Μετά από διάλειμμα ενός χρόνου, οι Μάνος και Κώστας Στεφανής θα επιστρέψουν στο Ράλλυ Ακρόπολις εκπροσωπώντας την “Traction Rally Team”, αυτή τη φορά με ένα Ford Fiesta Rally3, την τεχνική υποστήριξη του οποίου έχει αναλάβει η M-Sport Πολωνίας.
Χορηγός της συμμετοχής είναι η Coral A.E. – Shell Licensee.
Η κλάση RC3, στην οποία εντάσσονται τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3 αναμένεται να συγκεντρώσει περισσότερους από 20 συνδυασμούς, αφού στο πλαίσιο αυτής συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, τα νεανικά πληρώματα του Junior WRC.
Πέραν της γενικής κατάταξης, οι Μάνος και Κώστας Στεφανής θα κατατάσσονται στο WRC 3, έχοντας ισχυρούς αντιπάλους από το εξωτερικό, καθώς και από τη χώρα μας.
Η φετινή, θα είναι η τέταρτη συμμετοχή του Μάνου Στεφανή ως οδηγού στο Ράλλυ Ακρόπολις. Από την πλευρά του, ο Κώστας Στεφανής θα βρεθεί στην εκκίνηση για 30ή φορά, σε έναν αγώνα-ορόσημο για τον ίδιο, για λόγο που θα αναλύσουμε προσεχώς…
Από εκεί και έπειτα, η προετοιμασία των Μάνου και Κώστα Στεφανή για το Ράλλυ Ακρόπολις έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς το δίδυμο πήρε μια πρώτη γεύση από το Ford Fiesta Rally3, πραγματοποιώντας περίπου 80 χιλιόμετρα δοκιμών επί ελληνικού εδάφους.
Αυτή ήταν μόνο η αρχή, αφού διαδικασία εξοικείωσης με το αυτοκίνητο θα συνεχιστεί με ακόμη μία ημέρα δοκιμών εξέλιξης, λίγο πριν από την εκκίνηση του Ράλλυ Ακρόπολις, στο τέλος Αυγούστου.
Το πλήρωμα
Μάνος Στεφανής
Ημ. Γέννησης: 30/5/1982
Πρώτη συμμετοχή σε ράλλυ: 2001
Συμμετοχές (Ράλλυ Ακρόπολις): 3
Δήλωση: «Η συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις είναι από μόνη της ξεχωριστή πρόκληση, αλλά και μια εξαιρετική στιγμή για κάθε οδηγό. Φέτος όμως, έχει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα για εμένα, καθώς συνδυάζεται με μια συμμετοχή-ορόσημο για τον Κώστα.
Όσον αφορά στο Ford Fiesta Rally3, πρόκειται για ένα πραγματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, που είναι παράλληλα πολύ φιλικό, συγχωρεί τα λάθη και επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα, χωρίς να νιώθει μεγάλη πίεση. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει πως τα όρια του εν λόγω αυτοκινήτου βρίσκονται χαμηλά και σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε προγραμματίσει ακόμη μία ημέρα δοκιμών εξέλιξης στα τέλη Αυγούστου, ώστε να εξοικειωθούμε περαιτέρω μαζί του.
Ευχαριστώ πολύ την Coral A.E. – Shell Licensee, που μου δίνει την ευκαιρία να συμμετάσχω σε ακόμη ένα Ράλλυ Ακρόπολις.
Άλλωστε, με αιχμή του δόρατος τα καύσιμα Shell V-Power Racing, αποδεικνύει στην πράξη πως η τεχνογνωσία που αντλεί από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, μπορεί να περάσει αποτελεσματικά και στα καθημερινά μας αυτοκίνητα».
Κώστας Στεφανής
Ημ. Γέννησης: 5/6/1949
Πρώτη συμμετοχή σε ράλλυ: 1970
Συμμετοχές (Ράλλυ Ακρόπολις): 29
Διακρίσεις (Ράλλυ Ακρόπολις): 9 φορές πρώτος Έλληνας Συνοδηγός στο πλευρό των «Ιαβέρη» (1979), Ανδρέα Παπατριανταφύλλου (1983), «Τζίγγερ» (1988, 1989, 1990, 1991, 1992), Άρη Βωβού (1οι γενικής το 1995), Παναγιώτη Χατζητσοπάνη (2001).
Δήλωση: «Θα επαναλάβω αυτό που λέω κάθε φορά προτού ανέβω στη ράμπα! Οι λέξεις «Ράλλυ Ακρόπολις» περικλείουν μια μοναδική μαγεία και οντότητα, που τις καθιστούν ξεχωριστές σε ολόκληρο το φάσμα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Για ακόμη μια χρονιά, θα έχω τη χαρά να βρεθώ στην εκκίνηση, ως συνοδηγός του Μάνου. Αυτή τη φορά, θα μοιραστούμε ένα Ford Fiesta Rally3, που τολμώ να πω ότι είναι το πιο ωραίο -όσον αφορά το συνδυασμό αγωνιστικών δυνατοτήτων, φιλικότητας και ευχαρίστησης που προσφέρει,- αυτοκίνητο στο οποίο έχω βρεθεί. Μακάρι η θετική εικόνα που έχουμε αποκομίσει να συνεχιστεί και στον αγώνα καθ’ αυτόν, ώστε να απολαύσουμε τη συμμετοχή και να αποζημιώσουμε τους θεατές που θα βρεθούν στα πανέμορφα ελληνικά βουνά. Τέλος, δε θα παραλείψω να ευχαριστήσω την Coral A.E. – Shell Licensee, δίχως την χορηγία της οποίας, η συμμετοχή μας στον αγώνα δε θα ήταν εφικτή».
Το αυτοκίνητο
Ford Fiesta Rally3 – Τεχνικές προδιαγραφές
Κινητήρας
Τούρμπο 1.497 κ.εκ. (περιοριστής 31 χιλιοστών, βάσει προδιαγραφών FIA)
3 κύλινδροι σε σειρά, 12 βαλβίδες
Ισχύς: 238 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 415 Nm στις 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση
Τετρακίνηση
Σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων
Μηχανικά διαφορικά (εμπρός και πίσω) περιορισμένης ολίσθησης
Συμπλέκτης: Διπλός μεταλλικός δίσκος AP Racing
Αμάξωμα – Ανάρτηση
Γόνατα McPherson με αμορτισέρ Reiger τριών ρυθμίσεων (εμπρός και πίσω)
Σύστημα διεύθυνσης: Υδραυλική υποβοήθηση
Σύστημα πέδησης
Αεριζόμενοι δίσκοι AP Racing με τετραπίστονες δαγκάνες Alcon
Διαστάσεις (χώμα): 280 χιλιοστά εμπρός και πίσω
Υδραυλικό χειρόφρενο
Τροχοί: 6 x 15
Διαστάσεις (χιλιοστά)
Μήκος: 4.065
Πλάτος: 1.735
Μεταξόνιο: 2.490
Ελάχιστο βάρος: 1.210 κιλά
Ο αγώνας
Σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, το Ράλλυ Ακρόπολις 2024 θα ξεκινήσει από την Φθιώτιδα, με την Πανηγυρική Εκκίνηση να διοργανώνεται το απόγευμα της Πέμπτης 5 Σεπτεμβρίου στις 19:00 στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, η οποία θα αποτελέσει το επίκεντρο του αγώνα.
Η πρώτη ημέρα του αγώνα, Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου, είναι και η μεγαλύτερη σε επίπεδο αγωνιστικών χιλιομέτρων, καθώς περιλαμβάνει 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Άνω Παύλιανη, Δάφνη, Ταρζάν) μήκους 135,02 χλμ. σε Φθιώτιδα και Ευρυτανία.
Πάντως, η δυσκολότερη κατά πολλούς ημέρα του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις θα είναι το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, κατά τη διάρκεια της οποίας τα πληρώματα θα διανύσουν 696,87 χιλιόμετρα (117,46 χλμ. ειδικών και 579,41 χλμ. απλών διαδρομών) και θα βρίσκονται σε κίνηση για περισσότερες από 16 ώρες!
Παρά το γεγονός ότι στο πρόγραμμα βρίσκονται 6 ειδικές διαδρομές (Ρεγκίνι, Θήβα, Άγιοι Θεόδωροι Χ 2, Λουτράκι, Υπερειδική σε τοποθεσία που θα ανακοινωθεί), η ιδιαιτερότητά της έγκειται στην απουσία ενδιάμεσου σέρβις και στην ύπαρξη μιας ζώνης τοποθέτησης ελαστικών (Tyre Fitting Zone), όπου τυχόν επισκευές θα μπορούν να γίνουν μόνο με εξαρτήματα που υπάρχουν εντός των αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Ενδεικτικό του βαθμού δυσκολίας της συγκεκριμένης ημέρας, είναι το γεγονός ότι το πρώτο αυτοκίνητο θα αναχωρήσει από την Λαμία στις 6:15 το πρωί και θα επιστρέψει στις 22:25 το βράδυ, όταν μάλιστα θα εισέλθει απευθείας σε καθεστώς Park Ferme.
Έτσι, η τρίτη και καταληκτική ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις, Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου, θα ξεκινήσει με Flexi Service διάρκειας 45 λεπτών. Έπειτα τα πληρώματα θα αγωνιστούν σε 3 ειδικές διαδρομές (Οινοχώρι, Ελευθεροχώρι Χ 2), μήκους 54,05 χιλιομέτρων, πριν από τον τερματισμό στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, στις 16:00.
Συνοπτικά, το Ράλλυ Ακρόπολις 2024 περιλαμβάνει 15 ειδικές διαδρομές, μήκους 306,53 αγωνιστικών χιλιομέτρων, ενώ η συνολική απόσταση του αγώνα είναι 1.393,85 χιλιόμετρα.
Παρακολουθήστε video από την πρώτη δοκιμή των Μάνου και Κώστα Στεφανή με το Ford Fiesta Rally3