Μπορεί την τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία να την ορίζει εν πολλοίς η Skoda, αλλά υπάρχει και η λιγότερο γνωστή Praga, μια εταιρεία που μετρά πάνω από 100 χρόνια ζωής και η οποία διαθέτει μακρά εμπειρία στους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Αυτήν ακριβώς την εμπειρία θέλει να βγάλει στους δρόμους, δημιουργώντας το Bohema, ένα περιορισμένης παραγωγής supercar, το οποίο θα κατασκευαστεί σε 89 μόλις μονάδες, όσες και τα χρόνια από τη νίκη του Praga Alfa στον αγώνα των 1.000 μιλίων της τότε Τσεχοσλοβακίας. Η παραγωγή του προγραμματίζεται να εκκινήσει στο 2ο μισό του 2023 και οι τιμές θα ξεκινούν από τα 1,31 εκ. δολάρια (1,26 εκ. ευρώ). Σταδιακά, θα υπάρξει η δυνατότητα ολοκλήρωσης 20 οχημάτων ετησίως. Αξίζει να αναφερθεί πως στις δοκιμές εξέλιξης του Praga Bohema, οι Τσέχοι στράφηκαν στον Romain Grosjean, το γνωστό πρώην πιλότο της F1 που πλέον αγωνίζεται στο πρωτάθλημα IndyCar.
Το Praga Bohema φέρει τον 3,8 λτ. twin-turbo V6 κινητήρα του Nissan GT-R, τον οποίο αναβαθμίζουν οι μηχανικοί της βρετανικής Litchfield. Μετατρέποντάς τον σε ξηρού κάρτερ, μικραίνουν το μέγεθός του, ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί χαμηλότερα στο αυτοκίνητο. Επιπλέον, οι βελτιωτές τοποθετούν τα δικά τους turbo, που ανεβάζουν την ισχύ στους 700 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 724 Nm αποδίδεται από τις 3.000 έως τις 5.000 σ.α.λ. και μεταφέρεται στον δρόμο μέσω 6τάχυτου σειριακού κιβωτίου της Hewland, που διαθέτει ρομποτικό συμπλέκτη για ημι-αυτόματη λειτουργία. Η εξάτμιση είναι τιτανίου και ακούγεται καλύτερα.
Σημειώνεται πως ο κινητήρας και το κιβώτιο τοποθετούνται ανεξάρτητα στο ανθρακονημάτινο, μόνοκοκ πλαίσιο το οποίο οι άνθρωποι της Praga δημιούργησαν με βάση την εμπειρία τους στους αγώνες. Εσωτερικά σχεδιάστηκαν και τα πάνελ του αμαξώματος, μια διαδικασία που απαίτησε τις δοκιμές σε τούνελ αέρα μίας αγωνιστικής ομάδας της F1, προκειμένου να εξασφαλιστεί πως το Bohema θα εμφανίζει 900 κιλά κάθετης δύναμης κινούμενο με ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.
Στα παραπάνω προσθέστε και το γεγονός πως χάρη στα ανθρακονήματα το αυτοκίνητο ζυγίζει λιγότερο από έναν τόνο. Κάπως έτσι, είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2,3 δλ., με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 299 χλμ./ώρα. Οι μονομπούλονοι τροχοί έχουν διάμετρο 18 και 19 ίντσες εμπρός και πίσω, αντίστοιχα, ενώ φέρουν κεραμικούς 6πίστονους δίσκους 380 χλστ. Περιττό είναι να αναφέρουμε, πως η αγωνιστικών προδιαγραφών ανάρτηση διαθέτει οριζόντια τοποθετημένα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.
Για το τέλος αφήσαμε το εσωτερικό, το οποίο σύμφωνα με την Praga σχεδιάστηκε με γνώμονα την άνεση. Διαθέτει ρυθμιζόμενα καθίσματα, τιμόνι και πεντάλ, ενώ φέρει κλιματισμό και αποθηκευτικούς χώρους μικροαντικειμένων. Οι άνθρωποι της τσέχικης μάρκας δεν παραλείπουν να τονίσουν πως το κόκπιτ αντλεί έμπνευση από τα τμήματα αεροπλοΐας και μηχανοκίνητου αθλητισμού, γεγονός που εξηγεί και την ευρεία χρήση Alcantara.