Ρύθμιση θέσης οδήγησης: Κάθεσαι άνετα… κάθεσαι σωστά;

Είναι θέμα ασφάλειας! Ακολουθείστε τα παρακάτω, απλά βήματα ώστε να είστε σίγουροι πως η θέση οδήγησης έχει ρυθμιστεί σωστά...

Ποιο είναι το πρώτο σας μέλημα όταν ρυθμίζετε τη θέση οδήγησης στο αυτοκίνητό σας; Αν απαντάτε «η μέγιστη άνεση», δυστυχώς έχετε άδικο! Ο τρόπος με τον οποίο καθόμαστε στο κάθισμα είναι ύψιστης σημασίας, συνεπώς θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα. Εννοείται ότι μερικές από τις συμβουλές που θα διαβάσετε ισχύουν και για τον συνοδηγό.

Προσκέφαλα: Η τεράστια σημασία τους στην ασφάλεια μας (+video)

Ξεκινάμε από τη σημαντικότερη συμβουλή που σχετίζεται με την κλίση της πλάτης του καθίσματος. Είναι σύνηθες φαινόμενο να κάθετε κανείς σε «ξαπλωμένη» θέση, γεγονός που είναι επικίνδυνο για τρεις λόγους. Χειροτερεύει την ορατότητα, δυσχεραίνει τον έλεγχο του τιμονιού και το σημαντικότερο, μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό λόγω της ζώνης ασφαλείας. Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση σύγκρουσης η πίεση της ζώνης δε θα ασκηθεί στην κλείδα, αλλά στον λαιμό, αφού το σώμα θα «γλιστρήσει». Μάλιστα, ειδικοί αναφέρουν ότι μπορεί να επέλθει ακόμα και τραυματισμός.

Όσον αφορά στα πόδια, πρέπει να είναι ελαφρώς λυγισμένα την ώρα που ο οδηγός πατάει τέρμα το πεντάλ του συμπλέκτη. Είναι σημαντικό να μην γίνεται πλήρης έκταση του γονάτου, προκειμένου η κίνηση να γίνεται άνετα. Για τα χέρια, οι αγκώνες πρέπει να είναι αρκετά λυγισμένοι, σχεδόν να σχηματίζουν ορθή γωνία και οι παλάμες να ακουμπούν το τιμόνι στις θέσεις 9 και 3 (ώρα με δείκτες, όπως μάθαμε και στις σχολές οδηγών). Έτσι, προσφέρεται μέγιστη ελευθερία για ελιγμούς.

Η σωστή θέση οδήγησης ολοκληρώνεται με τη ρύθμιση του προσκέφαλου, το οποίο θα προσφέρει την μέγιστη ασφάλεια όταν κορυφή του βρίσκεται στην κορυφή του κεφαλιού. Τέλος, η απόσταση από την οροφή της καμπίνας πρέπει να απέχει από το κεφάλι μία απόσταση που θα αγγίζει τουλάχιστον μία σφιγμένη γροθιά. Αυτό γίνεται για να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα ζημιάς στην σπονδυλική στήλη σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα θολωμένα τζάμια στο αυτοκίνητο είναι ένα σημαντικό πρόβλημα καθώς δυσχεραίνει την όραση προς τα έξω. Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε....
Έχετε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο; Πατώντας τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, θα αισθανθείτε ένα "σκαλοπάτι". Ας γνωρίσουμε το "μυστικό" κουμπί κάτω από το γκάζι......
Σε αρκετά καινούρια αυτοκίνητα, θα παρατηρήσετε πορτοκαλί καλώδια κάτω από το καπό. Δείτε για ποιον λόγο έχουν αυτό το χρώμα......
Ενδεχομένως να έχετε δει το σύμβολο "48V" σε κάποια ήπια υβριδικά αυτοκίνητα. Πάμε να δούμε τι είναι και που διαφοροποιείται από το "12V"......
Υπάρχει σε κάθε όχημα και είναι μοναδικός. Ας δούμε τι μπορούμε να μάθουμε από τον αριθμό πλαισίου (VIN Number) του αυτοκινήτου μας......
Το μποτιλιάρισμα είναι το "τέρας" των πόλεων που τρώει ένα μεγάλο μέρος από τον πολύτιμο χρόνο μας. Μπορούμε να το μειώσουμε κάνοντας τα παρακάτω....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Fiat 600e

Αυτό είναι το FIAT με την μεγαλύτερη έκπτωση – Συνολικό όφελος 6.500 ευρώ

Ford Puma Gen-E

Το B-SUV με τους κορυφαίους χώρους – Περισσότερα λίτρα και από station wagon

Ford Mustang Mach-E GT California Special 2026

Νέα έκδοση για το SUV των 487 ίππων – Τα χαρακτηριστικά που την ξεχωρίζουν