Παγκόσμια παρουσίαση Porsche Cayenne στην Κρήτη

Όταν το 2002 η Porsche αποφάσισε να παρουσιάσει την πρώτη γενιά Cayenne τάραξε τα νερά, αφού μέχρι τότε ήταν γνωστή για τα σπορ μοντέλα της. Οι Γερμανοί είχαν αντιληφθεί πως τα SUV συνεχώς θα αύξαναν το μερίδιό τους στην αγορά, επομένως η παρουσία τους ήταν επιβεβλημένη στην ανερχόμενη αυτή κατηγορία.

Βρείτε μας στο

Αν και στη χώρα μας υπάρχει η αίσθηση πως η πρώτη γενιά Cayenne ήταν και η πιο πετυχημένη, κάτι τέτοιο τελικά δεν ισχύει, μια και η δεύτερη γενιά σημείωσε παγκοσμίως σχεδόν διπλάσιες πωλήσεις. Φτάνοντας στη σημερινή, νέα Cayenne η Porsche μας επιφύλασσε μια μεγάλη έκπληξη, καθώς η παγκόσμια παρουσίαση για τους δημοσιογράφους πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη, γύρω από την περιοχή της Σητείας. Τεράστια διαφήμιση για τη χώρα μας, καθώς ήδη κυκλοφορούν στο διαδίκτυο βίντεο και φωτογραφίες με θετικότατα σχόλια.

Οι αλλαγές στον σχεδιασμό της νέας Cayenne είναι εμφανής κυρίως στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το μπροστινό μέρος έχει δεχθεί λιγότερες αλλαγές, όμως όταν ο οδηγός θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι θα εκτιμήσει πραγματικά το νέο SUV της Porsche. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 12,3’’, το τριάκτινο τιμόνι και τα πλήκτρα αφής που βρίσκονται δίπλα από τον λεβιέ. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, ενώ η μυρωδιά από τα υψηλής ποιότητας δέρματα συμπληρώνει την πολυτελή αίσθηση.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα αισθάνεσαι πως στον δρόμο κρύβει επιμελώς τον όγκο της, προσφέροντας κορυφαία αίσθηση που συνήθως συναντάμε σε σπορ αυτοκίνητα. Πολλές από τις τεχνολογίες προέρχονται αυτούσιες από την 911, όπως το σύστημα τετραδιεύθυνσης επιτρέπει και στους πίσω τροχούς να στρίβουν με κλίση που φτάνει έως τρεις μοίρες. Μάλιστα μέχρι τα 80 χιλιόμετρα οι πίσω τροχοί στρίβουν σε αντίθετη κατεύθυνση για βελτίωση της ευελιξίας και από εκεί και πάνω στρίβουν στην ίδια φορά με τους μπροστινούς. Ο σχεδιασμός των αναρτήσεων είναι νέος και σε συνδυασμό με την ηλεκτρική αντιστρεπτική προσφέρουν κορυφαία άνεση και κρατήματα. H πίσω αεροτομή προσαρμόζεται σε έξι διαφορετικές θέσεις, ανάλογα με τις συνθήκες, και σε υψηλές ταχύτητες που ξεπερνούν τα 170 χιλιόμετρα λειτουργεί σαν αερόφρενο!

Αρχικά υπάρχουν διαθέσιμες τρεις εκδόσεις, ενώ αργότερα αναμένεται και υβριδική έκδοση. Η «απλή» Cayenne εξοπλίζεται με έναν εξακύλινδρο turbo κινητήρα που αποδίδει 340 ίππους, η Cayenne S με εξακύλινδρο biturbo που αποδίδει 440 ίππους και η κορυφαία έκδοση Cayenne Turbo S με έναν οκτακύλινδρο κινητήρα biturbo απόδοσης 550 ίππων. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι εντυπωσιακές, καθώς τα πρώτα 100 χλμ. έρχονται σε 3,9’’, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 286 χλμ./ώρα.

 

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr