Ρύθμιση θέσης οδήγησης: Κάθεσαι άνετα… κάθεσαι σωστά;

Είναι θέμα ασφάλειας! Ακολουθείστε τα παρακάτω, απλά βήματα ώστε να είστε σίγουροι πως η θέση οδήγησης έχει ρυθμιστεί σωστά...

Ποιο είναι το πρώτο σας μέλημα όταν ρυθμίζετε τη θέση οδήγησης στο αυτοκίνητό σας; Αν απαντάτε «η μέγιστη άνεση», δυστυχώς έχετε άδικο! Ο τρόπος με τον οποίο καθόμαστε στο κάθισμα είναι ύψιστης σημασίας, συνεπώς θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα. Εννοείται ότι μερικές από τις συμβουλές που θα διαβάσετε ισχύουν και για τον συνοδηγό.

Προσκέφαλα: Η τεράστια σημασία τους στην ασφάλεια μας (+video)

Ξεκινάμε από τη σημαντικότερη συμβουλή που σχετίζεται με την κλίση της πλάτης του καθίσματος. Είναι σύνηθες φαινόμενο να κάθετε κανείς σε «ξαπλωμένη» θέση, γεγονός που είναι επικίνδυνο για τρεις λόγους. Χειροτερεύει την ορατότητα, δυσχεραίνει τον έλεγχο του τιμονιού και το σημαντικότερο, μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό λόγω της ζώνης ασφαλείας. Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση σύγκρουσης η πίεση της ζώνης δε θα ασκηθεί στην κλείδα, αλλά στον λαιμό, αφού το σώμα θα «γλιστρήσει». Μάλιστα, ειδικοί αναφέρουν ότι μπορεί να επέλθει ακόμα και τραυματισμός.

Όσον αφορά στα πόδια, πρέπει να είναι ελαφρώς λυγισμένα την ώρα που ο οδηγός πατάει τέρμα το πεντάλ του συμπλέκτη. Είναι σημαντικό να μην γίνεται πλήρης έκταση του γονάτου, προκειμένου η κίνηση να γίνεται άνετα. Για τα χέρια, οι αγκώνες πρέπει να είναι αρκετά λυγισμένοι, σχεδόν να σχηματίζουν ορθή γωνία και οι παλάμες να ακουμπούν το τιμόνι στις θέσεις 9 και 3 (ώρα με δείκτες, όπως μάθαμε και στις σχολές οδηγών). Έτσι, προσφέρεται μέγιστη ελευθερία για ελιγμούς.

Η σωστή θέση οδήγησης ολοκληρώνεται με τη ρύθμιση του προσκέφαλου, το οποίο θα προσφέρει την μέγιστη ασφάλεια όταν κορυφή του βρίσκεται στην κορυφή του κεφαλιού. Τέλος, η απόσταση από την οροφή της καμπίνας πρέπει να απέχει από το κεφάλι μία απόσταση που θα αγγίζει τουλάχιστον μία σφιγμένη γροθιά. Αυτό γίνεται για να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα ζημιάς στην σπονδυλική στήλη σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη