Κάποτε δεν συναντούσμε ηλεκτρονικά συστήματα στα αυτοκίνητα. Σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο που το κάθε αυτοκίνητο έχει τουλάχιστον μία οθόνη αφής αλλά και ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Δείτε επίσης: Γιατί εξαφανίσθηκαν τα φθηνά αυτοκίνητα;
Τα αποτελέσματα μίας έρευνας από την εταιρεία Deloitte σχετικά με τα ηλεκτρονικά στα σύγχρονα αυτοκίνητα ήταν αποκαλυπτική. Πλέον, το 40% του συνολικού κόστους ενός αυτοκινήτου δαπανάται για τα ηλεκτρονικά συστήματα. Κάτι τέτοιο είναι απόλυτα λογικό, μιας και κάθε σύγχρονο όχημα διαθέτει μία πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, άνεσης ή ψυχαγωγίας.
Διαβάστε επίσης: Ηχοσύστημα από τα παλιά με τεχνολογία από το σήμερα (+video)
Ενδεικτικά, το απαραίτητο ABS το 2004 υπήρχε περίπου στο 75% των τότε καινούριων αυτοκινήτων. Σήμερα το βρίσκουμε στο 100% των νέων μοντέλων. Παρομοίως, οι πλευρικοί αερόσακοι υπήρχαν μόλις στο 20% των οχημάτων το 2004, ενώ στα σύγχρονα αυτοκίνητα αυτό το ποσοστό τείνει στο 90%.
Η έκθεση αναφέρει ότι το 1980, το κόστος των ηλεκτρονικών έφτανε στο 10% της τελικής τιμής. Το 2000, με την έλευση συστημάτων ασφαλείας όπως το ABS, το ESP και οι αερόσακοι, το ποσοστό του κόστους αυξήθηκε στο 20%.
Έρευνα: Ο εξοπλισμός που πληρώνουμε αλλά δεν χρησιμοποιούμε…
Στη σημερινή εποχή, όπου σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με οθόνη, ψηφιακό πίνακα οργάνων και συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης, το ποσοστό σκαρφάλωσε στο 40%. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι το 2030, σχεδόν το μισό κόστος κατασκευής θα ανήκει στα ηλεκτρονικά συστήματα.
Τέλος, άλλο ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ο τρόπος με τον οποίο κατανέμεται ανά κατηγορία το κόστος ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Σύμφωνα λοιπόν με την εταιρεία Deloitte, 10% δαπανάται σε έρευνα, 10% σε προμήθεια υλικών, 50% σε προμήθεια ανταλλακτικών και συστημάτων, 10% σε συναρμολόγηση και ένα 20% σε marketing και υπηρεσίες.