Νέα Dacia Sandero/Stepway/Logan, όλες οι λεπτομέρειες!

Η Dacia αποκάλυψε όλες τις λεπτομέρειες για την ολοκαίνουρια και 3η γενιά των Sandero και Sandero Stepway. Πάμε να τα γνωρίσουμε.

Βρείτε μας στο
Dacia Sandero και Sandero Stepway 2021

Τα νέα Dacia Sandero και Sandero Stepway είναι ολοκαίνουρια, έχουν χτιστεί πάνω σε νέα πλατφόρμα και παρουσιάζονται πιο σύγχρονα και πρακτικά από ποτέ. Τα νέα μοντέλα έρχονται να χτίσουν πάνω στην εμπορική επιτυχία της υπάρχουσας γενιάς, η οποία έχει προσφέρει στους Ρουμάνους μέχρι σήμερα 2,1 εκατ. πωλήσεις με την εταιρία να αναφέρει πως το Sandero είναι το best seller της Ευρώπης στις πωλήσεις λιανικής!

Κοιτάζοντας τα νέα Dacia Sandero και Sandero Stepway δεν γίνεται να μην προσέξεις τη σαφή διαφορά που παρουσιάζουν στη σχεδίαση τους έναντι της υπάρχουσας γενιάς που οφείλεται εν μέρει και στη χρήση της νέας πλατφόρμας του ομίλου της Renault, πάνω στην οποία “πατάει” και η νέα γενιά του Clio. Η σχεδίαση τους είναι σαφώς πιο δυναμική και μοντέρνα και σε αυτή έχουν ενσωματωθεί οι τελευταίες σχεδιαστικές τάσεις πάντα βέβαια μέσα από τη σχεδιαστική φιλοσοφία και ματιά της Dacia.

Σε γενικές γραμμές το αμάξωμα και στις δύο περιπτώσεις παρουσιάζεται πιο αρμονικό με το Stepway να διαφοροποιείται όσο χρειάζεται και να παρουσιάζει μια πιο περιπετειώδη εικόνα χάρη στο μεγαλύτερο ύψος του από το έδαφος, τα προστατευτικά πλαστικά στους θόλους των τροχών αλλά και τις ράγες στην οροφή του. Οι τελευταίες είναι πατενταρισμένες και στάνταρ και έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μετατρέπονται εύκολα σε σχάρα! Η εν λόγω σχάρα μπορεί να μεταφέρει έως και 80 κιλά βάρος κάτι που προσθέτει στην πρακτικότητα που προσφέρει το crossover της ρουμάνικης εταιρίας.

Τα εμπρός LED φωτιστικά σώματα φέρουν τη νέα σχεδιαστική “υπογραφή¨ της Dacia και ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό των Sandero και του Logan και βελτιώνουν την ορατότητα τη νύχτα κατά 37% σε μήκος και κατά 9% σε πλάτος σε σχέση με τα υπάρχοντα φωτιστικά σώματα.

Για το Sandero η απόσταση από το έδαφος φτάνει στα 133 χλστ. με το αυτοκίνητο φορτωμένο όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Dacia ενώ για το Stepway ανέρχεται στα 174 χλστ., δίνοντας του έτσι και τη σχετική ελευθερία κίνησης εκτός δρόμου που ψάχνει το κοινό των crossovers. Η διαφορά στο ύψος προέρχεται κυρίως από τους μεγαλύτερος σε διάμετρο τροχούς (15 και 16 ίντσες για το Sandero και 16 για το Stepway).

To μήκος του Dacia Sandero φτάνει στα 4.088 χλστ., το ύψος του στα 1.499 χλστ. και το πλάτος του στα 1.848. Για το Sandero Stepway το μήκος είναι 4.099 χλστ., με το πλάτος να παραμένει ίδιο και το ύψος να φτάνει στα 1.587 χλστ. Το Logan έχει μήκος 4.396 χλστ. και 1.501 χλστ. ύψος, με το μεταξόνιο για τα δύο πρώτα να φτάνει στα 2.604 χλστ. και στα 26.49 για το Logan.

Για το Logan που αποτελεί τη sedan έκδοση της σειράς η Dacia αναφέρει αύξηση του μήκους κατά 36 χλστ. αλλά και αύξηση μήκους για τα πόδια των πίσω επιβατών κατά 42 χλστ. χάρη και στο μακρύτερο μεταξόνιο. Αυτό ισχύει φυσικά και για τα hatchbacks της σειράς. Οι πίσω επιβαίνοντες έχουν στη διάθεση τους και αναδιπλούμενο τραπεζάκι, το οποίο ρυθμίζεται ως προς την απόσταση από το κάθισμα κατά 70 χλστ. Στα μικρά σεντάν το Logan προσφέρει ένα από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ στην κατηγορία με τη χωρητικότητα του να ανέρχεται στα 528 λίτρα, 18 περισσότερα έναντι του μοντέλου που αντικαθιστά. Παράλληλα το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ έχει χαμηλώσει κατά 19 χλστ. κάνοντας πιο εύκολη τη φόρτωση, ενώ πλέον ανοίγει αυτόματα.

Η νέα πλατφόρμα υπόσχεται αυξημένα επίπεδα στιβαρότητας και παθητικής ασφάλειας που ενισχύονται από την παρουσία έξι πλέον αερόσακων στον στάνταρ εξοπλισμό αλλά και από την προσθήκη νέων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού όπως είναι το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης αλλά και το eCall, και τα δύο επίσης στάνταρ. Στο στάνταρ εξοπλισμό βλέπουμε επίσης και στο σύστημα δυναμικής ευστάθειας ESP, ενώ στον εξοπλισμό βλέπουμε επίσης σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, park assist με αισθητήρες εμπρός-πίσω αλλά και κάμερα οπισθοπορείας αλλά και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.

Η καμπίνα έχει επίσης αναβαθμιστεί, σε όλα τα επίπεδα, σύμφωνα με τη Dacia και φέρει υλικά και επενδύσεις ανώτερης ποιότητας, ενώ βελτιωμένα παρουσιάζονται και τα επίπεδα εργονομίας και πρακτικότητας. Τα νέας σχεδίασης καθίσματα είναι πιο άνετα. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το κάθισμα του κατά 35 χλστ. πάνω-κάτω με το τιμόνι να προσφέρει αλλαγή κλίσης κατά 2,1 μοίρες και 25 χλστ. σε απόσταση. Ελαφρύτερο είναι και το τιμόνι, κατά 37% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο κάτι που κάνει πιο εύκολες τις μανούβρες σε περιβάλλον πόλης.

Στα highlights της καμπίνας, κάτι που θα ήθελα να δω και από άλλους κατασκευαστές, είναι το νέο σύστημα πολυμέσων της Dacia, το οποίο κάνει ακόμη περισσότερη εντύπωση στη στάνταρ έκδοση του. Το βασικό σύστημα με τα δύο ηχεία ονομάζεται “Media Control” και επιτρέπει την εκ του ασφαλούς τοποθέτηση του κινητού σε περίοπτη θέση στο ταμπλό μετατρέποντας το σε κέντρο ελέγχου μέσω της εφαρμογής “Dacia Media Control” και σύνδεσης με το αυτοκίνητο μέσω bluetooth ή θύρας USB. Έτσι ο οδηγός μπορεί να ελέγχει και από το τιμόνι, το ράδιο, την αναπαραγωγή μουσικής, τις κλήσεις και τα μηνύματα που λαμβάνει στο κινητό του, ενώ η εφαρμογή δίνει πρόσβαση σε αναγνώριση φωνής μέση Android αλλά και στο Siri. Στο σύστημα περιλαμβάνεται και η TFT οθόνη των 3,5 ιντσών που βρίσκεται στον πίνακα πληροφοριών του οδηγού.

Η επόμενη έκδοση Media Display φέρει ενσωματωμένη οθόνη αφής 8 ιντσών με τέσσερα ηχεία και είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ δίνει πρόσβαση και στη ρύθμιση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Η κορυφαία έκδοση Media Nav φέρει και ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, έξι ηχεία και ασύρματη σύνδεση Aplle CarPlay και Android Auto. Στο στάνταρ εξοπλισμό των νέων μοντέλων της Dacia περιλαμβάνεται τόσο ο περιοριστής ταχύτητας όσο και το cruuise control αλλά και η αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων.

Για τα Sandero και Stepway η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 328 λίτρα με τον επίπεδο πάτο να ρυθμίζεται σε ύψος.

Στους κινητήρες η Dacia προσφέρει τα νέα Sandero και Sandero Stepway μόνο με κινητήρες βενζίνης αλλά και μοτέρ βενζίνης-υγραερίου. Στη βάση έχουμε τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα του ενός λίτρου, ο οποίος αποδίδει 65 ίππους και είναι διαθέσιμος μόνο για το Sandero. Ακολουθεί η turbo έκδοση του μοτέρ με 90 ίππους και επιλογή για 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή CVT κιβώτιο και στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση TCe 100 Eco-G που λειτουργεί και με υγραέριο και προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 1.300 χλμ. με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα. Έντι της υπάρχουσας αντίστοιχης έκδοσης η δεξαμενή του υγραερίου έχει μεγαλώσει κατά 8 λίτρα, στα 40, με την χωρητικότητα για το ρεζερβουάρ της βενζίνης να φτάνει στα 50 λίτρα. Να σημειωθεί πως όλες οι εκδόσεις φέρουν και σύστημα Stop&Start. Η Dacia δεν έχει ανακοινώσει ακόμη επιδόσεις και κατανάλωση.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr