Κορυφαία τεχνολογία, έξυπνη συνδεσιμότητα και αναβαθμισμένες δυνατότητες για επαγγελματική αλλά και οικογενειακή χρήση/διασκέδαση. Αυτές είναι οι αρετές που έρχεται να προβάλει το ολοκαίνουργιο Ford Ranger, το οποίο παρουσιάστηκε και επισήμως πριν από λίγο από την αμερικάνικη μάρκα και το οποίο μοιάζει περισσότερο από ποτέ με το εμβληματικό Ford F-150.
Το βιβλίο παραγγελιών για τη νέα γενιά Ranger θα ανοίξει στην Ευρώπη στα τέλη του 2022 και οι παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023 (χρονοδιάγραμμα που αφορά και την χώρα μας φυσικά). Η επόμενη γενιά Ranger θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Ford σε Ταϊλάνδη και Ν. Αφρική από το 2022. Αξίζει εδώ να αναφέρω πως το σημερινό Ranger ηγείται της ευρωπαϊκής κατηγορίας των pick–up οχημάτων και πρόσφατα πέτυχε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων 9-μήνου (Ιαν – Σεπ.) με 45.539 μονάδες, και μερίδιο αγοράς 39,9%.
Οπτικά, η επόμενη γενιά Ranger είναι τολμηρή και γεμάτη αυτοπεποίθηση, με ένα δυναμικό εξωτερικό που μοιράζεται το παγκόσμιο σχεδιαστικό DNA των pick–up μοντέλων της Ford και παραπέμπει στο Ford F-150. Η σχεδίαση περιλαμβάνει μία νέα μάσκα και χαρακτηριστικά εμπρός φώτα σε σχήμα C, ενώ η διακριτική μεσαία γραμμή ενσωματώνει οπτικά τους ακόμα πιο εντυπωσιακούς θόλους των τροχών που ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας του Ranger. Για πρώτη φορά, το Ford Ranger προσφέρει προβολείς LED matrix. Στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά σώματα είναι σχεδιασμένα σε αρμονία με τα χαρακτηριστικά γραφικά του εμπρός τμήματος.
Το εσωτερικό, που παραπέμπει σε επιβατικό αυτοκίνητο, είναι αναβαθμισμένο χρησιμοποιώντας μαλακά υλικά σύμφωνα πάντα με την μάρκα, σε συνδυασμό με μία κεντρική οθόνη αφής σε κάθετη διάταξη, που υποστηρίζει το γνωστό σύστημα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC 4 της Ford. Η μεγάλη οθόνη αφής των 10,1 ή 12 ιντσών στην κεντρική κονσόλα ολοκληρώνει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων του Ford Ranger, που διατίθεται έτοιμο για λειτουργία με έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών. Επιπρόσθετα, υπάρχει ένα εργοστασιακά τοποθετημένο, ενσωματωμένο modem FordPass Connect, που επιτρέπει συνδεσιμότητα εν κινήσει όταν συνδέεται με το FordPass app, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να παραμένουν διασυνδεδεμένοι. Το FordPass αναβαθμίζει την εμπειρία ιδιοκτησίας με χαρακτηριστικά όπως Remote Start, Vehicle Status και λειτουργίες κλειδώματος /ξεκλειδώματος μέσω κινητής συσκευής.
Πολλά από τα παραδοσιακά χειριστήρια όπως αυτό της επιλογής των προφίλ οδήγησης (driving modes) έχουν μετακινηθεί από το ταμπλό στην κεντρική κονσόλα, σε ειδικό χώρο στην οθόνη του SYNC. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να μεταφέρεται στην ειδική οθόνη του Ranger για όλα τα off–road προγράμματα και προφίλ οδήγησης, όπου παρακολουθούν το σύστημα μετάδοσης, τη γωνία διεύθυνσης του τιμονιού, τις διαμήκεις και εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος και άλλα δεδομένα και επιλογές.
Κάτω από το νέο αμάξωμα υπάρχει ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο με μεταξόνιο κατά 50 mm μακρύτερο και μετατρόχιο κατά 50 mm φαρδύτερο από του προηγούμενου Ranger. Στο εμπρός τμήμα έχει δημιουργηθεί περισσότερος χώρος στο διαμέρισμα του κινητήρα για τον νέο V6 και «προετοιμάζει» το Ranger για την υποστήριξη μελλοντικών, διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης – κάτι που όπως αντιλαμβάνομαι σημαίνει και υβριδικές/plug-in εκδόσεις. Επίσης δημιουργεί περισσότερο χώρο στο εμπρός τμήμα του pick–up ώστε να αυξηθεί η ροή αέρα προς το ψυγείο, γεγονός που βοηθά στο να διατηρούνται οι θερμοκρασίες λειτουργίας σε χαμηλά επίπεδα, κατά τη ρυμούλκηση ή τη μεταφορά βαρέων φορτίων.
Το νέο Ford Ranger θα έχει στην γκάμα των κινητήρων του τον δοκιμασμένο 3.0L V6 turbodiesel της Ford ειδικά εξελιγμένο για την περίσταση. Πρόκειται για μία από τις τρεις επιλογές κινητήρων turbodiesel που διατίθενται κατά το λανσάρισμα. Η επόμενη γενιά Ranger θα περιλαμβάνει στη φαρέτρα της τους δοκιμασμένους Single–Turbo και Bi–Turbo 2.0L εν σειρά τετρακύλινδρους κινητήρες diesel της Ford. Ο Single–Turbo διατίθεται με δύο διαφορετικά επίπεδα απόδοσης. Ο Bi–Turbo κινητήρας είναι μία πιο προηγμένη έκδοση υψηλών επιδόσεων για πελάτες που επιθυμούν περισσότερη ισχύ χωρίς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Η Ford πάντως δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία και νούμερα σχετικά με τα μοτέρ του αυτοκινήτου (επιδόσεις, κατανάλωση κλπ.), τα οποία περιμένουμε να δούμε στο άμεσο μέλλον.
Όσον αφορά την μετάδοση της κίνησης, οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν την επιλογή μεταξύ δύο συστημάτων κίνησης και στους τέσσερις τροχούς – ένα ηλεκτρονικό σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης εν κινήσει ή ένα νέο, προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με αυτόματο πρόγραμμα λειτουργίας που δεν απαιτεί ενέργειες από τον οδηγό.