Revos kit: Ηλεκτροκίνηση για όλους

Η ιδέα της κίνησης με ηλεκτρική υποβοήθηση ήταν προφανώς καλή και γι' αυτό η συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσεται διαρκώς. Τι γίνεται όμως αν κάποιος έχει ήδη ένα ποδήλατο και δυσκολεύεται να επενδύσει εκ νέου; Τη λύση έρχεται να δώσει το Revos Kit.

Βρείτε μας στο

Ακόμη κι αν είσαι fan του ποδηλάτου και οι ορθοπεταλιές έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας, έρχονται στιγμές που θα προτιμούσες λίγη βοήθεια είτε για να μην τρέχει ο ιδρώτας όταν φτάσεις στο γραφείο, είτε γιατί το χθεσινό ξενύχτι κάνει την ανηφόρα εμπρός να δείχνει ατελείωτη.

Το Revos Kit της αγγλικής Revolution Works υπόσχεται να δώσει τη λύση ώστε να μην χρειάζεται να καταφύγεις στην αγορά νέου – και δη ηλεκτρικού – ποδηλάτου. Ένα μικρό σε διαστάσεις κιτ, προσαρμόζεται σε όλα σχεδόν τα συμβατικά ποδήλατα και τα μετατρέπει σε ηλεκτρικά.

Ο χρόνος για τη μετατροπή του συμβατικού σε ηλεκτρικό υποβοηθούμενο δεν ξεπερνά τα 10 λεπτά και δεν απαιτεί ειδικά εργαλεία. Το kit περιλαμβάνει τον κινητήρα, έναν αισθητήρα στο πετάλι και φυσικά την μπαταρία του που θα δώσει κίνηση σε όλο το σύστημα.

Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι της τάξης των 250 W – είπαμε απλή υποβοήθηση κάνει. Ενσωματώνεται σε ένα λιτό αλουμινένιο κουτί που τοποθετείται κάτω από τη σέλα, στο πλαίσιο που συνδέει τη βάση της με το ψαλίδι.

Ο τροχός του κινητήρα έρχεται σε επαφή με το λάστιχο του ποδηλάτου και περιστρεφόμενος αξιοποιεί την τριβή του ελαστικού για να περάσει την περιστροφή στον πίσω τροχό. Με την ίδια πρακτική που έπαιρναν κίνηση τα μνημειώδη velosolex ή λειτουργούσαν τα δυναμό στα παλιά χρόνια…

Το σώμα της μπαταρίας έρχεται με τη βάση του να πάρει τη θέση του παγουριού στην κεντρική δοκό του πλαισίου, πιθανά με το σκεπτικό του «τι το θες το νερό αφού δεν θα ιδρώσεις»;… Αν ωστόσο σκοπεύεις να ιδρώσεις, ε, τότε η λύση είναι η τοποθέτηση μιας δεύτερης τέτοιας βάσης για το παγούρι. Η χωρητικότητα της μπαταρίας έρχεται σε δύο εκδόσεις, των 100 Wh ή των 209 Wh. Τη μετατροπή ολοκληρώνει η τοποθέτηση ενός αισθητήρα κίνησης των πεταλιών στο προστατευτικό της αλυσίδας ή κάπου εκεί ώστε να παίρνει σήμα ότι περιστρέφεται το πετάλι. Όλα ενώνονται μεταξύ τους με καλώδιο και η μετατροπή είναι έτοιμη.

Από εκεί και μετά το μόνο που χρειάζεται είναι να γυρνά το πετάλι ο οδηγός – ακόμη και χωρίς δύναμη σε αυτό – και ο δαιμόνιος κινητήρας δίνει ώθηση μέχρι να πιάσει τα 25 χ.α.ω. Το πώς αντιλαμβάνεται την ταχύτητα παραμένει ωστόσο ένα ερώτημα… Ο κινητήρας εμπλέκεται μόνον όσο γυρνά το πετάλι και σταματά όταν αντιληφθεί ότι δεν γυρνά ώστε να αυξήσει την αυτονομία. Αν ο οδηγός θέλει να το αποσυνδέσει (να βάλει «νεκρά»), αρκεί να κάνει μισή περιστροφή στο πετάλι ανάποδα και για να το ενεργοποιήσει ξανά επαναλαμβάνει το ίδιο: μια κίνηση του πεταλιού ανάποδα.

Το Revos Kit μόλις ολοκλήρωσε την καμπάνια του στο Kickstarter, οπότε οδεύει στην παραγωγή με κόστος περίπου 350 ευρώ για τη μπαταρία των 100 Wh και 585 ευρώ για την έκδοση των 209 Wh. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Οκτώβριο.

mm
Ο Θανάσης σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της μοτοσυκλέτας επί 23 έτη, κέρδισε 3 πρωταθλήματα και δεκάδες νίκες, σημείωσε διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είναι ο πρώτος Έλληνας που έλαβε μέρος στο υπερμαραθώνιο Rally Dakar. Από το 1997 ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια και το 1998, ίδρυσε τη δική του Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School). Παράλληλα, τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιεί Σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2012 δημιούργησε την Παιδική Ακαδημία, για παιδιά ηλικίας από 5 ετών. Από το 2017, είναι ο μοναδικός μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, προπονητής μηχανοκίνητου αθλητισμού, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Το "Riding School-Θανάσης Χούντρας" αποτελεί πρότυπο Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, με καθημερινή λειτουργία σε δικές του εγκαταστάσεις.

E-mail: tchountras@traction.gr