Η μετάβαση προς την πολυπόθητη ουδετερότητα άνθρακα έχει βάλει δύσκολα στους κατασκευαστές, οι οποίοι ψάχνουν να βρουν λύσεις ώστε να αξιοποιήσουν στο έπακρο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, πριν αυτοί αποτελέσουν μουσειακά εκθέματα.
Ωστόσο η διαδικασία αυτή απορροφά πολλούς πόρους από τα τμήματα έρευνας και εξέλιξης, με τα εκτιμώμενα έσοδα να μην δικαιολογούν με οικονομοτεχνικά κριτήρια την προσπάθεια. Έτσι, πολλές είναι οι εταιρείες, που προς το παρόν τουλάχιστον, έχουν εγκαταλείψει την εξέλιξη των γρήγορων hatchback, αναμένοντας προφανώς την εξέλιξη των πραγμάτων, μέχρις ότου η κατάσταση να ξεκαθαρίσει αλλά και να υπάρξει εξέλιξη σε υποδομές και τεχνολογία.
Από την άλλη βέβαια, υπάρχουν εταιρείες με διαφορετική φιλοσοφία. «Χωρίς Type R, δεν υπάρχει Honda» δήλωσε εμφατικά ο Hideki Kakinuma, επί κεφαλής μηχανικός στην ομάδα εξέλιξης των συγκεκριμένων μοντέλων. Πέραν του ότι αυτό αποτελεί μια ξεκάθαρη δήλωση για την συνέχεια των Type R, αποτυπώνει επίσης και τη φιλοσοφία της Honda, που σέβεται την παράδοση και την ιστορική συνέχεια των αυτοκινήτων που έχουν αφήσει το δικό τους, ξεχωριστό στίγμα.
Φυσικά το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι το πως θα συνεχίσουν τα Type R την πορεία τους μέσα σε αυτό το συγκεχυμένο περιβάλλον συνεχούς εξέλιξης και αλλαγής κατευθύνσεων. Ο Kakinuma, δήλωσε σχετικά: «Για την Honda δεν υπάρχουν ανυπέρβλητα εμπόδια, παρά μόνο νέες προκλήσεις. Είμαστε αποφασισμένοι να προσφέρουμε νέα μοντέλα Type R στο μέλλον. Τεχνολογικά, θα μπορούσε να υπάρξει άλλη μια νέα γενιά με θερμικό κινητήρα ωστόσο μάλλον αυτό είναι απίθανο να συμβεί».
Και συνέχισε λέγοντας: «Σε κάθε περίπτωση η ουσία των Type R δεν εξαρτάται από το σύστημα παραγωγής ενέργειας, είναι περισσότερο θέμα αίσθησης και οδηγικής απόλαυσης. Ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε αναλλοίωτα αυτά τα χαρακτηριστικά ανεξαρτήτως αν χρησιμοποιείται υβριδικό, αμιγώς ηλεκτρικό ή κάποιο άλλης τεχνολογίας σύστημα παραγωγής ισχύος».