Σε σχέση με την Ε.Ε. οι Η.Π.Α βρίσκονται σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο και μεταφορικά, όσον αφορά στις αλλαγές που γίνονται στη αυτοκινητοβιομηχανία για την προστασία του περιβάλλοντος με σχεδόν διπλάσιο μέσο όρο εκπομπών CO2 (220 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο) το 2018 έναντι της Ε.Ε. των 23 -120 γραμμάρια.
Η αμερικάνικη Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (Enviromenta protecton Agency -EPA), δημοσίευσε μια έκθεση στην οποία αναλύει, μεταξύ άλλων, και την πρόοδο που έχουν κάνει οι 14 μεγαλύτεροι κατασκευαστές της χώρας αναφορικά με την μέση κατανάλωση αλλά και τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων τους την πενταετία 2013-2018.
Σε αυτό το διάστημα και με εξαίρεση την Tesla και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της, πρωταθλήτρια οικονομίας αλλά και χαμηλότερων εκπομπών CO2 αναδείχθηκε η Honda. Η ιαπωνική εταιρία, όπως φαίνεται και στο παρακάτω πίνακα είχε την μεγαλύτερη βελτίωση με την οικονομία σε καύσιμο στην πενταετία να ανεβαίνει από τα 27,2 μίλια ανά γαλόνι το 2013 στα 30 και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) να παρουσιάζουν πτώση από τα 327 γραμμάρια ανά μίλι το 2013 στα 296 γραμμάρια το 2018.
Στην δική μας ευρωπαϊκή “γλώσσα”, η Honda “έριξε” τη μέση κατανάλωση των μοντέλων της από τα 8,64 λίτρα/100 χλμ. στα 7,83 λίτρα/100 χλμ το διάστημα 2013-2018 με μείωση και στο CO2: από 203 γραμμάρια το 2013 στα 183,9 το 2018.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχουν και οι κατασκευαστές που ακολουθούν στη σχετική λίστα αφού το Top 5 ανήκει ολοκληρωτικά στους Ασιάτες με τις Subaru, Mazda, Hyundai και Kia να ακολουθούν και τη Nissan να καταλαμβάνει την 6η θέση. Πρώτος Ευρωπαίος κατασκευαστής η BMW στην 7η θέση με τις Toyota και VW στις θέσεις 8 και 9 αντίστοιχα και την Mercedes να κλείνει την 1η δεκάδα! Οι Αμερικάνοι, μετά την κορυφή με την Tesla, εμφανίζονται ξανά στην 11η θέση με την GM, με την Ford να ακολουθεί και την FCA να κλείνει τον πίνακα παρουσιάζοντας παράλληλα τις χειρότερες επιδόσεις από όλους. Σύμφωνα με την EPA, η FCA είχε ωστόσο την μεγαλύτερη μείωση σε εκπεμπόμενους ρύπους το 2017-2018.