Δοκιμή Mitsubishi Outlander PHEV

To Outlander PHEV είναι ένα από τα best seller plug-in υβριδικά στον κόσμο και η τελευταία ανανεωμένη του εκδοχή θέλει να συνεχίσει στο ίδιο επιτυχημένο εμπορικό μονοπάτι.

Βρείτε μας στο
mitsubishi outlander phev δοκιμή traction

Tο Outlander PHEV συγκεντρώνει όλη την τεχνογνωσία της Mitsubishi σε ένα plug-in υβριδικό “πακέτο” που κέρδισε το περιβαλλοντικά ευαίσθητο κοινό από την πρώτη στιγμή της παρουσίασης του. Η Mitsubishi άλλωστε κατέχει πολύ καλά την συγκεκριμένη τεχνολογία, όντας η πρώτη που παρουσίασε plug-in υβριδικό SUV με τους Ιάπωνες να ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση εδώ και περισσότερο από μισό αιώνα!

Το ιαπωνικό SUV αποτελεί το best seller στην κατηγορία του στην Ευρώπη το διάστημα 2015-2018 έχοντας ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 120.000 μονάδες με το νούμερο να ξεπερνά τις 200.000 αν συμπεριληφθεί και η παγκόσμια εμπορική του πορεία. Η ανανεωμένη του έκδοση που φέρει μεταξύ άλλων ισχυρότερο κινητήρα εσωτερικής καύσης, πιο δυνατό ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα και μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες συνεχίζει στον δρόμο. Πάμε να την γνωρίσουμε καλύτερα γιατί έχει έχει πολύ ενδιαφέρον.

Αλλαγές με στόχο την κορυφή
H Mitsubishi θέλει να κρατήσει το Outlander PHEV στην κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία του και για αυτό το λόγο προχώρησε σε κάποιες πολύ σημαντικές αλλαγές την προηγούμενη χρονιά, σε πολλούς τομείς, που αναβάθμισαν συνολικά την εικόνα του μοντέλου της.

Διακριτικές αλλαγές εξωτερικά
Το σοβαρό look του Outlander είναι εκείνο που κυριαρχεί γενικά στα μάτια του παρατηρητή. Κινείται στην αιχμή της υβριδικής τεχνολογίας, αλλά δεν κάνει κάτι για να το διατυμπανίσει αυτό, κάτι που τελικά λειτουργεί υπέρ του. Η χαρακτηριστική σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας είναι εμφανής στο εμπρός μέρος του Outlander με το αισθητικό φρεσκάρισμα των Ιαπώνων να το κάνει να δείχνει πιο μοντέρνο και δυναμικό. Ειδικότερα νέα και προσεγμένα στην “εσωτερική” τους σχεδίαση είναι τα LED φωτιστικά σώματα που πλαισιώνουν την ελαφρώς ανασχεδιασμένη μάσκα, με τις διακριτικές αλλαγές να εντοπίζονται και στην σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα στο κάτω μέρος του. Την εικόνα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών. Καταφέρνουν να ξεχωρίζουν με το design τους και να αναβαθμίσουν περαιτέρω την αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει εξωτερικά το Outlander.

mitsubishi outlander phev δοκιμή traction

Καλύτερες επιδόσεις, και στην οικονομία
Το ανανεωμένο Outlander παρουσιάζεται με αναβαθμισμένο το υβριδικό σύστημα κίνησής του με στόχο να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, ακόμη πιο χαμηλές εκπομπές ρύπων και αυξημένη αυτονομία μόνο με την χρήση των μπαταριών μπαταριών του. Ειδικά το τελευταίο είναι που κάνει την μεγάλη οικονομική διαφορά στην καθημερινή χρήση, έναντι των “συμβατικών” υβριδικών και ακόμη περισσότερο απέναντι στα αυτοκίνητα που έχουν αποκλειστικά κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το plug-in υβριδικό SUV φέρει πλέον έναν νέο και μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρα εσωτερικής καύσης 2.360 κ.εκ. που αποδίδει 135 ίππους και 211 Nm ροπής, και τα δύο στις 4.500 σ.α.λ. Η νέα συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου έχει αυξήσει την χωρητικότητα της κατά 15% στα 13,8 kWh ενώ τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά μοτέρ 10% πιο γρήγορα. Παράλληλα, ισχυρότερος κατά 10% παρουσιάζεται και ο πίσω ηλεκτρικός κινητήρας, στους 95 ίππους και τα 195 Nm ροπής. Η απόδοση του εμπρός ηλεκτρικού μοτέρ φτάνει στους 82 ίππους και τα 137 Nm ροπής. Η εικόνα του υβριδικού συστήματος ολοκληρώνεται από την παρουσία γεννήτριας για την φόρτιση των μπαταριών που έχει αυξήσει επίσης την ισχύ της κατά 10%. Συνδυαστικά η απόδοση του συστήματος ανέρχεται στους 223 ίππους και τα 338 Nm ροπής, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 10.5 δευτερόλεπτα και την τελική να περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα. Τέλος, κατά το πρότυπο WLTP η κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα μόλις δύο (2) λίτρα ανά 100 χλμ., οι μπαταρίες μπορούν να προσφέρουν αυτονομία έως και 57 χλμ., σε αστική χρήση και 45 χλμ. σε μικρές συνθήκες κίνησης.

mitsubishi outlander phev δοκιμή traction

Λύσεις που σου λύνουν τα χέρια
Το υβριδικό σύστημα κίνησης του Outlander έχει πολλά χαρίσματα χάρη στις ιδιαίτερα χρηστικές λειτουργίες που το συνοδεύουν. Το SUV της Mitsubishi είναι plug-in και αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να το συνδέσετε σε μια οποιαδήποτε οικιακή πρίζα, να φορτίσετε πλήρως τις μπαταρίες του μέσα σε περίπου 5,5 ώρες (σ.σ. από άδειες και πολύ πιο γρήγορα με ταχυφορτιστή) και έπειτα να κινηθείτε στο δύσκολο αστικό περιβάλλον χωρίς να καταναλώνετε βενζίνη και χωρίς να ρυπαίνετε το περιβάλλον. Αν δεν τις έχετε φορτίσει, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Το έργο αυτό το αναλαμβάνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μέσω της λειτουργίας “Charge”, με τον οδηγό να έχει παράλληλα στην διάθεσή του την επιλογή “Save” που ενεργοποιεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και κρατά τις μπαταρίες στο επίπεδο φόρτισης που επιθυμεί, για να αξιοποιήσει όταν τις χρειαστεί (π.χ. Αν βρει μπροστά του μποτιλιάρισμα, ή ζώνη ελεγχόμενης κυκλοφορίας μηδενικών ρύπων). Το Outlander μπορεί να κινείται αποκλειστικά με την χρήση των μπαταριών του με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα. Πάνω από αυτό μπαίνει στο παιχνίδι και ο κινητήρας βενζίνης, που ενεργοποιείται και με χαμηλότερα χιλιόμετρα αν ο οδηγός απαιτήσει πιο δυναμικές επιταχύνσεις. Διαβάστε περισσότερα για το υβριδικό σύστημα κίνησης εδώ.

Με S-AWC πας παντού
Το σύστημα ηλεκτρικής 4κίνησης Super All Wheel Drive (S-AWC) της Mitsubishi δίνει το “παρών” στο Outlander προσφέροντας τις υπηρεσίες του σε κάθε συνθήκη οδήγησης. Με έναν κινητήρα για τον πίσω άξονα και έναν για τον εμπρός, το σύστημα προσαρμόζει τη λειτουργία του ελέγχοντας παράλληλα το υποσύστημα ελέγχου κλίσεων AYC (Active Yaw Control), το ABS, το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας Active Stability Control (ASC) αλλά και εκείνο που ελέγχει την πρόσφυση των τροχών. Ο οδηγός έχει πλέον τη διάθεσή του ένα νέο διακόπτη που του επιτρέπει να αλλάζει τη λειτουργία του S-AWC μεταξύ τριών επιλογών: Normal, Snow και Lock με την τελευταία να προσομοιώνει το κλείδωμα ενός υποθετικού κεντρικού διαφορικού. Παράλληλα και με την επιλογή του ξεχωριστού προγράμματος Sport οι ηλεκτροκινητήρες αποκτούν πιο άμεση απόκριση και βελτιώνουν την συμπεριφορά του Outlander σε δρόμο με στροφές.

Ποιότητα και στιβαρότητα και εντός
Περνώντας στο εσωτερικό του plug-in υβριδικού έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα συντηρητικής σχεδίασης ταμπλό που χαρακτηρίζεται από υψηλή ποιότητα κατασκευής και αυτό ισχύει γενικά για τα υλικά που έχουν χρησιμοποιήσει οι Ιάπωνες στο εσωτερικό του Outlander. Η αντοχή στο χρόνο μοιάζει να είναι δεδομένη και οι όμορφες καπιτονέ δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων προσθέτουν τον δικό τους τόνο πολυτέλειας, με το μοτίβο να επαναλαμβάνεται και στις επενδύσεις των θυρών.

Ως οδηγός κάθεσαι ψηλά στο Outlander και έχεις εξαιρετική εποπτεία του δρόμου με τα νέα καθίσματα να συμβάλλουν στην άνεση. Στην διάθεσή σου έχεις δεκάδες κουμπιά και χειριστήρια, τόσο φυσικά όσο και εικονικά. Αν και στην αρχή νιώθεις ένα σχετικό άγχος, γρήγορα καταλαβαίνεις τον τρόπο που τα έχουν “ομαδοποιήσει” οι Ιάπωνες. Οι λειτουργίες στις οποίες χρειάζεσαι άμεση πρόσβαση είναι επίσης άμεσα προσβάσιμες, εκτός από το το κουμπί που ελέγχει τις μικρές ψηφιακές ενδείξεις στον πίνακα πληροφοριών που δεν βρίσκεται στο τιμόνι αλλά αριστερά από αυτό, στο ταμπλό. Το πλήρως ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων της Rockford Fosgate έρχεται να ολοκληρώσει την εικόνα, να προσφέρει συνδεσιμότητα με κινητά Android και iOS και να σε κάνει να… κολλήσεις για ώρες με τις πληροφορίες που προσφέρει ειδικά με τα δεδομένα την κίνησης για το υβριδικό σύστημα. Μέχρι και υψόμετρο έχει ενσωματωμένο!

Χώροι και χρηστικότητα για όλους
Από χώρους το Outlander έχει και με το παραπάνω. Για τις εμπρός θέσεις δεν γίνεται καν λόγος. Η αίσθηση ευρυχωρίας είναι φανερή και με το μάτι που πρέπει να… διανύσει σημαντικές αποστάσεις για να φτάσει από τη μία μεριά του ταμπλό στην άλλη. Παράλληλα ούτε και οι πίσω θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα ευρυχωρίας. Κεντρικό τούνελ ανάμεσα στα καθίσματα δεν υπάρχει και αυτό επιτρέπει και τρίτο άτομο να κάτσει, επίσης άνετα, ανάμεσα στους δύο που μπορούν να φέρουν τα πόδια τους και σε θέση σταυροπόδι. Το πίσω κάθισμα του Outlander επιτρέπει και ρυθμίσεις με την κλίση της πλάτης να αλλάζει και να απομακρύνει ακόμη περισσότερο το κεφάλι από την οροφή.

Παρά την ύπαρξη των μπαταριών ιόντων λιθίου στο πάτωμα του ιαπωνικού SUV αλλά και τους τρεις συνολικά κινητήρες που φέρει, εκ των οποίων ο ένας στο πίσω μέρος, ο αποθηκευτικός χώρος είναι ικανοποιητικός για τις διαστάσεις του Outlander. Η χωρητικότητα του ανέρχεται στα 453 λίτρα με τα καθίσματα στην θέση τους και την τοποθέτηση του premium συστήματος ήχου της Rockford Fosgate του μοντέλου της δοκιμής, ενώ κάτω από το πάτωμα θα βρείτε έξτρα χώρο, με το καλώδιο φόρτισης να καταλαμβάνει ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος του. Στο εσωτερικό του Outlander θα βρείτε παράλληλα και θύρες για τα… πάντα, μέχρι και πρίζα στο πορτμπαγκάζ για συσκευές έως 1500 W, ενώ οι πίσω επωφελούνται πλέον και από την ύπαρξη αεραγωγών.

Στο δρόμο η ποιότητα κύλισης του Outlander συγκαταλέγεται στα δυνατά του σημεία, όπως φυσικά και η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό του, λόγω της καλής ηχομόνωσης αλλά και των ηλεκτροκινητήρων που κάνουν… ό,τι μπορούν για να μην σας ενοχλήσουν. Οι αναρτήσεις είναι εμφανώς προσανατολισμένες προς την άνεση όσων βρίσκονται στην καμπίνα του Outlander και κάνουν πολύ καλή δουλειά με τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Καλή δουλειά κάνουν και σε γρήγορο ρυθμό οδήγησης ελέγχοντας ικανοποιητικά το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας με την Mitsubishi να έχει προχωρήσει σε αλλαγές τόσο με το set up μπροστά όσο και με την προσθήκη νέων αμορτισέρ για τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Το Outlander ωστόσο σου δείχνει διακριτικά ότι δεν έχει φτιαχτεί για οριακές καταστάσεις και καλά κάνει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο οδηγός του δεν θα καταφέρει να κινηθεί πολύ γρήγορα και με ασφάλεια αν το επιθυμεί. Πολύ καλή είναι και η απόδοση του συστήματος πέδησης με καλή αίσθηση από το πεντάλ και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας να βάζει διακριτικά το χεράκι του και στο κομμάτι της επιβράδυνσης.

Προηγμένο και φιλικό προς το περιβάλλον και την τσέπη
Αυτό που σου μένει τελικά από το Outlander PHEV είναι ότι όλη αυτή η προηγμένη τεχνολογία με την οποία το έχει προικίσει η Mitsubishi λειτουργεί στο “παρασκήνιο” τόσο αρμονικά και διακριτικά, για ένα συνολικό αποτέλεσμα που συγκρίνεται άμεσα σε επίπεδο φυσιολογικής αίσθησης με οποιοδήποτε συμβατικό αυτοκίνητο. Αυτό, μείον τον θόρυβο που φτάνει, ή καλύτερα που δεν φτάνει στα αυτιά των επιβατών, αλλά και τα ελάχιστα λεπτά του ευρώ που μπορεί να ξοδέψει ο ιδιοκτήτης του για τις καθημερινές του μετακινήσεις, βελτιώνοντας παράλληλα την δική του ποιότητα ζωής αλλά και εκείνων που βρίσκονται γύρω του! Εκεί ακριβώς κρύβονται και οι λόγοι της εμπορικής επιτυχίας του plug-in υβριδικού SUV, μια επιτυχία που θα διατηρηθεί λογικά και με την ανανεωμένη έκδοση του. Οι τιμές του Outlander PHEV ξεκινούν από τα 45.900 ευρώ με ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και πληρότητα στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης από την στάνταρ κιόλας έκδοση.

Πάρτε μια δόση από Outlander PHEV και δείτε τον Μάνο Στεφανή να μας μιλά γι αυτό στο βίντεο που θα βρείτε κάνοντας κλικ εδώ!

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr