H Mahle, ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές εξαρτημάτων για κινητήρες εσωτερικής καύσης, ετοιμάζει ένα νέου τύπου ηλεκτρικό κινητήρα που δεν αποκλείεται να φέρει και την επανάσταση στον συγκεκριμένο κλάδο: λειτουργεί χωρίς μαγνήτες και αυτό το κάνει χωρίς… “αλλά” και μειονεκτήματα έναντι των συμβατικών ηλεκτρικών μοτέρ.
Διαβάστε επίσης – Ford: Νέα τεχνολογία φώτων που κάνουν τη νύχτα… μέρα (+video)
Ειδικότερα το νέο μοτέρ της Mahle ξεχωρίζει τόσο για την έλλειψη μαγνητών όσο και για την “ασύρματη” μεταφορά ρεύματος από τα στατικά στα κινούμενα μέρη του. Το τελευταίο ανεβάζει σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα την ενεργειακή απόδοση του, πάνω από το 95% σύμφωνα με τη Mahle, μια τιμή που μέχρι πρότινος βλέπαμε μόνο στα ηλεκτρικά αγωνιστικά μονοθέσια της Formula E! Εν συγκρίσει, απλά να θυμίσουμε ότι το αντίστοιχο νούμερο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης βρίσκεται περίπου στο 35%…
“Με το νέο ηλεκτρικό κινητήρα αποδεικνύουμε την υπευθυνότητα μας ως μια εταιρία που λειτουργεί βιώσιμα. Η μη χρήση μαγνητών και κατά συνέπεια και η μη χρήση σπάνιων γαιών προσφέρει μεγάλη δυναμική όχι μόνο από την οπτική της γεωπολιτικής αλλά επίσης και σε σχέση με την υπεύθυνη χρήση της φύσης και των πηγών της.” ανέφερε ο Michael Frick, πρόεδρος του δ.σ. της Mahle και γενικός οικονομικός διευθυντής της.
Ένα ακόμη μεγάλο πλεονέκτημα αυτού του νέου τύπου ηλεκτρικού κινητήρα είναι τα ακόμη υψηλότερα επίπεδα αξιοπιστίας και αντοχής του αφού δεν υπάρχει επαφή μεταξύ στατικών και περιστρεφόμενων μερών για την μετάδοση του ρεύματος, άρα περιορίζεται ακόμη περισσότερο η φθορά τους. Αυτό μειώνει περαιτέρω το κόστος συντήρησης του μοτέρ, ενώ, την ίδια στιγμή τον κάνει ιδανικό για χρήση σε ένα ευρύ πεδίο εφαρμογών, αφού το μέγεθος του μπορεί να μεταβληθεί εύκολα.
Διαβάστε επίσης – Toyota: Έρχεται θερμικός κινητήρας υδρογόνου! (+video)
“Ο άνευ μαγνητών κινητήρας μας μπορεί σίγουρα να χαρακτηριστεί ως πρωτοποριακός, γιατί προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα που δεν έχουν συνδυαστεί ακόμη σε ένα προϊόν αυτού του τύπου. Ως αποτέλεσμα μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα προϊόν με εξαιρετική απόδοση σε ένα σχετικά χαμηλό κόστος.”, δήλωσε από την πλευρά του ο δρ. Martin Berger, αντιπρόεδρος Εταιρικής Έρευνας και Προηγμένης Μηχανικής.
Τώρα αυτό που μένει είναι να δούμε πότε θα παρουσιάσει η Mahle την πρώτη έκδοση παραγωγής του νέου ηλεκτρικού κινητήρα της αλλά και ποιος θα είναι εκείνος ο κατασκευαστής που θα τον χρησιμοποιήσει πρώτος στα μοντέλα του.