O όμιλος της PSA και εκείνος της FCA βρίσκονται σε πορεία συγχώνευσης, ένας “γάμος” που θα δημιουργήσει τον 4ο κατασκευαστή οχημάτων παγκοσμίως. Οι δύο όμιλοι περιμένουν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δώσει την έγκριση της για να συνεχίσουν οι διαδικασίες, η οποία από ό,τι φαίνεται ίσως καθυστερήσει λίγο ακόμη.
Σύμφωνα με αναφορά του Reuters oι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε. “σκόνταψαν” επάνω στο τεράστιο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα μερίδιο που θα έχουν οι δύο όμιλοι στην αγορά των μικρών vans όταν ενωθούν, το οποίο θα ανέρχεται λίγο πάνω από το ένα τρίτο επί του συνόλου στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς.
Οι δύο όμιλοι ήδη παράγουν vans μέσω της κοινοπραξίας Sevel, στην οποία έχουν ίσο μερίδιο. Το εργοστάσιο βρίσκεται στην Atessa της Ιταλίας και αποτελεί το μεγαλύτερο ανάλογο εργοστάσιο στην Ευρώπη με παραγωγή 1.200 μονάδων την ημέρα.
Η συνολική παραγωγή ελαφριών επαγγελματικών οχημάτων το 2019 για τους FCA και PSA έφτασε στις 755.000 μονάδες με το νούμερο να αντιστοιχεί στο 34% της αγοράς και να τους φέρνει συνδυαστικά πάνω από τις Renault και Ford.
Η ευρωπαϊκή επιτροπή τώρα χρειάζεται διαβεβαιώσεις από τους δύο ομίλους που θα είναι σύμφωνες με τους αντιμονοπωλιακούς νόμους της Ε.Ε., στις οποίες θα μπορούν να περιλαμβάνονται ακόμη και κάποιου είδους “παραχωρήσεις” ώστε να συνεχιστεί η συγχώνευση, όπως για παράδειγμα την πώληση αυτής της κοινοπραξίας, ή την ανεξαρτητοποίηση της ως εταιρία.
Οι διαβεβαιώσεις θα πρέπει να δοθούν μέχρι αύριο Τετάρτη 10 Ιουνίου ώστε να ολοκληρωθεί και η προκαταρκτική εξέταση που βρίσκεται σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται στις 17 Ιουνίου. Σε διαφορετική περίπτωση μετά την ολοκλήρωση μπορεί να ακολουθήσει ένας νέος γύρος ερευνών διάρκειας τεσσάρων μηνών.