Μονοπωλιακοί “φόβοι” στην Ε.Ε. φρενάρουν τη συγχώνευση PSA-FCA

Το ιδιαίτερα μεγάλο μερίδιο που κατέχουν οι δύο όμιλοι στα μικρά vans στην Ευρώπη είναι και ο λόγος που φρενάρει ελαφρώς τον "γάμο" της χρονιάς.

Βρείτε μας στο
Stellantis Group PSA-FCA συγχώνευση

O όμιλος της PSA και εκείνος της FCA βρίσκονται σε πορεία συγχώνευσης, ένας “γάμος” που θα δημιουργήσει τον 4ο κατασκευαστή οχημάτων παγκοσμίως. Οι δύο όμιλοι περιμένουν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δώσει την έγκριση της για να συνεχίσουν οι διαδικασίες, η οποία από ό,τι φαίνεται ίσως καθυστερήσει λίγο ακόμη.

Σύμφωνα με αναφορά του Reuters oι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε. “σκόνταψαν” επάνω στο τεράστιο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα μερίδιο που θα έχουν οι δύο όμιλοι στην αγορά των μικρών vans όταν ενωθούν, το οποίο θα ανέρχεται λίγο πάνω από το ένα τρίτο επί του συνόλου στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς.

Οι δύο όμιλοι ήδη παράγουν vans μέσω της κοινοπραξίας Sevel, στην οποία έχουν ίσο μερίδιο. Το εργοστάσιο βρίσκεται στην Atessa της Ιταλίας και αποτελεί το μεγαλύτερο ανάλογο εργοστάσιο στην Ευρώπη με παραγωγή 1.200 μονάδων την ημέρα.

Η συνολική παραγωγή ελαφριών επαγγελματικών οχημάτων το 2019 για τους FCA και PSA έφτασε στις 755.000 μονάδες με το νούμερο να αντιστοιχεί στο 34% της αγοράς και να τους φέρνει συνδυαστικά πάνω από τις Renault και Ford.

Η ευρωπαϊκή επιτροπή τώρα χρειάζεται διαβεβαιώσεις από τους δύο ομίλους που θα είναι σύμφωνες με τους αντιμονοπωλιακούς νόμους της Ε.Ε., στις οποίες θα μπορούν να περιλαμβάνονται ακόμη και κάποιου είδους “παραχωρήσεις” ώστε να συνεχιστεί η συγχώνευση, όπως για παράδειγμα την πώληση αυτής της κοινοπραξίας, ή την ανεξαρτητοποίηση της ως εταιρία.

Οι διαβεβαιώσεις θα πρέπει να δοθούν μέχρι αύριο Τετάρτη 10 Ιουνίου ώστε να ολοκληρωθεί και η προκαταρκτική εξέταση που βρίσκεται σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται στις 17 Ιουνίου. Σε διαφορετική περίπτωση μετά την ολοκλήρωση μπορεί να ακολουθήσει ένας νέος γύρος ερευνών διάρκειας τεσσάρων μηνών.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr