Νέα Skoda Octavia E-Tec ως ήπια υβριδική

Η Skoda ενισχύει την Octavia προσθέτοντας στη γκάμα της την ήπια υβριδική έκδοση E-Tec που ρίχνει ρύπους και κατανάλωση χαμηλότερα.

Βρείτε μας στο
Skoda Octavia E-Tec 2020

Η Skoda Octavia είναι ένα από τα πλέον δυνατά εμπορικά χαρτιά της τσέχικης εταιρίας παρά την απήχηση που έχουν τα SUVs της, με τις πωλήσεις της να ανέρχονται περί τις 400.000 ετησίως. Η επιτυχία της Octavia δεν οφείλεται μόνο στην πολύ καλή αναλογία τιμής/αξίας και τους μεγάλους χώρους που προσφέρει αλλά και στο γεγονός πως η γκάμα του μοντέλου των Τσέχων απαρτίζεται από πολλές διαφορετικές εκδόσεις με κινητήρια σύνολα βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου αλλά και plug-in υβριδικά. Τώρα, στην γκάμα της Octavia έρχεται να προστεθεί και μια ακόμη με την ονομασία e-TEC η οποία θα είναι διαθέσιμη με δύο διαφορετικά συστήματα κίνησης.



Η Skoda Octavia e-TEC είναι το πρώτο ήπια υβριδικό μοντέλο της τσέχικης εταιρίας και θα είναι διαθέσιμη είτε με τον 3κύλινδρο TSI κινητήρα των 110 ίππων και 200 Nm, είτε με τον 4κύλινδρο TSI των 1,5 λίτρων tvn 150 ίππων και 250 Nm.

Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις η λειτουργία του μοτέρ εσωτερικής καύσης υποστηρίζεται από έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα 48V που συνεργάζεται με το βασικό μοτέρ με ιμάντα. Επίσης 48V είναι και η μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 0,6 kWh που συνοδεύει το σύστημα και φορτίζεται κατά τη διάρκεια της πέδησης.

Όπως αναφέρει και η Skoda βασικός ρόλος του ηλεκτρικού μοτέρ είναι να προσφέρει μια χείρα βοηθείας στο συμβατικό κατά τις επιταχύνσεις στο πολύ χαμηλό έως και μεσαίο φάσμα λειτουργίας του προσθέτοντας 50 Nm ροπής. Η βοήθεια που προσφέρει μειώνει την κατανάλωση κατά 0,4 λίτρα στα 100 χλμ. και κατά συνέπεια και τους εκπεμπόμενους ρύπους.

Το ηλεκτρικό μοτέρ επιτρέπει παράλληλα τη λειτουργία coasting με τον TSI κινητήρα να αποσυνδέεται πλήρως εν κινήσει. Φροντίζει επίσης για την επανεκκίνηση του μοτέρ εσωτερικής καύσης, ενώ μπορεί και φορτίζει και τη συμβατική μπαταρία εφόσον αυτό χρειαστεί. Το κιβώτιο και στις δύο περιπτώσεις είναι αυτόματο DSG επτά σχέσεων.

Περισσότερες πληροφορίες για τη Skoda Octavia E-Tec που θα είναι διαθέσιμη ως σεντάν αλλά και station wagon περιμένουμε σύντομα.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr