Mercedes: Έρχεται φορτηγό βαρέως τύπου με κυψέλες υδρογόνου

Mercedes-Benz GenH2 ονομάζεται το concept φορτηγό που παρουσίασαν οι Γερμανοί μαζί με το πλάνο εξηλεκτρισμού των βαρέων οχημάτων τους.

Βρείτε μας στο
Mercedes-Benz GenH2 Truck

Για πρώτη φορά η Mercedes παρουσιάζει στο κοινό, έστω υπό την μορφή concept, ένα φορτηγό βαρέως τύπου, το οποίο χρησιμοποιεί για την κίνηση του ηλεκτρικούς κινητήρες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Το GenH2 θα έρθει για να δώσει λύσεις στον επαγγελματία που διανύει μεγάλες αποστάσεις προσφέροντας αυτονομία έως και 1.000 χλμ. με μία γέμιση των δεξαμενών του.

Οι Γερμανοί αναφέρουν πως οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για το πρωτότυπο GenH2 θα ξεκινήσουν το 2023 όταν και θα δοθεί για χρήση σε κάποιους από τους πελάτες της εταιρίας με την παραγωγή του να ξεκινά μετά το 2025. Οι άνθρωποι της Mercedes αναμένουν το υδρογονοκίνητο φορτηγό τους να είναι άμεσα συγκρίσιμο με ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό αντίστοιχων “προδιαγραφών”. Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως το ωφέλιμο φορτίο του θα ανέρχεται στους 25 τόνους και το μικτό βάρος του στους 40 τόνους, ενώ οι δεξαμενές του θα μεταφέρουν υγρό υδρογόνο και θα είναι μικρότερες σε μέγεθος έναντι τον δεξαμενών που μεταφέρουν υδρογόνο σε αέρια μορφή.

Οι κυψέλες υδρογόνου θα μπορούν να παράγουν συνολικά 300 kilowatts ενώ άλλα 400 θα μπορεί να προσφέρει προσωρινά η σχετικά μικρή γι αυτή τη χρήση μπαταρία των 70 kWh που θα υποβοηθά σε επιταχύνσεις με μέγιστο φορτίο ή σε ανηφόρες. Σημαντικό στοιχείο που θα εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία όλου του συστήματος ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι το σύστημα ψύξης-θέρμανσης για τις κυψέλες υδρογόνου αλλά και για τις μπαταρίες. Τέλος το όχημα προ παραγωγής θα φέρει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με συνεχή απόδοση 312 ίππους και 1577 Nm έκαστος.

Το GenH2 ήταν το φορτηγό που έκλεψε την παράσταση στην παρουσίαση του στρατηγικού πλάνου της Mercedes για τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, δεν ήταν ωστόσο και το μοναδικό. Το ντεμπούτο του έκανε και ένα αμιγώς ηλεκτρικό eActros LongHaul για μεγάλες αποστάσεις. Το σύστημα κίνησης του eActros έχει σχεδιαστεί ώστε το φορτηγό να μπορεί να καλύπτει οικονομικά μεγάλες προγραμματισμένες διαδρομές.

Με μια φόρτιση της μπαταρίας του η Medrcedes αναφέρει πως το ηλεκτρικό φορτηγό της θα μπορεί να καλύψει περί τα 500 χλμ. Η παραγωγή του eActros LongHaul έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2024. Πριν από αυτό και συγκεκριμένα το 2021 οι Γερμανοί έχουν προγραμματίσει την έναρξη της παραγωγής του eActros που δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες από το 2018 και προορίζεται για πιο σύντομα δρομολόγια που απαιτούν ωστόσο τη χρήση μεγαλύτερου φορτηγού. Μάλιστα η Mercedes αναφέρει πως η αυτονομία του αμιγώς ηλεκτρικού eActros παραγωγής θα ξεπερνά κατά πολύ την αυτονομία του πρωτότυπου των δοκιμών που ανερχόταν περίπου στα 200 χλμ.

Όλα τα μεσαία και βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά που θα παρουσιάσει η Mercedes θα βασίζονται στην ίδια “κλιμακωτή” πλατφόρμα ePowertrain, είτε φέρουν μόνο μπαταρίες είτε κυψέλες υδρογόνου. Έτσι θα επιτευχθούν και οικονομίες κλίμακας με τη συνεργασία της Daimler Truck με τη Volvo Group, που ανακοινώθηκε τον περασμένο Απρίλιο και αφορά την από κοινού εξέλιξη, να συμβάλλει επίσης σε αυτό.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr