Στις μέρες μας, το αυτοκίνητο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας, είτε αν το δούμε σαν ένα απλό “εργαλείο” που μας μεταφέρει από το σημείο Α στο σημείο Β, είτε σαν έναν τρόπο να ξεφεύγουμε από τα προβλήματα της καθημερινότητας. Πως φτάσαμε από τα πρώτα αυτοκίνητα επί ελληνικού εδάφους στο σήμερα; Πάμε να δούμε κάποιες σημαντικές στιγμές στην ιστορία του αυτοκινήτου, αλλά και πότε συνέβησαν!
-Το 1920 επιβάλλεται για πρώτη φορά τέλος κυκλοφορίας αυτοκινήτων με το κόστος να αγγίζει τις 1.500 δρχ.
-Το 1923 εγκαταστάθηκε η πρώτη βενζιναντλία στην χώρα μας. Τοποθετήθηκε έξω από αντιπροσωπεία στην οδό Πανεπιστημίου.
-Το 1927 εμφανίστηκαν οι πρώτες πιάτσες ταξί στην Αθήνα, με την έναρξη να γίνεται από την οδό Δώρου.
-Το 1928 γίνεται λόγος για 20.000 αυτοκίνητα στην Αθήνα και καταγράφονται 8.900 διπλωματούχοι οδηγοί (85 γυναίκες).
-Το 1936 τοποθετήθηκε το πρώτο φανάρι στη διασταύρωση Σταδίου και Πεσματζόγλου. Η παραγγελία έγινε από το Βερολίνο και κόστισε 70.000 δραχμές.
-Το 1962, ο υπουργός Συγκοινωνιών, Δημήτριος Βρανόπουλος, ανακοινώνει την έναρξη Τεχνικού Ελέγχου.
-Το 1962 θεσπίζεται επίσης για πρώτη φορά ο Κ.O.K. στην Ελλάδα.
-Το 1965 αντιστοιχεί ένα αυτοκίνητο ανά 38 κατοίκους, πέντε χρόνια αργότερα ένα αυτοκίνητο ανά 21 κατοίκους. Καταλαβαίνουμε ότι ο ρυθμός αυξάνεται τρομακτικά!
-Τον Ιούλιο του 1979 εγκαινιάζεται το μέτρο των “Μονών-Ζυγών” στο κέντρο, ενώ το 1982 θεσπίζεται ως μόνιμο μέτρο ο “Μεγάλος Δακτύλιος”.
-Το 1984 υιοθετείται για πρώτη φορά το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών “Point System”. Την ίδια χρονιά 11.000 οδηγοί κινδύνευσαν να χάσουν το δίπλωμά τους.
-Το 1994 επιβάλλεται ο εφοδιασμός με Κάρτα Καυσαερίων για όλα τα οχήματα ηλικίας άνων του ενός έτους.
-Το 2011 απελευθερώνεται η κυκλοφορία αυτοκινήτων diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
-Το 2019 θεσπίζεται το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” για επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
-Το 2020 έρχεται στην Ελλάδα το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό ταξί, ένα Nissan LEAF.