Το νέο ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο του νομοσχεδίου «Οδηγώντας με Ασφάλεια» περιέγραψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου και της Ειδικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, της Βουλής.
“Καθαρός Δακτύλιος”: Με 100άδες άδειες δίνουν το… καλό παράδειγμα βουλευτές και κόμματα
“Πρέπει να μπει οριστικό τέλος στο επικίνδυνο ελληνικό φαινόμενο, ορισμένοι νέοι οδηγοί, πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν να οδηγούν. Κι αυτό ακριβώς κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο» σημείωσε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ταυτόχρονα, ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς άξονες του νομοσχεδίου που προάγει το αδιάβλητο των εξετάσεων οι οποίοι είναι: κάμερες κατά την διάρκεια των εξετάσεων, διεύρυνση του σώματος των εξεταστών, επόπτες και αλλαγή θέσης των εξεταστών.
-Πιο συγκεκριμένα, σημείωσε ότι βάζουμε κάμερα μέσα στο όχημα κατά την διάρκεια της εξέτασης, έχοντας ήδη εξασφαλίσει την έγγραφη συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο, θα εγκαθίστανται στο όχημα ειδικά για τις εξετάσεις και το υλικό θα αποθηκεύεται και θα διατηρείται για ρεαλιστικό, νόμιμο χρονικό διάστημα.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα, το υλικό μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε αν γίνει κάποια καταγγελία. Μάλιστα, αν ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε αυτομάτως το καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό θα εξεταστεί για να διαπιστωθεί αν έχει υπάρξει παρατυπία κατά την εξέταση του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
-Διευρύνουμε το σώμα των εξεταστών δίνοντας την δυνατότητα και σε όποιον άλλον δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί, να γίνει και αυτός εξεταστής. Έτσι σπάνε τα κυκλώματα, διότι διευρύνεται το σώμα των εξεταστών και έχουμε καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εξεταστές, ώστε να προχωράει και πιο γρήγορα το πρόγραμμα των εξετάσεων.
-Δημιουργούμε ένα νέο θεσμό, τους επόπτες. Αυτοί θα είναι μέλη της Ελληνικής Αστυνομίας, Λιμενικές Αρχές, Αρχές της διαφάνειας όσοι το επιθυμούν, οι οποίοι επίσης θα περνούν από ειδική εκπαίδευση και θα λαμβάνουν πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά, είτε επειδή υπάρχουν υπόνοιες για προβλήματα.
-Η θέση του εκπαιδευτή κατά την εξεταστική διαδικασία αλλάζει ριζικά. Βάζουμε τον εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα ώστε να μην έχει τη δυνατότητα να παρέμβει υπέρ του εξεταζόμενου. Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως για την συγκεκριμένη διάταξη που αφορά την θέση του εκπαιδευτή θα ακούσει με ενδιαφέρον τις προτάσεις των φορέων και των κομμάτων πριν τις τελικές αποφάσεις. «Άλλωστε εμείς δεν είμαστε δογματικοί, κι αν τελικά δούμε ότι κάτι δεν είναι σωστό το αλλάζουμε» συμπλήρωσε.
Σχετικά με την προσωρινή άδεια οδήγησης στους 17χρονούς, ο κ. Καραμανλής ανέφερε τα εξής: “Καθιερώνουμε τη δυνατότητα εξέτασης για νέους 17 ετών και θεσπίζουμε τη δυνατότητα απόκτησης προσωρινής άδειας οδήγησης για νέους 17 ετών, οι οποίοι θα μπορούν πλέον να οδηγούν κανονικά, αρκεί να έχουν και έναν έμπειρο οδηγό δίπλα τους”.