Νέο Mazda2: Το οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους

Με εφόδια την αναβαθμισμένη ποιότητα, αλλά και την εξελιγμένη μηχανολογική τεχνολογία, το νέο Mazda2, ξεκινάει σε λίγο καιρό την πορεία του στην χώρα μας.

Βρείτε μας στο

Η πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Mazda2 έγινε στην Ελλάδα και συνέπεσε με τα 100ά γενέθλια της μάρκας, γεγονός που συνοδεύτηκε με το πρέπον κόψιμο τούρτας επί Ελληνικού εδάφους!

Η ιστορία ενός αιώνα!
Το όνομα Mazda δημιουργήθηκε πρακτικά με την παραγωγή των πρώτων τρικύκλων φορτηγών της εταιρείας, ενώ άλλα υποψήφια για την μάρκα ονόματα ήταν τα Sumera και Tenshi.

Το όνομα συνδέθηκε επίσης με τον Ahura Mazda (Θεός του Φωτός), με την ελπίδα ότι θα λάμψει την εικόνα αυτών των συμπαγών εκείνη την εποχή οχημάτων.

Ο ιστότοπος της εταιρείας σημειώνει επίσης ότι η ονομασία της μάρκας προέρχεται και από το όνομα του ιδρυτή της εταιρείας, Jujiro Matsuda. Τα άλλα προτεινόμενα ονόματα σημαίνουν «θεός» (Sumera) και «άγγελος» (Tenshi). Και οι δύο υποδηλώνουν το έντονο ενδιαφέρον της Matsuda για την ανθρώπινη πίστη.

Η Mazda ξεκίνησε ως Toyo Cork Kogyo Co., Ltd, που ιδρύθηκε στην Χιροσίμα της Ιαπωνίας στις 30 Ιανουαρίου 1920. Το Toyo Cork Kogyo μετονομάστηκε σε Toyo Kogyo Co., Ltd. το 1927. Στα τέλη της δεκαετίας του 1920 η εταιρεία έπρεπε να σωθεί από πτώχευση από τη Hiroshima Saving Bank και άλλους επιχειρηματικούς ηγέτες στη Χιροσίμα.

Το 1931 η Toyo Kogyo σταμάτησε την κατασκευή εργαλειομηχανών και άρχισε να παράγει οχήματα ως Mazda-Go. Το Toyo Kogyo παρήγαγε όπλα για τον ιαπωνικό στρατό καθ’ όλη τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, κυρίως το τουφέκι σειράς 30 έως 35 Type 99. Η εταιρεία ενέκρινε επισήμως το όνομα Mazda το 1984, αν και κάθε αυτοκίνητο που πωλήθηκε από την αρχή φέρει αυτό το όνομα. Το Mazda R360 μπήκε στην παραγωγή το 1960, ακολουθούμενο από την Mazda Carol το 1962.

Στην Ελλάδα
Μόλις μετά από 6 μήνες επιστροφής της Mazda στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του Ομίλου Συγγελίδη, ένα σημαντικό γεγονός για τη μάρκα, διεξήχθη επί Ελληνικού εδάφους.

Πρόκειται για την Πανευρωπαϊκή Δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Mazda2 η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, -για πρώτη φορά η Mazda Motor Europe παρουσίασε μοντέλο της μέσα σε εκθεσιακό χώρο μάλιστα- από 27-30 Ιανουαρίου, ενώ την τελευταία ημέρα των εκδηλώσεων, ο Ελληνικός αυτοκινητιστικός τύπος, είχε την τιμητική του, σε μία καθ’ όλα λαμπρή επίδειξη του μοντέλου, και ακολούθως οδηγική διαδικασία στην Αθηναϊκή ριβιέρα.

Η καλή συνεργασία του Ομίλου Συγγελίδη με την Mazda Motor Europe και το πνεύμα εμπιστοσύνης που πολύ γρήγορα καλλιεργήθηκε ήταν ικανά να δώσουν πράσινο φως για την υλοποίηση της Πανευρωπαϊκής Παρουσίασης στην Αθήνα. Εκατοντάδες δημοσιογράφοι από όλη την Ευρώπη οδήγησαν το ανανεωμένο αυτοκίνητο πόλης της Mazda και απήλαυσαν τον βελτιωμένο m-Hybrid κινητήρα της που εκπέμπει μόλις 94 γρ./χλμ.

Γνωριμία
Το αναβαθμισμένο Made in Japan Mazda2 υιοθετεί την σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo – Soul of Motion και ενσωματώνει τις πιο πρόσφατες βελτιώσεις της τεχνολογίας SkyActiv. Η αναβάθμιση αφορά στους τομείς του σχεδιασμού, της αφής και της ποιότητας των υλικών, όπου πλέον αναφερόμαστε σε επίπεδο πολυτέλειας.

Η ποιότητα και οι χώροι είναι εμφανώς αναβαθμισμένοι, τα καθίσματα άνετα, ενώ στα «λιμανάκια» είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την λειτουργία των αναβαθμισμένων αμορτισέρ με ομαλότερη και πιο άμεση λειτουργία στην φόρτιση και την αποφόρτισή τους στις απότομες καμπές, αλλά και στις όποιες μικροανωμαλίες του εδάφους.

Σύμφωνα με την Mazda, η γενικότερη οδηγική συμπεριφορά είναι επίσης καλύτερη αφού καίριο ρόλο παίζει το ηλεκτρονικό πρόγραμμα υποβοήθησης στην συμπεριφορά του συστήματος πλαισίου και αναρτήσεων GVectoring Control Plus.

Σε θέματα ασφάλειας, όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και ενημέρωσης του οδηγού είναι παρόντα, και ξεχωρίζουμε τα Adaptive LED Headlights (ALH), Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) με ανίχνευση πεζών, και Traffic Sign Recognition (TSR) μαζί με κάμερες 360° και εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος.

Μηχανικά
Δύο κινητήρες βενζίνης κινούν το αναβαθμισμένο «2», που ουσιαστικά πρόκειται για δύο εκδόσεις του γνωστού μηχανικού συνόλου της Mazda, ήτοι του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα SkyactivG 1.5 απόδοσης 75 ίππων και του ιδίου απόδοσης 90 ίππων με σύστημα MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) που υιοθετεί την τεχνολογία SkyactiveSync.

Και οι δύο εκδόσεις διατίθενται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ ο 90άρης κινητήρας συνδυάζεται με ένα βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο επίσης έξι ταχυτήτων.

Πότε θα το δούμε;
Το νέο Mazda2 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες και εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τις τιμές και τις εκδόσεις του.

Οι εντυπώσεις του Κώστα Στεφανή από την πρώτη οδηγική επαφή μαζί του
Οδήγησα πριν λίγες ώρες το νέο Mazda2 και μάλιστα σε μια πολύ ιδιαίτερη ημερομηνία όπως η 30η Ιανουαρίου. Ημέρα κατά την οποία πριν από έναν αιώνα ιδρύθηκε στην Χιροσίμα της Ιαπωνίας η Mazda, μια από τις κορυφαίες Ιαπωνικές εταιρίες κατασκευής αυτοκινήτων.

Ως γνωστόν η Mazda απουσίαζε 7 χρόνια από την Ελληνική αγορά και στο διάστημα αυτό η εταιρία άλλαξε τελείως το προφίλ της. Όπως όλα τα προϊόντα της έτσι και το Mazda2 το χαρακτηρίζει η ποιότητα κατασκευής, η τεχνολογία, η φιλικότητα του να προσαρμοστείς και να οδηγήσεις εύκολα το αυτοκίνητο αλλά και η κορυφαία βραβευμένη ασφάλεια στις μετακινήσεις.

Εξίσου φιλικό και το εσωτερικό του με άπλετο φως, ποιοτικά υλικά, σωστή εργονομία και μια πολύ ήσυχη λειτουργία μηχανικών μερών και αεροδυναμικής κατά την κύλιση.

Αναμφίβολα έχει κληρονομήσει τις αρετές του παρελθόντος που είναι η απροβλημάτιστη χρήση και συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο πέρασμα των χρόνων και των χιλιομέτρων.

Αν και μόλις με 6 μήνες επανατοποθέτησης στην Ελληνική αγορά, με ένα μόνο κατάστημα της Autoone στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης του ομίλου Συγγελίδη, τα δείγματα είναι άκρως ενθαρρυντικά στις πωλήσεις. Αυτό επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη του Έλληνα αγοραστή στα προϊόντα της Mazda ο οποίος περίμενε την επιστροφή της στην αγορά.

Φωτογραφίες: © Γιώργος Καραγιωργάκης

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr