Peugeot Sport-Capgemini: Τεχνητή νοημοσύνη και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής

Η Peugeot Sport και η Capgemini προχώρησαν στην ανανέωση της συνεργασίας τους για τεχνολογικές κα βιώσιμες καινοτομίες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.

Βρείτε μας στο
Peugeot Sport και Capgemini συνεργασία 2025

Με έσοδα 22,5 δισ. ευρώ το 2023 η Capgemini είναι ένας παγκόσμιος εταίρος μετασχηματισμού επιχειρήσεων και τεχνολογίας, που βοηθά τους οργανισμούς να επιταχύνουν τη διπλή τους μετάβαση σε έναν ψηφιακό και βιώσιμο κόσμο με περισσότερα από 340.000 μέλη σε περισσότερες από 50 χώρες. Παρέχει από άκρο σε άκρο υπηρεσίες και λύσεις αξιοποιώντας πλεονεκτήματα από τη στρατηγική και το σχεδιασμό έως τη μηχανική, όλα τροφοδοτούμενα από τις κορυφαίες δυνατότητές της στην αγορά σε τεχνητή νοημοσύνη, cloud και δεδομένα, σε συνδυασμό με τη βαθιά τεχνογνωσία του κλάδου και το οικοσύστημα συνεργατών του.

Διαβάστε επίσης: Το γαλλικό SUV που “σαρώνει” – Πάνω από 100.000 παραγγελίες σε έξι μήνες

Τα τελευταία δύο χρόνια, οι ομάδες της Capgemini έχουν δημιουργήσει μια ισχυρή πλατφόρμα μηχανολογικών δεδομένων για την ανάλυση πληροφοριών τόσο από πραγματικούς όσο και από προσομοιωμένους αγώνες, καθώς και σχετικές παραμέτρους (οδηγός, πίστα, συνθήκες αγώνα κ.λπ.).

Peugeot Sport και Capgemini συνεργασία 2025


Το μοντέλο AI που τροφοδοτεί τους εικονικούς αισθητήρες είναι προσαρμοσμένο, μεταγλωττισμένο και ενσωματωμένο στον υπολογιστή του Peugeot 9X8 για να βελτιώσει τη λήψη αποφάσεων και να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του Hypercar σε πραγματικό χρόνο. Οι μηχανικοί των αγώνων έχουν επίσης μειώσει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για την επεξεργασία και την ανάλυση, κάτι εξαιρετικά σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι οι εργασίες που προηγουμένως απαιτούσαν μια ολόκληρη μέρα μπορούν τώρα να ολοκληρωθούν σε μόλις δέκα λεπτά.

Διαβάστε επίσης: Ο όμιλος που κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη το 2024

Το επόμενο βήμα στη συνεργασία μεταξύ της Capgemini και της Peugeot Sport περιλαμβάνει τη αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για την ανάλυση δεδομένων των αισθητήρων για τον εντοπισμό ανωμαλιών κατά τη διάρκεια εκτεταμένης διάρκειας δοκιμών ή αγώνων. Το Generative AI χρησιμοποιείται επίσης για την καταγραφή και τη δομή των αλληλεπιδράσεων μεταξύ οδηγών και μηχανικών αγώνων, οι οποίες, στο πλαίσιο του πρωταθλήματος αντοχής, μπορούν να διαρκέσουν αρκετές ώρες. Στη συνέχεια, αυτές οι νέες πληροφορίες συσχετίζονται με δεδομένα αγώνα για την εξαγωγή πολύτιμων πληροφοριών που στοχεύουν στη βελτιστοποίηση της απόδοσης του Hypercar.

Παράλληλα, από το 2022, η Capgemini υποστηρίζει την Peugeot Sport, και ευρύτερα τη Stellantis Motorsport, στην σημαντική πρωτοβουλία απαλλαγής από τον άνθρακα, προσφέροντας μια δοκιμασμένη μεθοδολογία σε κάθε βήμα αυτής της διαδρομής.

Το πρώτο βήμα περιλάμβανε τον υπολογισμό του αποτυπώματος άνθρακα ολόκληρου του οικοσυστήματος του μηχανοκίνητου αθλητισμού: από τα αυτοκίνητα στην πίστα μέχρι διαχείριση ανταλλακτικών και υλικοτεχνική υποστήριξη, καθώς και τη διοργάνωση αγωνιστικών εκδηλώσεων. Στη συνέχεια, εντοπίστηκαν περίπου 30 συγκεκριμένες ενέργειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030, με ετήσιες αξιολογήσεις και προσαρμογές όπως απαιτείται.

Μετά από αρκετές θεωρητικές φάσεις, η πρακτική εφαρμογή βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη, με όλα τα σχέδια δράσης να έχουν αναπτυχθεί κατάλληλα. Οι βασικοί δείκτες απόδοσης παρακολουθούνται στενά για τη μέτρηση της προόδου και οι στόχοι βρίσκονται σε καλό δρόμο προς επίτευξη, με τους υπολογισμούς των εκπομπών να ενημερώνονται ετησίως.

Παραδείγματα πρωτοβουλιών που εφαρμόστηκαν επιπλέον των μέτρων της FIA WEC περιλαμβάνουν:

-Ομάδες R&D υιοθετούν μια προσέγγιση οικολογικού σχεδιασμού για τα οχήματα, ενσωματώνοντας περιβαλλοντικές εκτιμήσεις κατά τις διαδικασίες ανάπτυξης εξαρτημάτων και χρησιμοποιώντας εναλλακτικά υλικά χωρίς αυτό να επηρεάζει την απόδοση.

-Τη δέσμευση προμηθευτών ως βασικό στοιχείο του οδικού χάρτη. Οι κύριοι προμηθευτές υποστηρίζονται στις προσπάθειές τους για απαλλαγή από τον άνθρακα μέσω συζητήσεων, εργαλείων υπολογισμού και ανταλλαγών ιδεών με το γραφείο σχεδιασμού για τη βελτιστοποίηση ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού.

-Εργαστήρια ευαισθητοποίησης για το κλίμα (“Climate Fresco”) που πραγματοποιήθηκαν για τους εργαζόμενους για να τονίσουν τον αντίκτυπο των καθημερινών δράσεων.

-Βελτιστοποιημένες ταξιδιωτικές ρυθμίσεις, με προτίμηση στις θαλάσσιες μεταφορές.

-Ανάπτυξη δεξαμενών ανανεώσιμων βιοκαυσίμων (HVO-100) για ολόκληρο τον στόλο φορτηγών και οχημάτων κοινής χρήσης ντίζελ, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά περισσότερο από 85% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα.