Porsche Taycan Turbo

Ο Κώστας Στεφανής οδήγησε επί ελληνικού εδάφους την πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη Porsche Taycan Turbo και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

Βρείτε μας στο

Μπορεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να προσφέρει μοναδικές επιδόσεις και παράλληλα τα αντίστοιχα συναισθήματα που κατακλύζουν έναν οδηγό όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός κορυφαίου supercar με κινητήρα βενζίνης; Μέχρι πριν να οδηγήσω την Taycan πίστευα πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατον, όμως οι άνθρωποι στο εργοστάσιο του Zuffenhausen φαίνεται πως πίστεψαν πραγματικά στο πρώτο τους αμιγώς ηλεκτρικό όχημα βάζοντας όλο τους το μεράκι και την τεχνογνωσία. Είναι μία 100% αληθινή Porsche στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, έχει το DNA, την ιστορία, τη γνώση και όσα ακόμα συστατικά χρειάζονται ώστε ακόμα και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μπορεί να είναι ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο. 

Η ιπποδύναμη είναι παραπάνω από εντυπωσιακή. Δεν είναι μόνο οι 625 ίπποι, που κατά τη διαδικασία της εκκίνησης με launch control φτάνουν τους 680 ίππους, αλλά κυρίως ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρονται στον δρόμο. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετούνται στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, προσφέροντας μόνιμη τετρακίνηση που σε συνδυασμό με την τεράστια ιπποδύναμη προσφέρουν εξωπραγματικές επιδόσεις. Επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ. σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα και μέχρι τα 200 χλμ. σε 10,6 δευτερόλεπτα! Με τη στιγμιαία αδράνεια – που υπάρχει σε έναν οποιονδήποτε κινητήρα εσωτερικής καύσης – να είναι απούσα, η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι μοναδική. 

Η Porsche Taycan διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: 4S, Turbo και Turbo S. Φυσικά σε έναν ηλεκτροκινητήρα δεν υπάρχει turbo, όμως με αυτό τον τρόπο η Porsche ξεχωρίζει τις εκδόσεις ανάλογα με την ιπποδύναμη, γεφυρώνοντας έτσι το παρόν με το παρελθόν.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου, καθώς τα μπροστινά φτερά και τα πίσω φωτιστικά σώματα παραπέμπουν στην 911, ενώ ο πλαϊνός coupe σχεδιασμός με τις τέσσερις πόρτες θυμίζει Panamera. Φυσικά οι «δεσμοί» αυτοί διατηρούνται και στο εσωτερικό. Ο διακόπτης της μίζας βρίσκεται αριστερά, το ρολόι βρίσκεται στο κέντρο, πάνω από το ταμπλό, ο πίνακας οργάνων, αν και ψηφιακός, βασίζεται στη φιλοσοφία και τη μορφή που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Επίσης από το εσωτερικό απουσιάζουν παντελώς οι διακόπτες, καθώς όλες οι ρυθμίσεις γίνονται μέσω της αφής από τις οθόνες.

Η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 381-450 χλμ., ενώ σε ταχυφορτιστή 270 KW μπορεί να φορτίσει στο 80% σε 22,5 λεπτά. Oι τιμές για την Taycan 4S ξεκινούν από τα 110.900 ευρώ.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr