Ώρα για βιαστικά συμπεράσματα

Βρείτε μας στο

Ξαφνικά η Ferrari βρίσκεται σε καλπασμό και τροχιά κυριαρχίας, ενώ αντίθετα η Mercedes σε κρίση. Ο τρέχων συσχετισμός δυνάμεων όμως είναι μόνο ένα στιγμιότυπο. Από ένα σίριαλ που θα παίζεται ως το τέλος Νοεμβρίου.

Με τον απόλυτο τρόπο, με την εντυπωσιακή – και δυσοίωνη για τους αντιπάλους της Ferrari – καθολική του κυριαρχία στον Καναδά, θα έτεινε κανείς να δώσει το πρωτάθλημα από τώρα στον Sebastian Vettel. Προς επίρρωση και δικαιολόγηση αυτής της προεξοφληθείσας νίκης, θα μπορούσε κάποιος να χρεώσει στον Lewis Hamilton μια κάποια ανορεξία, έναν κορεσμό, μια παραίτηση ακόμη από το κυνήγι του πέμπτου τίτλου του. Εξάλλου, υπάρχουν οι φήμες που διασπείρει ο David Coulthard ο οποίος διατείνεται ότι, όπως έχει ακούσει να ψιθυρίζεται, ο Hamilton πρόκειται να εγκαταλείψει σύντομα τη Formula 1 για να ακολουθήσει καριέρα στο καλλιτεχνικό στερέωμα. Αντί για πεντάκις πρωταθλητής και ισάξιος του Juan-Manuel Fangio, o Lewis θα γίνει τραγουδιστής.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο Sebastian Vettel είναι ένα από τα φαβορί για το πρωτάθλημα του 2018. Και αν τελικά ο Γερμανός καταφέρει να κερδίσει εφέτος, θα είναι αυτός και όχι ο Hamilton που θα βρεθεί αγκαλιά με τον πέμπτο του προσωπικό παγκόσμιο τίτλο, κάτι που θα τον θέσει σε τροχιά ισοφάρισης των επτά πρωταθλημάτων του Michael Schumacher κ.λπ. Ωστόσο, ο στοιχειώδης αντίλογος σε αυτή την εσπευσμένη στέψη, είναι ότι έχει διανυθεί μόλις το ένα τρίτο του πρωταθλήματος. Έως τον 21ο αγώνα του προγράμματος, τον Νοέμβριο στο Άμπου Ντάμπι, το χρονικό διάστημα είναι απέραντο. Τα πάντα μπορούν να συμβούν – και καθόλου σπάνια συμβαίνουν, διαψεύδοντας τις παρορμητικές προφητείες.

Φεύγοντας από το Μόντρεαλ, ο Vettel είχε περάσει επικεφαλής της προσωρινής κατάταξης του πρωταθλήματος με έναν βαθμό διαφορά από τον Lewis Hamilton. Στην ίδια φάση πέρσι, δηλαδή ύστερα από τον 7ο αγώνα της σεζόν, ο Vettel ήταν σε ακόμη πιο πλεονεκτική θέση. Ήταν πρώτος, με 12 βαθμούς να τον χωρίζουν από τον Βρετανό ανταγωνιστή του. Τελικά, όπως ο καθένας θυμάται, η Mercedes γύρισε το παιχνίδι και ο Lewis Hamilton κατέκτησε τον τίτλο με αρκετή άνεση στους τελευταίους αγώνες του 2017.

Είναι αλήθεια ότι εφέτος η Ferrari μοιάζει να έχει ένα πιο ισορροπημένο και γρήγορο μονοθέσιο από τη Mercedes, ένα αυτοκίνητο που, τουλάχιστον με τον Sebastian Vettel, δείχνει ότι μπορεί να κλέψει νίκες ακόμη και σε σιρκουί όπως αυτό του Καναδά, μία «έδρα» του Hamilton και της γερμανικής του ομάδας. Κάθε νίκη της Ferrari, πόσο μάλλον ένας τίτλος που διαφεύγει από τους κόκκινους εδώ και 11 χρόνια, είναι ευπρόσδεκτη για τους τιφόζι αλλά και για το σπορ γενικώς, μιας και η θρυλική ιταλική ομάδα είναι η επίσημη αδυναμία της Formula 1. Εκτός αυτού, ο Sergio Marchionne είναι τόσο κυνικός ώστε δεν θα δίσταζε να πραγματοποιήσει την απειλή του και να αποσύρει εντελώς την ομάδα από τη Formula 1, ένα ενδεχόμενο εφιαλτικό, που τρέμει κάθε διοίκηση του σπορ. Με τη Ferrari φαβορί, ο Marchionne δεν μπορεί παρά να αναβάλει τα καταστροφικά του σχέδια.

Σε ό,τι αφορά στον Hamilton, ας μην βιάζεται κανένας να του καταλογίσει οτιδήποτε. Ιδού, για παράδειγμα τι του συνέβη στον Καναδά και δεν κατάφερε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την πέμπτη θέση στην τελική κατάταξη του Γκραν Πρι. Στις κατατακτήριες δοκιμές είχε πρόβλημα με μπλοκαρίσματα των φρένων του, κάτι που του φάνηκε ανεξήγητο. Αποκαλύφθηκε όμως εκ των υστέρων ότι ένα πτηνό είχε σφηνωθεί σε έναν από τους αεραγωγούς ψύξης του συστήματος πέδησης της Mercedes, κάτι που ενδεχομένως να επηρέασε αρνητικά την απόδοση των φρένων. Στον δε αγώνα, οι μηχανικοί του δεν μπορούσαν να του πουν την αλήθεια όταν άρχισε να παραπονιέται ότι η μονάδα ισχύος του λειτουργούσε με διαλείψεις. Αυτό που συνέβαινε, ήταν ότι η κινητήρια μονάδα της Mercedes υπερθερμαινόταν και το σύστημα αυτοπροστασίας της επενέβαινε αυτόματα. Μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα επίλυσης του προβλήματος με εν κινήσει αλλαγή στις ρυθμίσεις που συνέστησαν οι μηχανικοί στον Hamilton, αποφασίστηκε ότι έπρεπε να περάσει στα πιτ. Χωρίς ο ίδιος να μάθει κάτι πριν τελειώσει η κούρσα – εφόσον η πληροφόρηση μέσω της ενδοεπικοινωνίας θα έφτανε και στους αντιπάλους – το πρόβλημα της επικίνδυνης υπερθέρμανσης λύθηκε όταν οι μηχανικοί άνοιξαν τις σωστές θυρίδες ψύξης. Αλλά ήταν κάπως αργά πλέον. Το πτηνόν – όχι εκείνο το δύσμοιρο στον αεραγωγό της Mercedes – είχε ήδη προσγειωθεί στο Μαρανέλο.