Η γενιά μοντέλων “300 Series” είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες στην ιστορία της γαλλικής εταιρείας και με αφορμή την έλευση του Peugeot 308 ήρθε η ώρα να θυμηθούμε το παρελθόν του με ένα “flashback” στους σημαντικότερους προγόνους του.
Peugeot 106 Rallye: Μπροστά από την εποχή του
Η ιστορία ξεκινά στις αρχές της δεκαετίας του ’30, όταν η γαλλική εταιρεία λάνσαρε το Peugeot 301. Το συγκεκριμένο μοντέλο ερχόταν σε ποικιλία εκδόσεων αμαξώματος και από το 1932 έως το 1936 πωλήθηκε σε 70.500 μονάδες, ενώ κάτω από το καπό βρισκόταν ένας κινητήρας 1.465 ίππων και μόλις 35 ίππων. Το τέλος του σηματοδότησε και την έναρξη εμπορικής πορείας του 302, το οποίο μέχρι το 1938 πωλήθηκε σε 25.100 μονάδες. Ώσπου ξέσπασε ο πόλεμος και η παραγωγή της συγκεκριμένης σειράς διακόπηκε.
Προχωράμε στο 1969, όπου οι Γάλλοι παρουσιάζουν το 304, ένα αυτοκίνητο που ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις saloon, κουπέ, καμπριολέ και station wagon. Πρόκειται για την γενιά που πέτυχε ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία και στην χώρα μας, ενώ από το 1969 έως το 1979 παρήχθησαν σχεδόν 1.200.000 μονάδες. Ακολούθησε το Peugeot 305, το οποίο ξεχώρισε για την κορυφαία του ανάρτηση, μιας και είχε ανεξάρτητη υλοποίηση στον πίσω άξονα, αλλά και για την σχεδίαση, η οποία ήταν προϊόν συνεργασίας με τον οίκο Pininfarina. Η παραγωγή έφτασε τις 1,6 μονάδες μέχρι το 1989, όπου και αντικαταστάθηκε από το Peugeot 309.
Το 309, κυκλοφόρησε αρχικά σε 5θυρη έκδοση, και δύο χρόνια αργότερα, το 1987, παρουσιάστηκε και σε 3θυρη έκδοση. Η έκδοση 309 GTI, διάθετε έναν κινητήρα 1,9 λίτρων ισχύος 130 ίππων προερχόμενο από το 205 GTI. Το 309 GTI επιτάχυνε από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα και είχε τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα.
Το Φεβρουάριο του 1993 η μάρκα κυκλοφόρησε το Peugeot 306, μοντέλο που έγινε best-seller στην κατηγορία του και κατασκευάζονταν μέχρι το 2002, σε τουλάχιστον 9 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο. Ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις 3 και 5 θυρών από το 1993, ενώ το 1994 στη γκάμα προστέθηκε ένα 4θυρο και ένα ελκυστικό κάμπριο. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από τον οίκο Pininfarina, το τελευταίο ψηφίστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1994, ως το πιο όμορφο Cabrio της χρονιάς, και Cabrio της Χρονιάς το 1998.
Η ιστορία συνεχίστηκε με το Peugeot 307, που κυκλοφόρησε το 2001 και ψηφίστηκε Car of the Year το 2002. Κατασκευάστηκε σε πάνω από 3,5 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως και το καλοκαίρι του 2003 παρουσιάστηκε και σε μία νέα παραλλαγή αμαξώματος, το Coupé Cabriolet. Με την αναδιπλούμενη σκληρή οροφή και τα 4 άνετα καθίσματα, το 307 CC ήταν ένα από τα πιο ευρύχωρα κάμπριο της εποχής. Εν έτει 2007 ήρθε η πρώτη γενιά του Peugeot 308 και το 2013 παρουσιάστηκε η τρίτη.
Οι δύο πρώτες γενιές του Peugeot 308 πούλησαν 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, πριν το νέο PEUGEOT 308 κάνει το ντεμπούτο του. Κατασκευασμένο στο εργοστάσιο της Mulhouse, διαθέτει το νέο λογότυπο της εταιρείας, το οποίο αποκαλύφθηκε τον Φεβρουάριο του 2021, με την παρουσίαση της νέας ταυτότητας της μάρκας. Το εν λόγω μοντέλο είναι ένας από τους φιναλίστ στην εκλογή του Car Of The Year για το 2022, το αποτέλεσμα της οποίας θα ανακοινωθεί στα τέλη του Φεβρουαρίου του 2022.