Ράλι Μεξικού: Μπορεί την έκπληξη η M-Sport Ford;

Το φετινό WRC μεταφέρεται στο χώμα, μια επιφάνεια που η M-Sport έχει παράδοση, έχοντας μάλιστα κερδίσει τον περσινό αγώνα στο Μεξικό

Βρείτε μας στο

Οι ομάδες ετοιμάζονται πυρετωδώς για τον 3ο γύρο του WRC, που θα διεξαχθεί στις 7-10 Μαρτίου στο Μεξικό. Η αγωνιστική χρονιά ξεκίνησε με δύο “ειδικούς” αγώνες, τα Ράλι Μόντε Κάρλο και Σουηδίας, ενώ θα συνεχιστεί αναλόγως.

Φωτογραφίες: M-Sport Ford

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που καθιστούν το Ράλι Μεξικό σε έναν απαιτητικό χωμάτινο αγώνα, με ξεχωριστή προσωπικότητα και οι άνθρωποι της M-Sport Ford το γνωρίζουν καλά.

Ο αγώνας
Το Ράλι Μεξικού προσμέτρησε για πρώτη φορά στο WRC το 2004 και έκτοτε, είναι αναπόσπαστο κομμάτι του θεσμού. Οι υψηλές θερμοκρασίες, που αγγίζουν τους 30°C στην ατμόσφαιρα και τους 50°C στο αυτοκίνητο, πιέζουν σημαντικά τους κινητήρες και τη μετάδοση των αυτοκινήτων ενώ παράλληλα, καταπονούν τα πληρώματα. Η μεγαλύτερη όμως πρόκληση, που καθιστά το Ράλι Μεξικού μοναδικό στο WRC, είναι το μεγάλο υψόμετρο των ειδικών διαδρομών. Καθώς αυτό ξεπερνά τα 2.500 μέτρα, το οξυγόνο μειώνεται και κατά συνέπεια, η απόδοση των αγωνιστικών αυτοκινήτων πέφτει κατά περίπου 20%. Επίκεντρο του αγώνα, που θα ξεκινήσει το βράδυ της Πέμπτης 7 Μαρτίου με την Πανηγυρική Εκκίνηση και υπερειδική διαδρομή, είναι για ακόμη μια χρονιά η Leon. Η συνέχεια θα δοθεί την Παρασκευή 8 Μαρτίου με 8 ειδικές διαδρομές, ενώ το Σάββατο 9 Μαρτίου περιλαμβάνει ακόμη 9 ειδικές διαδρομές. Ο αγώνας θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 10 Μαρτίου, με 3 ειδικές διαδρομές, μετά από 21 διαδρομές και 313,87 συνολικά αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Η σύνθεση της M-Sport Ford WRT
Με δύο Ford Fiesta RS WRC θα συμμετάσχει στο Μεξικό η M-Sport Ford. Είναι γνωστό πως η βρετανική ομάδα διαθέτει το μικρότερο μπάτζετ από κάθε άλλη, οπότε η παρουσία 3 αυτοκινήτων σε κάθε αγώνα δεν είναι δεδομένη. Έτσι, οι Pontus Tidemand-Ola Floene που έλαβαν μέρος στα Ράλι Μόντε Κάρλο και Σουηδίας, δε θα είναι παρόντες. ‘Όμως, στο Μεξικό θα συμμετάσχουν κανονικά τα δύο “μόνιμα” πληρώματα της ομάδας. Ο λόγος για τους Elfyn Evans-Scott Martin και Teemu Suninen-Marko Salminen, οι οποίοι μπορούν να αισθάνονται αισιόδοξοι. Το Ford Fiesta RS WRC ήταν μέχρι πέρυσι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στο χώμα, ενώ οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia είχαν επικρατήσει πέρυσι στο Μεξικό, με μια από τις πιο πειστικές εμφανίσεις τους στην M-Sport. Παράλληλα, τα δύο πληρώματα της ομάδας θα έχουν καλή σειρά εκκίνησης, οπότε μπορούν να αποκτήσουν πλεονέκτημα κατά την πρώτη ημέρα, την Παρασκευή. Άλλωστε, αυτό συνέβη και στη Σουηδία, όπου τόσο ο Evans όσο και ο Suninen κέρδισαν ειδικές διαδρομές, με το νεαρό Φινλανδό να προηγείται για πρώτη φορά στην καριέρα του στη γενική κατάταξη. Μπορεί φαινομενικά η M-Sport Ford να ξεκινά ως αουτσάιντερ, ωστόσο οι έμπειροι Evans-Martin και οι ταχείς Suninen-Salminen μπορούν να φέρουν αναστάτωση και, γιατί όχι, να διεκδικήσουν έναν τερματισμό στο βάθρο.

Δηλώσεις πριν τον αγώνα
#33 Elfyn Evans-Scott Martin
Πάντα μου άρεσε το Ράλι Μεξικό και έχω ορισμένα καλά αποτελέσματα εδώ στο παρελθόν, έχοντας φτάσει κοντά στο βάθρο. Στόχος είναι να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα, καθώς η ομάδα έδειξε την ταχύτητά της στη Σουηδία. Θα έχουμε καλή σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε. Βέβαια, από τη στιγμή που το υψόμετρο προκαλεί μείωση απόδοσης κατά 20% στα αυτοκίνητα, θα πρέπει να προσαρμόσουμε αναλόγως το οδηγικό μας στιλ και να μην είμαστε τόσο επιθετικοί πίσω από το τιμόνι.

#3 Teemu Suninen-Marko Salminen
Αν και το Ράλι Μεξικό είναι διαφορετικό από το Ράλι Σουηδίας, θα ήταν ωραίο να συνεχίσουμε τις καλές μας επιδόσεις. Οδηγήσαμε για μία ημέρα στην Ισπανία και πήραμε μια αίσθηση από την απόδοση του αυτοκινήτου σε μεγάλο υψόμετρο. Δεν ξέρω αν θα είμαστε ανταγωνιστικοί απέναντί στους αντιπάλους μας, ωστόσο όλοι δουλεύουμε σκληρά στην εξέλιξη του Fiesta και αυτό φάνηκε στη Σουηδία. Ξεκινάω από πιο πίσω, όμως αυτό δεν είναι πάντα καλό καθώς μπορεί να φέρει πέτρες στην αγωνιστική γραμμή. Το κλειδί είναι να οδηγήσω απαλά, συνδυάζοντας την ταχύτητα με σταθερότητα.

Richard Millener (Επικεφαλής M-Sport Ford WRT)
Είναι ο πρώτος χωμάτινος αγώνας της χρονιάς και ανυπομονώ να δω τι μπορούμε να κάνουμε. Νομίζω ότι δείξαμε ήδη στη Σουηδία με 5 ταχύτερους χρόνους, πως δεν είμαστε εδώ απλά για να συμπληρώνουμε τις συμμετοχές. Είμαστε εδώ για να προσπαθήσουμε για κορυφαία αποτελέσματα και νομίζω ότι έχουμε μια καλή ευκαιρία στο Μεξικό. Ο Elfyn και ο Teemu έχουν την απαιτούμενη ταχύτητα και καλή σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα, την οποία θα πρέπει να εκμεταλλευθούν. Πρέπει να δουλέψουμε στην σταθερότητά μας, ωστόσο αν το πετύχουμε αυτό δε βλέπω γιατί να μην επιστρέψουμε στην Cumbria με κάποια κύπελλα.

Η M-Sport Ford αναδείχθηκε νικήτρια στο περσινό Ράλι Μεξικό, με τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia
mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr