PSA-FCΑ: Το δρόμο της έρευνας επιλέγουν οι δύο όμιλοι

Οι PSA και FCA δεν έδωσαν τελικά τις διαβεβαιώσεις που περίμεναν οι αρχές της Ε.Ε. για τη συγχώνευση τους με την πολύμηνη έρευνα να βρίσκεται προ των πυλών.

Βρείτε μας στο
PSA-FCA έρευνα 2020

Groupe PSA και Fiat Chrysler Automobiles θα αποτελέσουν τον 4ο μεγαλύτερο κατασκευαστή οχημάτων παγκοσμίως μετά τη συγχώνευση τους που αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2021.

Όπως σας είχαμε ενημερώσει εδώ, οι αρχές της Ε.Ε. περίμεναν από τους δύο όμιλους κάποιες διαβεβαιώσεις αναφορικά με το μερίδιο της αγοράς που θα κατέχουν στην Ευρώπη στην αγορά των vans μετά από το γάμο, μέχρι και την Τετάρτη 10 Ιουνίου. Η ένωση τους θα τους φέρει σε κυρίαρχη θέση στο συγκεκριμένο κομμάτι με το νέο όμιλο να κατέχει το ένα τρίτο της συγκεκριμένης αγοράς, κάτι που μπορεί και να είναι αντίθετο με τους αντιμονοπωλιακούς νόμους της Ε.Ε.

Σύμφωνα με τελευταία αναφορά που μας έρχεται από το Reuters, οι PSA και FCA δεν προχώρησαν τελικά σε διαβεβαιώσεις-διευκρινήσεις επιλέγοντας το δρόμο της ενδελεχούς έρευνας τετράμηνης διάρκειας που θα ακολουθήσει μετά από τη ολοκλήρωση της προκαταρκτικής εξέτασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ολοκληρώνεται στις 17 Ιουνίου.

Αυτή είναι μια στάνταρ διαδικασία που ακολουθείται σε τέτοιες περιπτώσεις από τις ευρωπαϊκές αρχές με τους ιθύνοντες των δύο ομίλων να μην ανησυχούν για την εξέλιξη της συγχώνευσης, ούτε βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει οριστεί για την ολοκλήρωση της.

Τόσο οι δύο όμιλοι όσο και οι αρχές της Ε.Ε. αρνήθηκαν να σχολιάσουν το γεγονός, ωστόσο πηγή του Reuters που δεν κατονομάζεται ανέφερε τα εξής: “Είναι μια τεράστια και πολύπλοκη συμφωνία, ξέρουμε πώς δουλεύουν τα πράγματα και γι αυτό ξέραμε ότι η ενδελεχής έρευνα ήταν μια επιλογή. Η οποία, παρεμπιπτόντως, δεν πρόκειται να προκαλέσει κάποια καθυστέρηση στη συγχώνευση”.

Σύμφωνα με άλλη πηγή του Reuters, οι ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε., εφόσον έχουν ανησυχίες για τη δημιουργία κάποιου είδους μονοπωλίου, θα έπρεπε να παρουσιάσουν και σχετική λίστα με αυτές και να γίνουν πιο συγκεκριμένες, κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr