Ο Κώστας Στεφανής οδηγεί την ηλεκτρική Mercedes EQC

Ο Κώστας Στεφανής ταξίδεψε στην Στουτγκάρδη και οδήγησε την πρώτη ηλεκτρική Mercedes που ακούει στο όνομα EQC και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

Βρείτε μας στο


Κατακαλόκαιρο και η βροχή δίνει πρωινό παρών στο αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης με 13 βαθμούς θερμοκρασία. Στην έξοδο του terminal μας περιμένει παρκαρισμένη μια ολόλευκη Mercedes EQC. Αφορά την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική δημιουργία του Γερμανού κατασκευαστή και άκρως ενδιαφέρουσα από πλευράς τεχνολογίας. Χωρίς χρονοτριβή η αποσκευή στο πορτμπαγκάζ και εντυπωσιακά αθόρυβα αρχίζει η περιπέτεια για την γνωριμία μας. Να θυμίσω πως το 2016 είχε ανακοινωθεί η δημιουργία της νέας μάρκας με την ονομασία EQ που θα φιλοξενούσε όλες τις ηλεκτρικές δημιουργίες του ομίλου. Σε κάθε κατηγορία θα δημιουργηθεί και ένα ηλεκτρικό όχημα οπότε καταλαβαίνουμε ότι το γράμμα C που προστίθεται στο αρχικό EQ μας παραπέμπει στην αντίστοιχη σειρά. Εντυπωσιακή και ενδιαφέρουσα αυτή η πρώτη ηλεκτρική δημιουργία τόσο από ποιότητα, που χαρακτηρίζει όλα τα προϊόντα της Mercedes, όσο και από τεχνολογία που πραγματικά εκπλήσσει στο που έχει φτάσει η εξέλιξη. Εξέλιξη που αφορά την αυτονομία, την τεχνολογία και τις υπηρεσίες που προσφέρει στον οδηγό και τους επιβάτες. Όπως για παράδειγμα το προηγμένο σύστημα infotainment MBUX το οποίο έχει βελτιωθεί και εμπλουτισθεί σε λεξιλόγιο αλλά και σε ορολογία που αφορά την ηλεκτροκίνηση.

Αυτό που πρέπει να συνηθίσει κανείς οδηγώντας την ηλεκτρική EQC είναι η απόλυτα αθόρυβη λειτουργία λόγω ηλεκτροκίνησης, η μέχρι εκπλήξεως διαδικασία επιτάχυνσης, αν βάλεις το γκάζι στο πάτωμα, που θυμίζει βολίδα που βγαίνει από κάνη όπλου και φυσικά η δύναμη των 408 ίππων που αποδίδουν οι 2 ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένοι ένας στον κάθε άξονα. Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χιλιόμετρα και η αυτονομία αγγίζει τα 450 χιλιόμετρα, απόσταση που μπορεί να επιτευχθεί στην χρήση μέσα στην πόλη γιατί ως γνωστόν είναι απαραίτητη η ανάκτηση ενέργειας. Αν και βασίζεται στην GLC με κινητήρα εσωτερικής καύσης, μπορούμε να πούμε ότι κινείται ακόμη πιο βελούδινα λόγω των επιπλέον μονώσεων που χρησιμοποιήθηκαν απομονώνοντας πλήρως θορύβους από ηλεκτροκινητήρες αλλά και κύλισης. Η πλήρης φόρτιση σε οικιακή παροχή ρεύματος με Wallbox αγγίζει τις 11 ώρες και σε παροχή DC σε 40 λεπτά φορτίζουν το 80%.

Για την ιστορία η μπαταρία έχει 384 κυψέλες χωρητικότητας 80 kWh και είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα για καλύτερη κατανομή του βάρους. Όσον αφορά την οδήγηση υπάρχουν διαφορετικά προφίλ που παρεμβαίνουν στην απόκριση του γκαζιού, στο τιμόνι και τις αναρτήσεις. Στην ανάκτηση ενέργειας οι μηχανικοί της Mercedes έδωσαν την δυνατότητα στον οδηγό να μπορεί να κάνει τις ανάλογες ρυθμίσεις από τα puddles ή να αφήνει το αυτοκίνητο να επιλέγει ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης κρατώντας παρατεταμένα το αριστερό puddles. Αναμφίβολα η ηλεκτροκίνηση κάνει όλο και πιο έντονη την παρουσία της και μάλιστα με εντυπωσιακό ρυθμό εξέλιξης. Παράλληλα για τους λάτρης της διαδικασίας επιτάχυνσης! που αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη την ηλεκτροκίνηση τα νέα είναι ευχάριστα. Η EQC χρειάζεται μόλις 5,1’’ για να πιάσει τα 100 χιλιόμετρα από θέση στάσης. Όσον αφορά την τιμή της, εδώ μπορείτε να δείτε πόσο κοστίζει στην χώρα μας.

Τελειώνοντας να διευκρινίσω για μια ακόμη φορά πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι πολύ νωρίς για να πεθάνουν και ιδιαίτερα οι πετρελαιοκινητήρες που τόσο πολύ εντέχνως έχουν δαιμονοποιηθεί. Όσοι διαθέτουν μνήμη θα θυμούνται ότι δεν είναι πολύς ο καιρός που γράφονταν διθύραμβοι ιδιαίτερα για την οικονομία τους. Επανέρχονται στο προσκήνιο με καθαρότερο αποτύπωμα και μάλιστα σε υβριδικές εκδόσεις.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr