Να γιατί τα ηλεκτρικά “θριαμβεύουν” στη Βόρεια-Δυτική Ευρώπη

Με το δεξί πεντάλ στο πάτωμα αυξάνονται οι πωλήσεις των ηλεκτρικών κυρίως στις βόρειες και δυτικές χώρες της Ευρώπης για πολύ συγκεκριμένο λόγο.

Βρείτε μας στο
Ευρώπη σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ήρθαν απλά για να μείνουν αλλά στο μέλλον θα αποτελούν και μονόδρομο σαν επιλογή, είτε το θέλουμε είτε όχι. Ήδη σε αρκετές χώρες της Ευρώπης οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται με εκρηκτικό ρυθμό, σε σχέση με τις πωλήσεις που κατέγραφαν μόλις πριν από λίγα χρόνια και οι λόγοι γι αυτό είναι λίγοι και συγκεκριμένοι.

Η σαφώς μεγαλύτερη ποικιλία που υπάρχει πλέον σε διαθέσιμες προτάσεις από τους κατασκευαστές, η πιο προσιτή τιμή των ηλεκτρικών σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν αλλά και η ολοένα και μεγαλύτερη αυτονομία που επιδεικνύουν οι μπαταρίες τους είναι σίγουρα τρεις από αυτούς τους λόγους.

Πιο σημαντικοί όμως από όλους τους παραπάνω λόγους είναι το μέσο εισόδημα αλλά και η δουλειά που έχει γίνει μέχρι τώρα στο δίκτυο σταθμών φόρτισης που διαθέτει η εκάστοτε χώρα. Σύμφωνα και με τον διαδραστικό χάρτη που μας παρουσιάζει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (European Automobile Manufacturers’ Association -ACEA), η ανάπτυξη του δικτύου σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά βρίσκεται σε ευθεία αναλογία με την υιοθέτηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το κοινό μιας χώρας.

Διαβάστε επίσης: Δύο ταχυτήτων η ευρωπαϊκή αγορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ανάμεσα στα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που μας παρουσιάζει η ACEA είναι και το γεγονός πως από τους σχεδόν 200.000 σταθμούς φόρτισης που υπάρχουν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 75% επί του συνόλου, τρεις στους τέσσερις σταθμούς φόρτισης δηλαδή, βρίσκεται στο έδαφος μόλις τεσσάρων χωρών!

Τα πρωτεία σε σταθμούς κατέχουν η Ολλανδία (50.824 σταθμοί και άνω του 25% επί του συνόλου), η Γερμανία με 40.517 σταθμούς (20%), η Γαλλία με 30.367 σταθμούς (15%) και το Ηνωμένο Βασίλειο με 28.538 σταθμούς φόρτισης, ήτοι το 14% επί του συνόλου.

Ανάμεσα στις υπό εξέταση χώρες, η Ελλάδα κατέχει αναμενόμενα αυτή τη στιγμή την τελευταία θέση στον σχετικό πίνακα με μόλις 64 επίσημους σταθμούς φόρτισης (η μόνη με διψήφιο αριθμό), τη στιγμή που η Πορτογαλία, με παρόμοιο πληθυσμό και ΑΕΠ (αλλά και μνημόνια τα προηγούμενα χρόνια) “μετρά” 1.791 σταθμούς σε μια σαφώς μικρότερη έκταση. Τι να πει κανείς και για το… λιλιπούτειο Λουξεμβούργο των 2.586 τετραγωνικών χιλιομέτρων και 630.000 περίπου κατοίκων που αριθμεί 913 σταθμούς φόρτισης στο έδαφος του…

Ρίξτε μια ματιά στον διαδραστικό χάρτη που ακολουθεί, με τη δεύτερη προβολή να αντιστοιχεί στο μερίδιο των ηλεκτρικών στην αγορά της εκάστοτε χώρας και πείτε μας αν συμφωνείτε με την εικόνα που παρουσιάζει η Ελλάδα έναντι των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr