοντέλα Ανθρώπινου Σώματος” (Human Body Models (HBMs), τα οποία είναι σχεδιασμένα για να αντιπροσωπεύουν την ανθρώπινη ανατομία – οστά, μυς και όργανα – με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια.

Σε σύγκριση με τα ανδρείκελα, με τη χρήση των HBMs στις δοκιμές πρόσκρουσης οι ερευνητές έχουν την ευκαιρία να αξιολογούν τον πραγματικό τύπο τραυματισμού ενός συγκεκριμένου μέρους του σώματος και όχι μόνο την πιθανότητα σοβαρότητας του τραυματισμού του.

Μεταξύ άλλων χρήσεων, η Mercedes χρησιμοποιεί τα HBMs για να αξιολογήσει τα καινοτόμα συστήματα συγκράτησης της μάρκας, όπως το Pre-Safe Impulse Side.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαθέσιμη στην Ελλάδα είναι η νέα Mercedes GLC με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αρχικά σε τρεις εκδόσεις με κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας....
Ένα SUV που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα προσφέροντας 7θέσια διάταξη στο εσωτερικό! Δείτε τη νέα γενιά της Mercedes GLB......
Είναι ήδη διαθέσιμη ως ηλεκτρική και σύντομα θα προσφέρεται και ως "ανοιχτή"! Δείτε τις πρώτες εικόνες της Mercedes G-Class Cabriolet......
Μέσα από τέσσερα στάδια αξιολόγησης θα περνούν πλέον τα αυτοκίνητα! Δείτε τις αλλαγές που έρχονται στις δοκιμές του Euro NCAP από το 2026......
Η νέα γενιά της Mercedes CLA είναι πλέον διαθέσιμη και στο ελληνικό κοινό, σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Δείτε τις τιμές της....
Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου στις 14:10 στο Star....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη