Ο Κώστας “μαθαίνει” από Ιταλό οδηγό ταξί…

Η μάρκα μοτοσυκλετών BSA οφείλει την ονομασία της σε αρχικά λέξεων, στα οποία ένας Ιταλός οδηγός ταξί δίνει μία άλλη διάσταση! Στα... πλήκτρα ο μοναδικός Κώστας Στεφανής.




Σε ένα από τα πολλά ταξίδια μου στο Maranello για την παρουσίαση-οδήγηση Ferrari κάπου στις αρχές του 2000, είχα την τύχη την ημέρα της αναχώρησης προς το αεροδρόμιο της Bologna για το ταξίδι της επιστροφής μου στην Ελλάδα, να με μεταφέρει ένας πολύ ενδιαφέρον κύριος (autista) με το ταξί του.

Η λέξη ενδιαφέρον κύριος αφορά τις γνώσεις του για την Ελλάδα, όπου δούλευε σαν επιθεωρητής πωλήσεων σε εταιρία που κατασκεύαζε πλακάκια και είχε επισκεφτεί την χώρα μας πολλές φορές, και την αγάπη του για τη μοτοσυκλέτα. Στη συζήτηση μας αναφέρθηκα στην πρώτη μου επίσκεψη στην Ιταλία το Μάιο του 1974 με σκοπό να επισκεφτώ το Pesaro και τις εγκαταστάσεις της Benelli, αλλά και το Breganze έδρα της Laverda. Όταν μίλησα για την 3κύλινδρη 750 SF με ρώτησε αν θυμόμουν την έννοια των αρχικών SF. Του απάντησα ότι δεν θυμάμαι και μου έδωσε την ερμηνεία τους με χιουμοριστική διάθεση. Sensa Freni χωρίς φρένα μου απάντησε!

Η κουβέντα μας πήγε στην ιστορική BSA που τα αρχικά της σήμαιναν Birmingham Small Arms όπου και πάλι είχε κάτι χιουμοριστικό να μου πει σχετικά με τα αρχικά της τα οποία είχαν καρκινική ανάγνωση. Δηλαδή ήταν συμμετρική φράση η οποία μπορούσε να διαβαστεί είτε από την αρχή είτε από το τέλος. Bisogno Sempre Andare Anche Sensa Benzina είναι τα αρχικά της BSA σε Ιταλική απόδοση που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει: Πως εξακολουθεί να πηγαίνει ακόμη και χωρίς βενζίνη!

Παρατήρησα ότι με μετέφερε με ένα Mercedes Vito και όταν τον ρώτησα γιατί δεν προτίμησε ένα αντίστοιχο Fiat Ducato η απάντηση του δεν μου άφησε περιθώρια για οποιαδήποτε απορία. «Αγαπητέ μου τι έχει κάνει η Fiat για εμένα. Αν και είναι αυτοκίνητο που παράγεται στην Ιταλία είναι ακριβότερο από το αντίστοιχο της Mercedes, ενώ παράλληλα στη συμφωνία αγοράς έχει συμφωνηθεί η επαναγορά του από τον ντίλερ με συγκεκριμένη τιμή στα 5 χρόνια υπό τον όρο ότι δεν θα έχει γίνει κάποια μεγάλη ζημιά από τρακάρισμα».

Εν τω μεταξύ είχαμε φτάσει στο αεροδρόμιο της Bologna Guglielmo Marconi και δεν υπήρχε χρόνος για άλλες απορίες και συζητήσεις!

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr