Νέες μετρήσεις κατανάλωσης: Πώς επηρέασαν τα ηλεκτρικά;

Οι νέες αυστηρότερες μετρήσεις WLTP έφεραν αλλαγές στις ανακοινώσιμες καταναλώσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Τι συνέβη όμως για τα ηλεκτρικά;

Βρείτε μας στο

Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν πλέον καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων για τα μοντέλα τους με κινητήρα εσωτερικής σύμφωνα με το νέο πρότυπο μετρήσεων WLTP –ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε για το νέο κύκλο μετρήσεων θα το βρείτε εδώ. Οι νέες αυστηρότερες μετρήσεις βάζουν το απαρχαιωμένο πρότυπο NEDC στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, ενώ φέρνουν παράλληλα τις ανακοινώσιμες τιμές πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα και σε αυτό που θα δει και ο καταναλωτής στο δρόμο.

Ο νέος κύκλος μετρήσεων ισχύει φυσικά και για τα ηλεκτρικά μοντέλα με τους κατασκευαστές να ανακοινώνουν και για αυτά νέα νούμερα που παρουσιάζουν, μια αρκετά διαφορετική εικόνα σε σύγκριση με το πρότυπο NEDC.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του JATO, και όπως ήταν αναμενόμενο με το WLTP, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν μείωση στην αυτονομία τους, σε σύγκριση με τις μετρήσεις του NEDC. Και όχι μόνο.

Οι ερευνητές του JATO έκαναν σύγκριση παλιών και νέων τιμών σε 23 μοντέλα που φέρουν ηλεκτρικές εκδόσεις για την ολλανδική αγορά, σε αυτονομία, χωρητικότητα μπαταριών αλλά και τιμή με τα ευρήματα να παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρουν.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το νέο πρότυπο η μέση αυτονομία που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές για τα συγκεκριμένα μοντέλα μειώθηκε κατά 27,45 χιλιόμετρα και έπεσε στα 343,35 έναντι 370,8 χλμ. με βάση το NEDC.

JATO

Παράλληλα παρατηρείται ότι τα ίδια μοντέλα φέρουν πλέον μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας (kWh), η οποία κατά μέσο όρο ανέρχεται σε 5,6 kWh επιπλέον (53,6 για το ομολογκάρισμα του WLTP έναντι 48,05 για το NEDC).

JATO

Παράλληλα και παρά τη μείωση της μέσης τιμής της αυτονομίας, η μέση τιμή των μοντέλων της έρευνας αυξήθηκε κατά 1.625,76 ευρώ, κάτι που σχετίζεται και με τις μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες, αλλά όχι απαραίτητα, όπως διαπιστώνει η έρευνα. Συγκεκριμένα τα μοντέλα που κράτησαν τις ίδιες μπαταρίες και για το νο πρότυπο, η τιμή τους αυξήθηκε σε μέσο όρο κατά 1.029,09 ευρώ, ενώ τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες μπαταρίες η διαφορά στην μέση τιμή ανήλθε στα 2.355,02 ευρώ.

JATO

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μέση διαφορά στην αυτονομία μεταξύ ίδιων μοντέλων που αναβάθμισαν ή όχι τις μπαταρίες τους. Αυτά που δεν αναβάθμισαν τις μπαταρίες τους παρουσίασαν μέση πτώση 80 χλμ. στην αυτονομία τους, ενώ τα ίδια μοντέλα μοντέλα με αναβαθμισμένες μπαταρίες επέδειξαν βελτίωση με την μέση αυτονομία τους να αυξάνεται κατά 27 χιλιόμετρα.

JATO

Πολλές αλλαγές έφερε λοιπόν ο νέος κύκλος μετρήσεων WLTP που επηρέασε τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όχι μόνο στην αυτονομία τους, αλλά στην χωρητικότητα των μπαταριών τους αλλά εν μέρει και στην τιμή τους.

Πηγή: JATO

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr