Νέα BMW M3 CS Touring 550 ίππων, η πρώτη στην ιστορία. Όλες οι λεπτομέρειες

Η BMW αποκάλυψε την πρώτη M3 CS Touring στην ιστορία της με ακόμα περισσότερες δυνατότητες και κινητήρα με ισχύ που φτάνει τους 550 ίππους.

Βρείτε μας στο
BMW M3 CS Touring 2025

Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 550 ίππων, η ειδική ρύθμιση του πλαισίου, τα αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία και η εξοικονόμηση βάρους που προκύπτει από τη χρήση πολυάριθμων εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν την M3 CS Touring από τις υπόλοιπες εκδόσεις υψηλών επιδόσεων του μοντέλου της BMW.

Διαβάστε επίσης: Αποκάλυψη για το νέο SUV των Βαυαρών – Με μέγιστη ροπή στα 1.100 Nm

Τα μοναδικά χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, σε συνδυασμό με τη μετάδοση ισχύος μέσω του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic και του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, προσφέρουν δυναμικές συγκινήσεις και εξαιρετική πρόσφυση με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα.

Παράλληλα οι εσωτερικοί χώροι της πρώτης M3 CS Touring μπορούν να αξιοποιηθούν με διάφορους τρόπους, επιτρέποντας στους οδηγούς να απολαύσουν τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά της τόσο σε πίστες αγώνων όσο και σε ένα πλήθος καθημερινών διαδρομών και σε δραστηριότητες αναψυχής και μακρινά ταξίδια λόγω της χρηστικότητας που προσφέρει το station wagon αμάξωμα.


Διαβάστε επίσης: Το γερμανικό που “άλωσε” ξανά στη C-SUV κατηγορία. Από 41.400 ευρώ στην Ελλάδα

Ο τρίλιτρος εξακύλινδρος κινητήρας της M3 CS Touring σχεδιάστηκε εξ αρχής για να προσφέρει υψηλές επιδόσεις στην πίστα. Περιλαμβάνει πολυάριθμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που προέρχονται από τη σχεδίαση αγωνιστικών οχημάτων. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει ο εξαιρετικά άκαμπτος στροφαλοθάλαμος σε σχεδίαση “closed-deck” χωρίς χιτώνια, καθώς και ο σφυρήλατος στροφαλοφόρος άξονας χαμηλού βάρους. Ο πυρήνας της κυλινδροκεφαλής κατασκευάζεται με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης, ενώ οι οπές των κυλίνδρων φέρουν επίστρωση σιδήρου μέσω ψεκασμού με ηλεκτρικό τόξο για μείωση των απωλειών που οφείλονται στην τριβή. Η σχεδίαση των διάτρητων κυλίνδρων συμβάλλει στη μείωση του βάρους. Το σύστημα ψύξης και η παροχή λαδιού είναι επίσης σχεδιασμένα ώστε να αντέχουν στα παρατεταμένα υψηλά φορτία που παράγονται κατά την σπορ οδήγηση σε πίστα.

Αναβαθμισμένη είναι και η τεχνολογία M TwinTurbo. Η αύξηση της μέγιστης πίεσης υπερπλήρωσης στα 2,1 bar για τους δύο mono-scroll υπερσυμπιεστές, καθώς και οι ειδικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει στη διαχείριση του κινητήρα, συμβάλλουν στην αύξηση της μέγιστης απόδοσης. Ο κινητήρας αναπτύσσει τη μέγιστη ροπή των 650 Nm μεταξύ 2.750 και 5.950 σ.α.λ. και τη μέγιστη ισχύ του στις 6.250 σ.α.λ. με όριο περιστροφής τις 7.200 σ.α.λ.

Επιπλέον, οι ειδικά σχεδιασμένες και πιο άκαμπτες βάσεις κινητήρα εξασφαλίζουν μια εξαιρετικά συμπαγή σύνδεση ανάμεσα στη μονάδα ισχύος και τη δομή του οχήματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ακόμα πιο άμεση απόκριση του κινητήρα και μετάδοση της ισχύος του στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Εντυπωσιακή είναι η επιτάχυνση και για τα 0-200 χλμ./ώρα καθώς ολοκληρώνεται σε 11,7 δευτερόλεπτα. Παράλληλα η ενδιάμεση επιτάχυνση εν κινήσει από τα 80 έως και τα 120 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 2,7 δευτερόλεπτα με 4η σχέση και σε 3,5 δευτερόλεπτα με 5η σχέση. Η τελική ταχύτητα του μοντέλου, με στάνταρ το M Driver’s Package, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 300 χλμ./ώρα.

Ο ήχος του κινητήρα ενισχύεται από το ειδικό σύστημα εξάτμισης. Αυτό περιλαμβάνει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια και ένα πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο, που ελαχιστοποιεί το βάρος. Στο πίσω μέρος βλέπουμε δύο ζεύγη απολήξεων βαμμένων σε μαύρο ματ χρώμα. Η ηχητική χροιά του κινητήρα ποικίλλει ανάλογα με το προφίλ που επιλέγει ο οδηγός από το μενού M Setup. Στο πρόγραμμα Sport ή Sport +, ο ήχος γίνεται πιο δραματικός, ειδικά κατά τις αλλαγές ταχυτήτων που συνοδεύονται από προσαρμογή στις στροφές του κινητήρα.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic που διαθέτει Drivelogic. Το κουμπί Drivelogic, το οποίο είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα ταχυτήτων, επιτρέπει την προσαρμογή των χαρακτηριστικών αλλαγής ταχυτήτων, προσφέροντας τρεις διακριτές ρυθμίσεις. Εκτός από τις επιλογές που εστιάζουν στην άνεση και τις σπορ επιδόσεις, οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μια ρύθμιση που έχει σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση στην πίστα. Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός μπορεί να παρέμβει στη διαδικασία διαδοχής των σχέσεων είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω των ανθρακονημάτινων paddles στο τιμόνι.

H ισχύς φτάνει στον δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς, και ενεργό διαφορικό Active M Differential στον πίσω άξονα. Επιπλέον, η λειτουργία 4WD Sport μπορεί να γίνει μέσω του μενού M Setup, επιτρέποντας τη μεταφορά μεγαλύτερου ποσοστού της ισχύος του κινητήρα στους πίσω τροχούς. Από την άλλη πλευρά, η λειτουργία 2WD προσφέρει προσφέρει τη δυνατότητα κινησης μόνο στους πίσω τροχούς με τον DSC (Dynamic Stability Control) να απενεργοποιείται.

Παράλληλα στα φρένα M Compound, βλέπουμε δαγκάνες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα, ενώ υπάρχει επίσης η επιλογή των κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες είναι διαθέσιμες σε κόκκινο ή ματ χρυσαφί χρώμα. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M, με αποκλειστική σχεδίαση διπλών ακτίνων. Οι ζάντες έχουν διάμετρο 19 ιντσών στον μπροστινό άξονα και 20 στον πίσω και συνδυάζονται στάνταρ με ελαστικά πίστας 275/35 μπροστά και 285/30 πίσω. Εναλλακτικά, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν χωρίς επιπλέον κόστος σπορ ελαστικά με τις ίδιες διαστάσεις. Επιπλέον, τα ελαστικά ultra-track περιλαμβάνονται στη λίστα επιλογών.

Για τη μείωση του βάρους έγινε εκτενής χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP). Το καπό, το μπροστινό splitter και οι αντίστοιχες εισαγωγές αέρα, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και ο πίσω διαχύτης είναι όλα κατασκευασμένα από CFRP. Στο εσωτερικό, τα μπάκετ καθίσματα M Carbon και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων από CFRP στο τιμόνι, καθώς και οι διακοσμητικές λωρίδες και η κεντρική κονσόλα, συνεισφέρουν στη μείωση του βάρους. Όλα τα μέτρα που έχουν ληφθεί έχουν επιφέρει συνολική εξοικονόμηση περίπου 15 κιλών σε σύγκριση με την M3 Competition Touring με M xDrive, ενώ η ακαμψία του αμαξώματος ενισχύεται περαιτέρω με την προσθήκη των προαιρετικών μπαρών M στο μηχανοστάσιο.

Η χρηστικότητα της M3 CS Touring είναι αδιαμφησβήτητη με πίσω πόρτα με μεγάλο άνοιγμα και χώρο αποσκευών με χωρητικότητα που ξεκινά από τα 500 και φθάνει έως τα 1.510 λίτρα.

Το εσωτερικό της BMW M3 CS Touring συνδυάζει ένα σπορ cockpit με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα μπάκετ καθίσματα M Carbon στάνταρ με φωτιζόμενο λογότυπο «CS» και επιφάνειες από δέρμα Merino. Το στάνταρ τριάκτινο τιμόνι M Alcantara με επίπεδο κάτω μέρος και κόκκινη σήμανση στη θέση της ευθείας συμπληρώνεται από λεπτομέρειες M όπως είναι το κόκκινο σήμα “CS” στην κεντρική κονσόλα, οι ζώνες ασφαλείας M και οι διακοσμήσεις στα μαρσπιέ με την επιγραφή του μοντέλου. Η αποκλειστική σχεδίαση σε μαύρο και κόκκινο χρώμα υιοθετείται και στα πίσω καθίσματα, ενώ τα πάνελ των θυρών φέρουν επένδυση από μαύρο δέρμα.

Παράλληλα, το ειδικό κουμπί M Setup στην κεντρική κονσόλα προσφέρει άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις για τον κινητήρα, το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και την τετρακίνηση M xDrive. Οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύσουν δύο εξατομικευμένες παραλλαγές ρυθμίσεων, μαζί με προσωπικές επιλογές για τον ήχο του κινητήρα, το DSC, τη λειτουργία Automatic Start/Stop και τα χαρακτηριστικά του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic.

Αυτές οι ρυθμίσεις επιλέγονται στη συνέχεια μέσω των μπουτόν M που βρίσκονται στο τιμόνι. Η M3 CS Touring εξοπλίζεται στάνταρ με το σύστημα M Drive Professional με λειτουργίες βελτιστοποιημένες για χρήση σε πίστα, όπως το M Drift Analyser και το M Laptimer. Επιπλέον, το M Traction Control 10 σταδίων προσφέρει εξατομικευμένη οδηγική απόλαυση στην πίστα. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του M Drive Professional είναι το κουμπί M Mode στην κεντρική κονσόλα, για τη διαμόρφωση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και του περιεχομένου που εμφανίζεται στην οθόνη πληροφοριών και στο Head-Up Display. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις ρυθμίσεις Road, Sport και Track.

Ο στάνταρ εξοπλισμός της M3 CS Touring περιλαμβάνει επίσης το BMW Live Cockpit Professional, το οποίο, μαζί με το BMW Head-Up Display, που προβάλλει ειδικό για μοντέλο Μ περιεχόμενο, εισάγει το βασισμένο σε cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps, ενσωμάτωση smartphone, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου και διεπαφή WiFi. Το BMW Drive Recorder μπορεί να προστεθεί προαιρετικά.

Το Comfort Access, το σύστημα συναγερμού, ο αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών και το σύστημα ήχου Harman Kardon Surround περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Επίσης, τα συστήματα Park Distance Control, Parking Assistant, Front Collision Warning, Lane Departure Warning και Speed Limit Info προσφέρονται στάνταρ, ενώ το Driving Assistant διατίθεται προαιρετικά.

Οι παραδόσεις του περιορισμένης παραγωγής μοντέλου που κατασκευάζεται στο Μόναχο θα ξεκινήσει σε πελάτες στην Ευρώπη, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, μεταξύ άλλων, τον Μάρτιο του 2025.