Porsche και εγένετο 911… Targa!

Με αφορμή την παρουσίαση της τελευταίας γενιάς 911 Targa, η Porsche μας ξεναγεί στην ιστορία ενός από τα πλέον χαρακτηριστικά μοντέλα της.

Βρείτε μας στο

Κινείται μεταξύ των coupe και των cabrio και δεν είναι ακριβώς ούτε το ένα αλλά ούτε και το άλλο. Ο λόγος για την εμβληματική Porsche 911 Targa που εδώ και 55 χρόνια αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση στην γκάμα των Γερμανών με το δικό της φανατικό κοινό, έχοντας επηρεάσει με τη φιλοσοφία της και άλλους κατασκέπαστες. Ας την γνωρίσουμε καλύτερα.

Η 911 Targa είναι σύμφωνα με την Porsche το πρώτο cabrio “ασφάλειας” στον κόσμο με το μοντέλο να κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση του το 1965 στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης φέροντας το διάσημο πλέον σταθερό roll bar πάνω από τα κεφάλια των επιβατών του. Το πίσω “κρύσταλλο” (σ.σ. ήταν από πλαστικό) μπορούσε να αναδιπλωθεί, ενώ με την αφαίρεση του κομματιού της οροφής ακριβώς πάνω από τον οδηγό και τον συνοδηγό η 911 κατάφερνε να ενώνει δύο διαφορετικούς κόσμους και το έκανε αυτό με απέριττο στιλ.

Ο λόγος πίσω από την Targa και το όνομα
Το concept για ένα cabrio μοντέλο με μεγάλο και σταθερό roll ball προέκυψε από την Porsche εκείνη την εποχή λόγω των ολοένα και περισσότερων “φωνών” στις Η.Π.Α. οι οποίες εστίαζαν στην προσφερόμενη ασφάλεια που προσφέρει ένα ανοιχτό μοντέλο. Δεν ήταν μάλιστα λίγοι και εκείνοι στις Η.Π.Α. πού ήθελαν τα κάμπριο να απαγορευτούν εντελώς!

Η Targa ήταν η “απάντηση” της Porsche απέναντι σε αυτές τις φωνές ενώ μεγάλο ενδιαφέρον έχει και ο τρόπος που προέκυψε το εμβληματικό όνομα αυτής της έκδοσης της 911.

Οι άνθρωποι της Porsche ήθελαν αρχικά να δώσουν ένα όνομα στο νέο τους μοντέλο που να σχετίζεται με έναν από τους αγώνες όπου είχαν σημειώσει μέχρι τότε μεγάλες αγωνιστικές επιτυχίες. Ο θρυλικός αγώνας αντοχής Targa Florio που λάμβανε μέρος κάθε χρόνο στη Σικελία της Ιταλίας “έπαιξε” από την αρχή δυνατά με τους υπεύθυνους να εξετάζουν διάφορες παραλλαγές. Μάλιστα η Porsche αναφέρει ότι για κάποιο καιρό εξεταζόταν το όνομα “911 Flori”. Αυτό μέχρι που ο επικεφαλής Εγχώριων Πωλήσεων της εταιρίας, Harald Wagner, έθεσε το απλό και ξεκάθαρο ερώτημα για το όνομα που τελικά έγραψε ιστορία: “Γιατί δεν την ονομάζουμε απλά Targa;” Έτσι και έγινε με την Targa να ενσωματώνεται στη γκάμα το 1966, δίπλα στις coupe και cabrio εκδόσεις της 911.

Τον επόμενο χρόνο η 911 απέκτησε στον προαιρετικό εξοπλισμό της και ένα σταθερό θερμαινόμενο πλαστικό πίσω “τζάμι”, το οποίο το 1968 έγινε στάνταρ εξοπλισμός και παρέμεινε έτσι με μικρές αλλαγές για 25 ολόκληρα χρόνια, έως και το 1993.

Η Targa “συνόδευσε” τις 911 και στη δεύτερη γενιά του εμβληματικού μοντέλου των Γερμανών που έκανε την εμφάνιση του το 1973 με τους ενδιαφερόμενους να μπορούν να παραγγείλουν το ανοξείδωτο roll bar και σε μαύρο χρώμα.

Το 1988 η Porsche παρουσίασε την τρίτη γενιά της 911 που έφερε μαζί της μία ακόμη έκδοση Targa, διαθέσιμη με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς για πρώτη φορά με το μοντέλο να παραμένει στην παραγωγή μέχρι το 1993. Σε αυτό το σημείο η Targa είχε ήδη αποδείξει την αξία της στον εμπορικό στίβο με σχεδόν 90.000 μονάδες να έχουν πωληθεί από το 1966.

Μια Targa διαφορετική
Η επόμενη γενιά της 911 (993), πολύ διαφορετική από τις προηγούμενες, έκανε την εμφάνιση της το 1993. Η έκδοση Targa άργησε δύο ακόμη χρόνια να κάνει την εμφάνιση της και για καλό λόγο, αφού ήταν εντελώς διαφορετική από ό,τι γνωρίζαμε μέχρι τότε. Η Porsche άλλαξε το χαρακτηριστικό roll bar και το αφαιρούμενο κομμάτι της οροφής και στη θέση τους έφερε μια μεγάλη και εντυπωσιακή πανοραμική οροφή από γυαλί. Η οροφή αναδιπλωνόταν ηλεκτρικά στο πίσω μέρος παράλληλα με το πίσω κρύσταλλο και στηριζόταν σε έναν προστατευτικό “κλωβό”.

Η επόμενη και υγρόψυκτη γενιά (996) παρουσιάστηκε το 1997 και τέσσερα χρόνια αργότερα την εμφάνιση της έκανε και η Targa. Η φιλοσοφία της οροφής ήταν ίδια με της προηγούμενης, ωστόσο ήταν ακόμη πιο μεγάλη, με το γυάλινο “θόλο” να φτάνει τώρα τα 1,5 τ.μ.! Αυτή η γενιά ήταν και η πρώτη όπου το πίσω παράθυρο μπορούσε να σηκωθεί, δίνοντας έτσι εύκολη πρόσβαση στο μικρό χώρο αποσκευών του πίσω μέρους. Στα ίδια ακολούθησε το 2006 και η επόμενη γενιά (997) με βελτιώσεις στο συνολικό σχέδιο και μικρότερο βάρος.

Η επιστροφή του roll bar
Το 2011 η Porsche παρουσίασε την ολοκαίνουρια γενιά της 911 (991) και τρία χρόνια αργότερα αποκαλύφθηκε και η έκδοση Targa. Highlight η επιστροφή του roll bar, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει… “χειρωνακτική” εργασία για την αφαίρεση της οροφής από πλευράς οδηγού. Η οροφή αναδιπλωνόταν πλήρως ηλεκτρικά στο πίσω κάθισμα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η σχεδιαστική επιστροφή στις “ρίζες” έδωσε στη νέα τότε Targa περισσότερα διαχρονικά στοιχεία στην εμφάνιση της και η επιτυχία της φαίνεται από το γεγονός ότι και η νέα γενιά ακολουθεί το ίδιο μονοπάτι.

Διαβάστε περισσότερα για τη νέα Porsche 911 Targa εδώ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr