Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας, ωστόσο αυτό δεν ίσχυε πριν από μια δεκαετία. Για να φτάσουμε στο παρόν, που κάθε αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζει ηλεκτροκίνητα οχήματα, χρειάστηκε να γίνουν -μεγάλα- τεχνολογικά βήματα.
Πριν από 10 χρόνια, η Mitsubishi Motors Corporation, που ασχολείται με την τεχνολογική έρευνα στον τομέα από το 1966, παρουσίασε το i-MiEV. Ο λόγος για μικρό αυτοκίνητο πόλης μηδενικών ρύπων, που ουσιαστικά υπήρξε για την ιαπωνική μάρκα ο πρόδρομος για τα ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής.
Το Mitsubishi i-MiEV ήταν ιδιαίτερα προηγμένο τεχνολογικά. Ο ηλεκτροκινητήρας είχε τοποθετηθεί πίσω και σε συνδυασμό με μπαταρία 16 kW, προσέφεραν αυτονομία 160 (με αναγωγή στο NEDC*2) ή 105 (WLTP*3) χιλιομέτρων. Ένα ειδικά εξελιγμένο -και προχωρημένο για την εποχή- σύστημα είχε αναλάβει τον έλεγχο του συστήματος κίνησης και των μπαταριών.
Η φιλικότητά του προς το περιβάλλον, κατέστησε το Mitsubishi i-MiEV σε ιδανική επιλογή για δημόσιες υπηρεσίες, εταιρίες ταξί και ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων σε πολλές χώρες. Επιπλέον, το 2011 παρουσιάστηκε το επαγγελματικό Mitsubishi Minicab MiEV, που χρησιμοποιούσε κοινό σύστημα κίνησης με το i-MiEV. Καθώς συνδύαζε μικρές διαστάσεις και ευρυχωρία στο εσωτερικό, το Minicab MiEV χρησιμοποιήθηκε από εταιρείες διανομών σε αστικές περιοχές, όπως η Ταχυδρομική Υπηρεσία της Ιαπωνίας. Τα Mitsubishi i-MiEV και Minicab MiEV, έχουν πετύχει μέχρι σήμερα, 31.000 πωλήσεις.
Ταυτόχρονα όμως, η MMC απέκτησε με το Mitsubishi i-MiEV την τεχνογνωσία για περαιτέρω εμβάθυνση στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Έτσι, το 2013 παρουσίασε το Outlander PHEV, με υβριδικό σύστημα κίνησης που περιλάμβανε έναν κινητήρα βενζίνης και δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συγκεκριμένη έκδοση του ιαπωνικού SUV, κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων στην Ευρώπη για plug-in υβριδικό όχημα, κατά την χρονική περίοδο 2015-2018.
Μαζί με το i-MiEV, η Mitsubishi παρουσίασε την τεχνολογία Vehicle-to-Home (V2H). Η ιαπωνική μάρκα παρουσίασε -ένα χρόνο νωρίτερα από το προγραμματισμένο λόγω του μεγάλου σεισμού στην Ανατολική Ιαπωνία το 2011- το MiEV Power Box. Πρόκειται για συσκευή που επέτρεπε στο i-MiEV να τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, οικιακές ηλεκτρικές συσκευές. Ταυτόχρονα, η φόρτιση V2H έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της.
Και η ιστορία της ηλεκτροκίνησης, από τη Mitsubishi και όχι μόνο, συνεχίζει να γράφεται…