Ειδικότερα στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 5.263 οχήματα του ομίλου της Mercedes και συγκεκριμένα 4.375 επιβατικά οχήματα και smart (4.295 οχήματα Mercedes και 80 smart), 528 ελαφρά επαγγελματικά Mercedes και Fuso Canter κάτω των 3,5 τόνων, 183 επαγγελματικά οχήματα Mercedes και Fuso Canter άνω των 3,5 τόνων και 257 λεωφορεία Μercedes και Setra (πηγή: ΣΕΑΑ). Τόσο στα φορτηγά (από 3,5 τόνους) όσο και στο σύνολο της αγοράς των λεωφορείων, η Mercedes-Benz Ελλάς κατετάγη επίσης 1η στις πωλήσεις.
Διαβάστε επίσης: Έφτασε ην Ελλάδα το “Διεθνές Van της Χρονιάς” (+τιμές)
To μερίδιο αγοράς στα επιβατικά ανέρχεται στο 4,3%. Στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στο 5%, στα επαγγελματικά οχήματα άνω των 3,5 τόνων στο 52,4% και στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα άνω των 8 τόνων στο 26,6%. Στα λεωφορεία δε, το μερίδιο αγοράς ανέρχεται στο 56,6%.
Όσον αφορά στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid αυτοκινήτων Mercedes/Mercedes-EQ, αυτές ανέρχονται σε 1.054, καταλαμβάνοντας ποσοστό 24,5% επί των συνολικών πωλήσεων επιβατικών της μάρκας στη χώρα μας. Αυτό αποτελεί ένα πολύ υψηλό μερίδιο στο μείγμα των πωλήσεων, το οποίο επέτρεψε στη Mercedes-Benz Ελλάς να ξεπεράσει κατά πολύ τους εσωτερικούς στόχους που της είχαν τεθεί από τη μητρική εταιρεία όσον αφορά στην εκπομπή CO2!
Επιπλέον, η εξαιρετική πορεία των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in hybrid (xEV) μοντέλων Mercedes-Benz, αντικατοπτρίζεται στην 1η θέση που επιτυγχάνει η μάρκα στις συνολικές πωλήσεις xEV στη χώρα μας: στα 6.961 οχήματα αυτής της κατηγορίας, τα 1.054 είναι της μάρκας μας (μερίδιο 15,1%). Μάλιστα το μερίδιο αγοράς της μάρκας στην κατηγορία των xEVs ανάμεσα στους premium κατασκευαστές ανέρχεται σε 23,4%.
Ο Ιωάννης Καλλίγερος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς δήλωσε για το γεγονός: “Το 2022 βρίσκει τη Mercedes-Benz να σπάει το ρόδι έχοντας κατακτήσει για 8η συνεχή χρονιά την πρώτη θέση στις πωλήσεις της premium κατηγορίας στη χώρα μας. Παρά τις δυσκολίες που επεφύλασσε σε όλους μας η χρονιά που πέρασε, η Mercedes-Benz κόβει και πάλι πρώτη το νήμα των πωλήσεων της πολυτελούς κατηγορίας στην Ελλάδα ισχυροποιώντας ακόμη περισσότερο την ηγετική της θέση στον ραγδαία μεταβαλλόμενο χώρο της αυτοκίνησης προς τη νέα εποχή. Συνδυάζοντας την ασφάλεια με την ξεχωριστή αισθητική, την άνεση με τις επιδόσεις και την αξιοπιστία με την τεχνολογική καινοτομία αφουγκράζεται διαρκώς τους πελάτες της, προσφέροντας λύσεις μετακίνησης και υπηρεσίες για κάθε ανάγκη και επιθυμία και ανταμείβεται με τη σταθερή προτίμηση που επιδεικνύουν στη μάρκα.
Διαβάστε επίσης – Mercedes Coupe & Cabrio: Μια 4θέσια ιστορία κομψότητας
Το 2021, εν μέσω μίας πρωτοφανούς για τα παγκόσμια χρονικά συγκυρίας, με τον κορωνοϊό και τις ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα να έχουν ανατρέψει κάθε προγραμματισμό, στη Mercedes-Benz Ελλάς είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που καταφέραμε να κρατήσουμε το αστέρι ψηλά ξεπερνώντας μάλιστα τους εσωτερικούς μας στόχους. Εκτός της πρώτης θέσης που κατακτήσαμε στις πωλήσεις επιβατικών, η εταιρεία κατάφερε με τις μάρκες Μercedes και Fuso που εκπροσωπεί στην Ελλάδα να κατακτήσει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς στα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων. Επιπλέον, η χώρα μας ανακηρύχθηκε τρίτη μεγαλύτερη χώρα για τη μάρκα στις πωλήσεις τουριστικών λεωφορείων Mercedes και Setra στην Ευρώπη, μετά την Γερμανία και την Ιταλία.
Γι’ αυτά τα επιτεύγματα, νιώθω έντονη την ανάγκη να ευχαριστήσω τους πελάτες μας, οι οποίοι μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους και μας φέρνουν για οκτώ συνεχόμενα χρόνια στην κορυφή των πωλήσεων, το Εξουσιοδοτημένο μας Δίκτυο αλλά και όλους τους εργαζόμενους της Mercedes-Benz Ελλάς για την αφοσίωση και το πάθος τους. Αποτελεί πάγια δέσμευσή μας ως Εταιρεία να βελτιωνόμαστε καθημερινά, γι’ αυτό το 2022 θα συνεχίσουμε δυναμικά τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό σε κάθε επίπεδο, με στόχο την απογείωση της συνολικής εμπειρίας που βιώνουν οι πελάτες μας σε κάθε συναναστροφή τους με τη μάρκα.
Σε κάθε περίπτωση, όλοι μας στη Mercedes-Benz Ελλάς, εργαζόμενοι και Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο, θα συνεχίσουμε με την ίδια ένταση να κάνουμε αυτό που τόσο καλά γνωρίζουμε: να εκπλήσσουμε και να ενθουσιάζουμε το αγοραστικό κοινό με νέα, εντυπωσιακά και πρωτοπόρα αυτοκίνητα, προγράμματα και υπηρεσίες συμβάλλοντας στην πράξη σε έναν καθαρότερο και ασφαλέστερο κόσμο.»
Η Mercedes παγκοσμίως
Η Mercedes-Benz ανεβάζει σταθερά ρυθμούς στη διαδρομή της προς το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Το 2021 οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid (xEV) μοντέλων της έσπασαν ακόμα ένα ρεκόρ: 227.458 μονάδες (+69,3%) εκ των οποίων 48.936 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) της Mercedes-EQ (+154,8%). Μαζί με τα smart και τα ελαφρά επαγγελματικά της Mercedes, οι συνολικές πωλήσεις των BEV ξεπέρασαν τις 99.000 μονάδες. Από την έναρξη πωλήσεων της EQS τον Αύγουστο του 2021, οι παραγγελίες για την ηλεκτρική ναυαρχίδα της μάρκας ανήλθαν στις 16.370 παρ’ όλο που η έναρξη των πωλήσεων λιανικής στις δύο μεγαλύτερες αγορές – τις ΗΠΑ και την Κίνα – ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στις παραγγελίες του μοντέλου.
Η Britta Seeger, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Daimler AG & Mercedes-Benz AG, Υπεύθυνη για το Marketing και τις Πωλήσεις δήλωσε: «Σε μία χρονιά με τόσες προκλήσεις, οι Maybach, AMG & G-Class σημείωσαν νέα ρεκόρ. Οι παραγγελίες για την EQS το ηλεκτρικό μοντέλο με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην αγορά σήμερα, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές και η παραγωγή του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου AMG ξεκίνησε τον Δεκέμβριο, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για την ηλεκτρική μας ναυαρχίδα. Η ισχυρή ζήτηση για όλες τις μάρκες μας δίνει στη Mercedes-Benz τον ούριο άνεμο που χρειάζεται για να επιταχύνει την πορεία της προς τη νέα ηλεκτρική εποχή.»
Όσον αφορά στην S-Class, οι παραδόσεις τους αυξήθηκαν κατά 40% στις 87.064 μονάδες, με τις πωλήσεις στην Κίνα να αποτελούν το 35,5% της παγκόσμιας ζήτησης, ενώ οι πωλήσεις της G-Class ανήλθαν στον αριθμό-ρεκόρ 41.174. Τα μοντέλα της Mercedes-AMG έφτασαν τις 145.979 πωλήσεις (+16,7%). Οι πωλήσεις της Mercedes-Maybach αυξήθηκαν στις 15.730 μονάδες (+50,7%) παίρνοντας μεγάλη ώθηση από την Κίνα, όπου τα οχήματα της Mercedes-Maybach πωλούνται με ρυθμό άνω των 900 το μήνα.
Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων της Mercedes-Benz ανά περιοχές και χώρες
Οι πωλήσεις στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού μειώθηκαν στις 1.009.763 μονάδες (-1,6%) το διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2021 και έφτασαν τις 758.863 (-2%) στην Κίνα. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ανήλθαν στις 696.136 (-11,2%) μονάδες εκ των οποίων οι 213.105 (-25,5%) πραγματοποιήθηκαν στη Γερμανία. Οι πωλήσεις στη Β. Αμερική παρέμειναν στα ίδια σχεδόν επίπεδα με αυτές του 2020 και ανήλθαν στις 318.456 μονάδες (+0,3%) εκ των οποίων οι 276.102 μονάδες (+0,4%) στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Με βάση τους εσωτερικούς υπολογισμούς που έχει κάνει η Mercedes-Benz, θα επιτευχθεί ο στόχος για τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων του στόλου των οχημάτων που διέθεσε το 2021 στην Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένων της Νορβηγίας και της Ισλανδίας). Για το 2022 αναμένεται νέα, σημαντική μείωση των εκπομπών CO2, καθώς θα συνεχιστεί η μεγάλη ζήτηση για υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα της πολυτελούς μάρκας.
Mercedes Vans: Αύξηση των επαγγελματικών το 2021
Οι πωλήσεις των επαγγελματικών vans αυξήθηκαν κατά 2,6% το 2021 και ανήλθαν στις 334.210 μονάδες, χάρη στην ισχυρή ζήτηση το πρώτο εξάμηνο του 2021 κυρίως από την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,3% και 4,8% αντίστοιχα. Στην Ευρώπη, η Ισπανία αναδείχθηκε ισχυρή αγορά με τις παραδόσεις να αυξάνονται κατά 23,2% το χρόνο που μας πέρασε. Στις ΗΠΑ, όπου ειδικά το Sprinter ήταν και πάλι ο πρωταγωνιστής των πωλήσεων, διατέθηκαν 53.472 μονάδες (Sprinter και Metris).
Το 4ο τρίμηνο, η έλλειψη ημιαγωγών προκάλεσε καθυστερήσεις στη διάθεση των οχημάτων των πελατών. Οι παραδόσεις ελαφρών επαγγελματικών μειώθηκαν κατά 12.9% σε σχέση με το προηγούμενο, ισχυρό τρίμηνο του 2021, το οποίο χαρακτηρίστηκε από την αυξημένη ζήτηση λόγω των επιδράσεων του κορωνοϊού. Σε παγκόσμιο επίπεδο παραδόθηκαν 90.532 Sprinter, Vito και Citan, όμως οι πωλήσεις παρουσίασαν κάμψη στην Ευρώπη καθώς και στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Αντίθετα στην Κίνα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
Περισσότερα από 9.000 ηλεκτρικά vans πωλήθηκαν για επαγγελματική χρήση πέρυσι, διπλασιάζοντας τον αριθμό τους σε σύγκριση με το 2020 και αυξάνοντας περαιτέρω το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στον στόλο των ελαφρών επαγγελματικών. Το eVito van, που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο, θα πείσει ακόμα περισσότερους πελάτες να επιλέξουν την ηλεκτροκίνηση το 2022 με μια πρόσθετη έκδοση μπαταρίας και την στάνταρ λειτουργία γρήγορης φόρτισης.
Ο Klaus Rehkugler, επικεφαλής Marketing και Πωλήσεων των Mercedes-Benz Vans δήλωσε “Το 2021 καταφέραμε να επιτύχουμε αξιοσημείωτα αποτελέσματα για τα ελαφρά επαγγελματικά Mercedes-Benz παρά τις πολλές προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε εξαιτίας της πανδημίας. Η ζήτηση των πελατών παραμένει σταθερά υψηλή και η λήψη παραγγελιών για τα επαγγελματικά αλλά και τα επιβατικά αμιγώς ηλεκτρικά vans αυξάνεται διαρκώς. Επιπλέον, στην Ευρώπη το ολοκαίνουργιο Citan κυκλοφόρησε ως επαγγελματικό και tourer το 4ο τρίμηνο και ψηφίστηκε «Διεθνές Van της Χρονιάς 2022» αμέσως μετά το λανσάρισμά του στην αγορά”.