Peugeot 908 Hybrid4: Υβριδική καταδίκη

Το 908 Hybrid4 κατέχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία της Peugeot. Όχι μόνο διότι ήταν τεχνολογικά προηγμένο, αλλά κυρίως διότι δεν έτρεξε ποτέ στο Λε Μαν.
Peugeot 908 Hybrid4

To 2022 η Peugeot σκοπεύει να επιστρέψει στους αγώνες, μία δεκαετία αφ’ ότου οι Γάλλοι, πιεζόμενοι από τα βεβαρημένα οικονομικά στοιχεία του ομίλου PSA, ματαίωναν κάθε αγωνιστική δραστηριότητα.

Το 2012, όταν η Peugeot προσπαθούσε να περιορίσει τις ζημίες των περίπου 800 εκατ. ευρώ, διέκοψε το πρόγραμμα της συμμετοχής της στο Λε Μαν και τους παρόμοιους αγώνες αντοχής, εξοικονομώντας περί τα 50 εκατ. ευρώ. Το άμεσο «θύμα» αυτής της εξέλιξης ήταν ένα εξαιρετικά φιλόδοξο και τεχνολογικά προηγμένο πρωτότυπο, το Peugeot 908 Hybrid4.

Πέρα από τη μελέτη για τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση του τελικού του σχήματος, το συγκεκριμένο αγωνιστικό όχημα ήταν εφοδιασμένο με έναν κινητήρα ντίζελ 3,7 λίτρων, σε διάταξη V8. Αλλά το ξεχωριστό του πλεονέκτημα ήταν το υβριδικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας τύπου KERS (Kinetic Energy Recovery System), όπως στη Formula 1.

Στο 908 είχαν ενσωματωθεί μπαταρίες ιόντων λιθίου για την αποθήκευση της ενέργειας κατά τη φάση της πέδησης. Το σύστημα είχε τη δυνατότητα να ενισχύει την απόδοση του θερμικού κινητήρα με επιπλέον 60kW ή 80 ίππους.

Το αιφνίδιο «λουκέτο» στην Peugeot Sport χτύπησε τους τεχνικούς της ομάδας για το Λε Μαν σε φάση δημιουργικού παροξυσμού, καθώς τελειοποιούσαν τα επιμέρους στοιχεία του περίπλοκου μηχανισμού ανάκτησης ενέργειας. Πίστευαν ότι θα μπορούσαν να παραγάγουν ένα όχημα εφάμιλλο ή και ανώτερο των πρωτοτύπων της Audi, τα οποία κυριαρχούσαν.

Μάλιστα, οι Γάλλοι είχαν καταφέρει να περιορίσουν τόσο πολύ το επιπλέον βάρος των υβριδικών υποσυστημάτων, ώστε το 908 υπολειπόταν κατά 30 κιλά του ελάχιστου επιτρεπόμενου βάρους και έπρεπε να δεχτεί έρμα ώστε να καλύπτει τις προδιαγραφές για το Λε Μαν.

Τελικά, όμως, κανένα από τα επιτεύγματα των ανθρώπων της Peugeot δεν έμελλε να αξιοποιηθεί στην πίστα. Ο τρόμος μπροστά στην κατακραυγή για τις επερχόμενες 60.000 απολύσεις εργαζομένων έπνιξε το υβριδικό 908 στη λησμονιά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

C-SUV, από Ευρωπαίο κατασκευαστή με τιμή εκκίνησης κάτω από 19.000 ευρώ; Κι όμως υπάρχει και εμείς το δοκιμάζουμε! Πάμε να δούμε ποιο είναι και πως...
Δοκιμάζουμε το γαλλικό best seller suv στην εξοπλιστική έκδοση GT, με 1200άρη κινητήρα βενζίνης και υβριδικό σύστημα, συνολικής απόδοσης 145 ίππων. Ας δούμε πως είναι...
"Black Friday" από την Peugeot με προσφορές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα! Δείτε τη νέα τιμή για το πιο προσιτό Peugeot 208......
Η Peugeot παρουσίασε το Polygon concept, το μοντέλο που δείχνει τις σχεδιαστικές προθέσεις της εταιρείας για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον....
Η Peugeot επιστρέφει στις Black Friday προσφορές με οφέλη που θα ισχύουν αυστηρά έως την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου και φτάνουν έως και τα 8.000 ευρώ....
Η Peugeot αποκαλύπτει την πρώτη εικόνα του νέου της concept, που δείχνει τη σχεδίαση των μελλοντικών της μοντέλων και εμφανίζεται και στο video game Fortnite....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα