Οι ιδρυτές της Skoda, Václav Laurin και Václav Klement ξεκίνησαν να παράγουν ποδήλατα υπό τη μάρκα Slavia στην Τσεχία το 1895, πριν από 125 χρόνια. Τέσσερα μόλις χρόνια μετά ακολούθησαν οι… μοτοσυκλέτες με μονοκύλινδρους κινητήρες, ενώ λίγο αργότερα, το 1904 παρουσίασαν την πρώτη εν σειρά 4κύλινδρη μοτοσυκλέτα τους (Laurin & Klement CCCC, ένα “C” για κάθε κύλινδρο!) αλλά και την V2 Laurin & Klement Type CCD. Αυτό έκανε τους Τσέχους από τους πρώτους κατασκευαστές δικύλινδρων μοτοσυκλετών στον κόσμο, πριν βέβαια αποκτήσουν επίσημα το όνομα Skoda.
Για να ανεβάσει το ρυθμό παραγωγής των μοτοσυκλετών της, η Laurin & Klement (L&K), σταμάτησαν την παραγωγή των ποδηλάτων, δίνοντας παράλληλα βάρος και στην εξέλιξη του πρώτου αυτοκινήτου τους, του Voiturette A, το οποίο και εξέλισσαν για μια περίοδο πέντε ετών.
Το Voiturette A παρουσιάστηκε επίσημα το 1905 και πήρε έγκριση για να κυκλοφορεί στο δρόμο στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Το διθέσιο μοντέλο έφερε υγρόψυκτο V2 κινητήρα 1.002 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε επτά ίππους. Το Voiturette A μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 45 χλμ./ώρα που ήταν και το ανώτατο επιτρεπτό στους δρόμους της χώρας εκείνη την εποχή, έφερε κιβώτιο τριών σχέσεων και η τελική μετάδοση στους πίσω τροχούς γινόταν με άξονα ή με αλυσίδα και γρανάζια κατόπιν απαίτησης του πελάτη.
Τα δύο πρώτα χρόνια η παραγωγή ήταν μικρή λόγω και της χαμηλής ζήτησης. Ωστόσο με την άνοδο της δημοφιλίας της Laurin & Klement σύντομα πολλαπλασιάστηκε, ενώ στη γκάμα προστέθηκαν και άλλα μοντέλα, τόσο Ι.Χ. όσο και επαγγελματικά οχήματα (λεωφορεία, φορτηγά), στη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της εταιρίας στη Mlada Boleslav.
Από τότε μέχρι σήμερα η Skoda Works, που ενώθηκε με την Laurin & Klement το 1925 και ονόμασε την εταιρία Skoda Auto, εξακολουθεί να παράγει και να αναπτύσσει τα μοντέλα της εκεί ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της Τσεχίας και μέλος του VW Goup από το 1991.