Νέα Ford Mustang: Με ευρωπαϊκό προσανατολισμό

Ο Κώστας Στεφανής ταξιδεύει στις Γαλλικές Άλπεις για να γνωρίσει τη νέα Ford Mustang. Δείτε τι εντυπώσεις του άφησε το αμερικάνικο muscle car.

Βρείτε μας στο

Λίγες ημέρες πριν από τον ερχομό των Ford GT στην Αθήνα βρεθήκαμε στις Γαλλικές Άλπεις προκειμένου να οδηγήσουμε την ανανεωμένη Ford Mustang, τον πλέον χαρακτηριστικό αλλά και ιστορικό εκπρόσωπο της κατηγορίας των muscle cars. Από το 2014 που παρουσιάστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά με προδιαγραφές που συνάδουν με τη φιλοσοφία και τις συνθήκες της Γηραιάς Ηπείρου, η Mustang ξεπέρασε τις 33.000 πωλήσεις, επιβεβαιώνοντας το βάρος του ονόματός της.

Περιγράφοντας τη νέα Mustang εξωτερικά, το εμπρός μέρος του καπό έχει χαμηλώσει για αεροδυναμικούς λόγους αλλά και λόγω της απαίτησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα αυτοκίνητα να προκαλούν όσο το δυνατόν ελαφρύτερους τραυματισμούς στους πεζούς. Στο πίσω μέρος βρίσκουμε ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και διαχύτη που πλαισιώνεται από τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης. Στο εσωτερικό, μαλακό υλικό έχει χρησιμοποιηθεί για την επένδυση της κεντρικής κονσόλας με εξωτερικές ραφές σε διαφορετικό χρώμα. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 12 ιντσών LCD με διαμόρφωση που αλλάζει ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που έχει επιλεγεί, ενώ παράλληλα για πρώτη φορά διατίθενται δερμάτινα καθίσματα θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα καθώς και θερμαινόμενο τιμόνι.

Φυσικά για ενημέρωση και ψυχαγωγία το σύστημα Ford SYNC3 σε οθόνη αφής 8 ιντσών εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες οδηγού και επιβατών. Για να μην ξεχνά την αμερικανική καταγωγή της η Mustang, το στοιχείο Electric Line Lock όταν ενεργοποιηθεί εκπέμπει κινούμενες εικόνες video game στον πίνακα οργάνων. Αντίστοιχα από τη στιγμή που ο οδηγός ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα αναβοσβήνει σε κόκκινο χρώμα 30 φορές το λεπτό, παραπέμποντας στους χτύπους καρδιάς ενός pony.

Η μεγάλη έκπληξη όμως προέρχεται από τις αναρτήσεις του αυτοκινήτου, που στην κυριολεξία μεταμόρφωσαν τη συμπεριφορά του. Χάρη στη χρήση αισθητήρων που παρακολουθούν τις συνθήκες πρόσφυσης 1.000 φορές το δευτερόλεπτο και σε ένα υγρό μέσα στον αποσβεστήρα που επηρεάζεται μαγνητικά, ρυθμίζονται ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Παράλληλα μηδενίζονται οι κλίσεις του αμαξώματος.

Ακόμη η νέα Ford Mustang έχει εξελιγμένο σύστημα που ρυθμίζει τα ντεσιμπέλ της εξάτμισης, αλλά και πρόγραμμα καλής γειτονίας, που από τις 8 το βράδυ, ας πούμε, ως τις 8 το πρωί όταν πλησιάζουμε σπίτι μας δεν αφήνει τον κινητήρα να βρυχάται για να μην ενοχλούμε!!!

Παράλληλα διαθέτει Launch Control για καλύτερες εκκινήσεις, κλείδωμα των μπροστινών φρένων για να μπορούν να σπινάρουν οι πίσω τροχοί προθερμαίνοντας τα λάστιχα και πέντε προφίλ οδήγησης, με την κίνηση να περνά στους πίσω τροχούς μέσα από μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή 10τάχυτο αυτόματο. Δυο κινητήρες είναι διαθέσιμοι: 2.3 Ecoboost απόδοσης 290 ίππων και 5λιτρος V8 450 ίππων.

Στον δρόμο

Ο οδηγός έχει να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προφίλ οδήγησης που επεμβαίνουν στον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας, την απόκριση του γκαζιού, τον χρόνο αλλαγής ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο, στο σύστημα διεύθυνσης και στο Active Valve Performance Exhaust. Παράλληλα διαθέτει Drag Strip που βελτιώνει την επιτάχυνση σε αγώνες Dragster. Είτε με τον έναν είτε με τον άλλον κινητήρα, η νέα Mustang εντυπωσιάζει με τη συμπεριφορά της, που αναμφίβολα πιστώνεται στη Ford, η οποία έχει δημιουργήσει σχολή. Στρίβει υποδειγματικά χάρη στη νέα ανάρτηση που κρατά το αμάξωμα σε οριζόντια θέση όσο και αν τη «στραμπουλήξεις», κάτι που κάναμε αρκετές φορές στην ορεινή διαδρομή των Άλπεων. Αν αφαιρέσεις τα ηλεκτρονικά, παραμένει η γνωστή πύρινη Mustang με ατέλειωτες πλαγιολισθήσεις διαρκείας, ανάλογα με το πόσο βυθίζει ο οδηγός το γκάζι.

Εντύπωση προκαλεί ο προγραμματισμός του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, που όταν έφτανες πολύ γρήγορα σε κλειστή στροφή και έπεφτες βίαια στα φρένα κατέβαζε μόνο του ταχύτητα ώστε στην έξοδο της στροφής ο κινητήρας να βρίσκεται μέσα στη ροπή του και ο οδηγός να έχει δύναμη πατώντας το γκάζι να επιταχύνει με ασφάλεια χωρίς να κινδυνεύει να του ανοίξει η πορεία του αυτοκινήτου. Εξίσου εντυπωσιακά τα φρένα και στις δύο εκδόσεις κινητήρων, ιδιαίτερα στην 5λιτρη έκδοση με τέσσερις αεριζόμενους δίσκους και εξαπίστονες δαγκάνες από τον μάστερ των φρένων, την ιταλική Brembo.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr