Όπως σας είχαμε ενημερώσει πριν από λίγες ημέρες (δείτε το σχετικό άρθρο εδώ) ήταν θέμα χρόνου η επιστροφή του Wankel κάτω από το καπό ενός μοντέλου της Mazda. Σήμερα λοιπόν, Παρασκευή και 13 του 2023, το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και η Mazda παρουσίασε το νέο MX-30 e-Skyactiv R-EV (όπως είναι η πλήρης ονομασία του), το οποίο είναι και το μοντέλο που επαναφέρει στο προσκήνιο το περιστροφικό μοτέρ.
Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία της ιαπωνικής μάρκας, η νέα έκδοση του SUV που μέχρι τώρα είχαμε γνωρίσει ως αμιγώς ηλεκτρικό (διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του), ενώ σε κάποιες αγορές έχει κάνει την εμφάνισή του και ως υβριδικό, είναι γεγονός και αποτελεί την plug-in εκδοχή του (φορτίζει και από πρίζα). Αυτό σημαίνει πως το αυτοκίνητο κινείται με ηλεκτρική ενέργεια (ηλεκτροκινητήρας 170 ίππων και και 260 Nm ροπής) και φορτίζει από την πρίζα, κάτι που του χαρίζει αυτονομία 85 χιλιομέτρων.
Mazda RX-8: Ωδή σε ένα απίστευτο πλαίσιο, αντάξιο πολλών supercars
Και κάπου εδώ έρχεται στο προσκήνιο ο Wankel. Ο περιστροφικός κινητήρας, ο οποίος παράχθηκε μαζικά από το 1967 έως το 2012 σε 1,9 εκ. μονάδες, επιστρέφει κάτω από το καπό του Mazda MX-30. Είναι 830 κυβικά εκατοστά, ζυγίζει 15 κιλά λιγότερο από τον τελευταίο (διρότορο) Wankel και αποδίδει 74 ίππους και 116 Nm ροπής. Νούμερα που είναι ικανά να παρέχουν ισχύ για την τροφοδότηση των μπαταριών με ενέργεια, προκειμένου να αυξηθεί η αυτονομία του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία λοιπόν, ο Wankel προσφέρει επιπλέον 600 χλμ. αυτονομίας, κάτι που σημαίνει πως η κατανάλωσή του είναι στα 8,3 λίτρα/100 χλμ.
Ακόμη και με τον Wankel… συμπρωταγωνιστή, το νέο Mazda MX-30 θα συνεχίζει να κινείται με ηλεκτρική ενέργεια με αυτό τον τρόπο, καθώς οι μπαταρίες του θα φορτίζουν από τον θερμικό κινητήρα. Αυτό σημαίνει πως το αυτοκίνητο δεν θα αλλάζει τα χαρακτηριστικά ισχύος του. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,1 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 140 χλμ./ώρα.
Εν κατακλείδι, το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, είναι ένα plug-in hybrid μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια. Σε αυτό το σημείο οφείλω να πω ένα “μπράβο” στη Mazda που ακόμη και έτσι κρατά στην ζωή τον Wankel κινητήρα και δοκιμάζει μια διαφορετική προσέγγιση με το νέο MX-30. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανάγκη την διαφορετικότητα και η Mazda την προσφέρει και πάλι.