Σχεδόν σε κάθε ανακοίνωση στοιχείων σχετικά με τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, βλέπουμε τα ηλεκτρικά οχήματα να αυξάνουν το μερίδιό τους στην αγορά. Κάτι τέτοιο δεν ίσχυε τον περασμένο Μάρτιο, όπου δεν ελαττώθηκε απλά ο αριθμός των νέων ηλεκτρικών, αλλά μειώθηκε και το μερίδιό τους στην αγορά.
Δείτε επίσης: Η εταιρεία που “σάρωσε” στην Ελλάδα – Χωρίς αντίπαλο στο πρώτο τρίμηνο
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού ACEA, τον Μάρτιο του 2024 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 11,3%, φτάνοντας στις 134.397 μονάδες. Το στοιχείο όμως που προβληματίζει τους κατασκευαστές είναι η πτώση στο μερίδιο αγοράς, το οποίο μειώθηκε από το 13,9% τον Μάρτιο του 2023, στο 13% τον ίδιο μήνα του τρέχοντος έτους.
Παρ’ όλα αυτά, το πρόσημο παραμένει θετικό αν δούμε συνολικά τα στοιχεία του τριμήνου. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκλεισε με συνολικά 332.999 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 3,8% συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Πρώτη η βενζίνη, σημαντική αύξηση για τα υβριδικά
Στην πρώτη θέση όσον αφορά στο καύσιμο που επιλέγουν οι πελάτες, για ακόμα μία φορά βρίσκεται η βενζίνη με μερίδιο αγοράς που φτάνει στο 35,4%. Βέβαια, αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των υβριδικών μοντέλων που ακολουθούν στην δεύτερη θέση με μερίδιο 29% τον περασμένο Μάρτιο (24,4% τον Μάρτιο του 2023).
Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα αμιγώς ηλεκτρικά με μερίδιο 13%, ενώ πίσω τους ακολουθούν τα μοντέλα με diesel κινητήρα και μερίδιο αγοράς 12,3%. Όσο για τα Plug-In υβριδικά, τον Μάρτιο κυκλοφόρησαν 73.029 μονάδες, που αντιστοιχούν στο 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων.