Το αυτοκίνητο Made In Turkey δεν είναι μια… νέα ιστορία, καθώς οι πρώτες επίσημες αναφορές σε αυτό, από τους γείτονες, είχαν γίνει πριν από περίπου τρία χρόνια. Και εκεί που σχεδόν το… ξεχάσαμε, ήρθε η ανακοίνωση του Ερντογάν, σχετικά με την έναρξη παραγωγής του.
Ωστόσο και χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω τα λόγια του, έχω κάποια ερωτηματικά… Για παράδειγμα, πως γίνεται ένα αυτοκίνητο να ξεκινήσει την παραγωγή του όταν δεν το έχουμε δει επισήμως; Θυμίζω πως το αυτοκίνητο που έχουν δείξει οι Τούρκοι και στο οποίο ποζάρει δίπλα με καμάρι ο Ερντογάν (φωτογραφεία αρχείου), είναι πρωτότυπο! Από τότε δεν έχουμε δει το μοντέλο παραγωγής…
Επίσης, δεν έχουν ανακοινωθεί όλα τα επίσημα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Έχουμε μείνει στις βασικές πληροφορίες, που κάνουν λόγο για ηλεκτρικό μοντέλο με κινητήρα 200 ίππων στον πίσω άξονα ή με δύο κινητήρες (σε εμπρός και πίσω άξονα) 200 + 200 ίππων. Γνωρίζουμε επίσης την χωρητικότητα της μπαταρίας (80 kWh), την αυτονομία των 500+ χιλιομέτρων το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ. και το ότι θα φορτίζει σε 20 λεπτά μέχρι το 80%. Και αυτό είναι όλο…
Ερωτηματικά μου δημιουργούν και τα φιλόδοξα σχέδια των Τούρκων σχετικά με τις πωλήσεις. Λένε πως η εταιρεία έχει ήδη υπογράψει συμβόλαιο με το Τουρκικό κράτος, το οποίο θα αγοράσει 30.000 αυτοκίνητα, αλλά αυτό θα γίνει σταδιακά μέχρι το 2035. Το εργοστάσιο λέει πως θα παράγει 175.000 μονάδες ετησίως. Τι θα γίνει με τόσα αυτοκίνητα; Που θα πάνε 1.000.000+ αυτοκίνητα (μέχρι το 2030 τόσα θα έχουν παραχθεί), όταν η Τουρκία είναι μεν μεγάλη αγορά, μικρών και οικονομικών συμβατικών μοντέλων δε… Και εδώ μιλάμε για μεγάλο, ηλεκτρικό και ακριβό SUV 200 και 400 ίππων…
Που θα βρει λοιπόν η TOGG τους 1.000.000+ πελάτες/αγοραστές; Αλλά εδώ δεν έχουμε δει αυτοκίνητο παραγωγής ακόμη, δεν περιμένω να απαντηθούν τέτοια ερωτήματα…
Υ.Γ. Αν έχει κάποια σημασία, να πω πως διαβάζω δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία Ιράν και Ρωσία βρίσκονται σε συζητήσεις με την Τουρκία, προκειμένου να συνδράμουν στην παραγωγή του αυτοκινήτου, καθώς φιλοδοξούν να γίνουν μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο Ερντογάν, πάντως, λέει πως το 75% του αυτοκινήτου θα είναι με ανταλλακτικά φτιαγμένα στην Τουρκία, την Ευρώπη και την Ασία.
Υ.Γ.2 Μακάρι να είχα τέτοια ερωτήματα και για το ελληνικό αυτοκίνητο που θα είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός της χώρας πως μπαίνει σε παραγωγή…
Υ.Γ. 3 Δεν ξέρω τι θα γίνει με το τούρκικο αυτοκίνητο, αλλά ξέρω πως αυτή την στιγμή η Τουρκία παράγει αρκετά αυτοκίνητα, κάποια εκ των οποίων εισάγονται και στην χώρα μας.