O Κώστας Στεφανής οδηγεί τη νέα Mercedes CLA

Στο Μόναχο η Mercedes παρουσίασε τη δεύτερη γενιά CLA coupe. Σύντομα αναμένεται και η Shooting Brake. Ο Κώστας Στεφανής μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

Βρείτε μας στο


Πέρασαν έξι χρόνια από την εμφάνιση της πρώτης γενιάς, την οποία είχε υποδεχθεί με ενθουσιασμό η αγορά, με αποτέλεσμα να χαρίσει περισσότερες από 750.000 πωλήσεις παγκοσμίως στον Γερμανό κατασκευαστή. Το πλέον εντυπωσιακό είναι πως το 2018 η CLA σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων παγκοσμίως, αν και ήδη είχε γίνει γνωστή η έλευση της δεύτερης γενιάς.

Παράλληλα, τη CLA προτίμησαν νεαρότερης ηλικίας αγοραστές, με αποτέλεσμα στην Κίνα ο μέσος όρος ηλικίας αγοραστών του μοντέλου να είναι τα 34 έτη. Φυσικά δεν άφησε ανεπηρέαστους και τους συντηρητικούς Αμερικανούς μειώνοντας κατά δέκα χρόνια τον μέσο ηλικιακό χρόνο από τα αντίστοιχα μοντέλα της Mercedes.

Με προίκα, λοιπόν, όλα τα προαναφερθέντα η δεύτερη γενιά έρχεται ανανεωμένη σχεδιαστικά, με νέες διαστάσεις αλλά και τεχνολογίες που την καθιστούν ημιαυτόνομη κατά την οδήγηση.

Εξωτερική εμφάνιση
Πρόκειται για τετράπορτο coupe με ανανεωμένες γραμμές και ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική. Έγινε γνωστό πως πέρασε πολύ περισσότερο καιρό στον υπολογιστή από τον προκάτοχό του πριν βρεθεί στην αεροδυναμική σήραγγα για τη σχεδιαστική του ολοκλήρωση. Με σχεδιαστικές αλλαγές στο καπό αλλά και την πίσω πινακίδα να έχει μεταφερθεί χαμηλότερα, το πίσω μέρος θυμίζει την GT ενώ τα φώτα είναι LED υψηλής απόδοσης. Σχεδιαστικές παρεμβάσεις έγιναν και στο πίσω μέρος της οροφής, που πλέον δένει πιο αρμονικά με το πορτ μπαγκάζ. Αναμφίβολα διεκδικεί τον τίτλο της πιο κομψής Mercedes στη μικρή κατηγορία. Θετικό πρόσημο στην εμφάνιση οι μεγαλύτερες διαστάσεις από την προηγούμενη έκδοση καθώς είναι κατά 48 χιλιοστά μακρύτερη, 53 χιλιοστά πιο πλατιά και κατά 2 χιλιοστά χαμηλότερη. Παράλληλα, διαφοροποιήθηκε η απόσταση των αξόνων κατά 30 χιλιοστά και αντίστοιχα άλλαξε και το μετατρόχιο κατά 63 χιλιοστά εμπρός και κατά 55 χιλιοστά πίσω. Όλες αυτές οι αλλαγές είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση των διαστάσεων στο εσωτερικό, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες αλλά και καλύτερο πάτημα στον δρόμο.

Εσωτερικό
Βελτιωμένο και το εσωτερικό της νέας CLA με – όπως πάντα – ποιοτικά υλικά, σπορ τιμόνι και καθίσματα, avant garde σχεδιασμό στην κεντρική κονσόλα. Εξοπλισμένη με συστήματα από τη ναυαρχίδα του Γερμανού κατασκευαστή, την S-Class. Εντυπωσιακός και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που συνδυάζεται με μια ακόμη τεράστια οθόνη που εξυπηρετεί τις υπηρεσίες του Infotainment. Φυσικά, υπάρχει περιθώριο επιλογής ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές διαστάσεις. Επιπλέον, για πρώτη φορά στη CLA προσφέρονται λειτουργία μασάζ αλλά και climate control. Στη συνδεσιμότητα το γνωστό σύστημα MBUX με φωνητικό έλεγχο Hey Mercedes έχει εξελιχθεί ακόμη περισσότερο, με αποτέλεσμα να αναγνωρίζει αιτήματα ακόμη και από κινήσεις κάνοντας τις λειτουργίες άνεσης και συνδεσιμότητας πιο εύκολες. Επιπλέον, το Energizing Coach παρέχει συμβουλές φυσικής κατάστασης μέσω του Hey Mercedes με τη χρήση του έξυπνου ρολογιού Vivoactive 3 της Garmin, ελέγχει τις μετρήσεις των επιβατών και τους συμβουλεύει αναλόγως αν διακρίνει για παράδειγμα άγχος ή κούραση. Στα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνονται όλα τα γνωστά συστήματα της Mercedes και Adaptive Highbeam Assist Plus. Στον τομέα των αποσκευών μπορεί να μεταφέρει 460 λίτρα με όλους τους επιβάτες και 1.444 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Για πιο χρηστική διαμόρφωση του χώρου αποσκευών, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται σε αναλογία 40-20-40.
Βέβαια στην coupe έκδοση υπάρχει περιορισμός στη φόρτωση του πορτ μπαγκάζ όπως και στην πρώτη γενιά. Ίσως μελλοντικά να υπάρχει στα σχέδιά τους η ιδέα το κάτω μέρος της εισόδου να είναι με μεντεσέδες, με αποτέλεσμα να πέφτει και να αποκαλύπτει μια τεράστια και χαμηλή είσοδο φόρτωσης.
Περνώντας στα της μετάδοσης κίνησης η CLA Coupe θα διατίθεται δικίνητη και τετρακίνητη 4Matic, με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων DCT ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων DCT. Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι διαθέσιμοι, με πιο ενδιαφέροντες για την ελληνική αγορά τον 1,3 βενζινοκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 163 αντίστοιχα για τις εκδόσεις 180 και 200. Στους πετρελαιοκινητήρες ο 1,5 με απόδοση 116 ίππους φαντάζει ο ιδανικότερος συνδυασμός, επίσης για τα ελληνικά δεδομένα. Φυσικά υπάρχουν και δίλιτροι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ θα ακολουθήσει και έκδοση AMG.

Στον δρόμο
Τη δεύτερη ημέρα της παραμονής μας στο Μόναχο είχα στη διάθεσή μου για γύρισμα τη 220 που εξοπλίζεται με δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 190 ίππων με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Σε μια σύντομη διαδρομή από το κέντρο της πόλης μέχρι έναν όμορφο χώρο με μεγάλα γήπεδα γκολφ απόλαυσα την άνεση, την πολυτέλεια και τον αθόρυβο τρόπο που ταξιδεύει η νέα CLA. Εντυπωσιακό το εσωτερικό της, ιδιαίτερα από τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του ταμπλό που παραπέμπει περισσότερο σε αεροπορικού τύπου κονσόλες παρά σε αυτοκινήτου. Για αυτό άλλωστε και οι αεραγωγοί παραπέμπουν σε τουρμπίνες αεροπλάνου. Αθόρυβος ο κινητήρας και οι αλλαγές στο αυτόματο, διπλού συμπλέκτη κιβώτιο ταχυτήτων είχαν μεταξένια απαλότητα. Σε δυο τρεις περιπτώσεις που βρέθηκα πρώτος σε κόκκινο φανάρι δεν αντιστάθηκα στον πειρασμό να βάλω το γκάζι στο πάτωμα μέχρι η CLA να αγγίξει το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη. Πραγματική απόλαυση. Σε κάποιους εξωτερικούς περιφερειακούς δρόμους που χρησιμοποιήσαμε μαζί με το τηλεοπτικό συνεργείο τα 130 χιλιόμετρα, που ήταν το όριο, σου έδιναν την εντύπωση ότι ήσουν σταματημένος. Αντίστοιχα, η εξέλιξη της υπηρεσίας Hey Mercedes σε έβαζε στον πειρασμό να ρωτήσεις ό,τι ερχόταν στο μυαλό σου για να πάρεις πάντοτε την πρέπουσα – για να μην πω πληρωμένη – απάντηση. Σαφώς ευρύχωρη καμπίνα με παροιμιώδη άνεση, πολύ φωτεινή, δημιουργούσε την προδιάθεση να προσπεράσω το βανάκι των τεχνικών που ακολουθούσα, να βάλω το γκάζι στο πάτωμα και να ψάξω να βρω εκείνα τα κομμάτια της autobahn που δεν έχουν όριο ταχύτητας.

Αν και η CLA ανήκει στην οικογένεια AClass και αυτή με τη σειρά της στην κατηγορία compact, εν τούτοις προσφέρει πιο δυναμική οδήγηση χάρη σε κάποιες ουσιαστικές λεπτομέρειες. Μερικές από αυτές είναι το χαμηλότερο κέντρο βάρους, οι διαφορετικές ρυθμίσεις του πλαισίου, μεγαλύτερης διατομής αντιστρεπτικές ράβδοι, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και προαιρετικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Αυτή η οικογένεια περιλαμβάνει 7 μοντέλα: AClass, AClass Sedan, AClass Sedan Long Wheelbase, BClass, CLA Coupe, CLA Shooting Brake και GLA. Μελλοντικά θα υπάρξει και 8ο μοντέλο.

Ο Μάιος είναι ο μήνας εισαγωγής του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά συμπληρώνοντας, μαζί με την επίσης ολοκαίνουργια AClass Sedan, την πλέον εμπορική κατηγορία στη χώρα μας για τον Γερμανό κατασκευαστή πολυτελών αυτοκινήτων με την εκατονταετή και πλέον ιστορία.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr