Skoda: Ανανέωση στα Karoq και Kodiaq ενόψει 2020

Η Skoda προετοιμάζεται για το 2020, ετοιμάζοντας σημαντικές εμφανισιακές και τεχνολογικές βελτιώσεις για τα δύο επιτυχημένα της SUV, Karoq και Kodiaq

Βρείτε μας στο


Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, ρητό που βρίσκεται πλήρη εφαρμογή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Σε αυτό το πλαίσιο, η Skoda ανακοίνωσε πως ετοιμάζεται πυρετωδώς για το 2020, με ένα πακέτο βελτιώσεων για τα Skoda Karoq και Kodiaq.  Αμφότερα θα ανανεωθούν τόσο σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, όσο και τεχνολογικών συστημάτων ή κινητήρων. Κάποιες αλλαγές αφορούν και τα δύο μοντέλα, ενώ άλλες θα γίνουν εξειδικευμένα στο καθένα από αυτά.

Όσον αφορά στην εμφάνιση, αμφότερα τα μοντέλα αντικαθιστούν το λογότυπο Skoda στο πίσω μέρος, με πλήρη επιγραφή της μάρκας. Πρόκειται για μια σχεδιαστική επιλογή που μας έχουν συνηθίσει οι Τσέχοι τον τελευταίο καιρό, καθώς υφίσταται ήδη στα Scala, Kamiq και Superb. Ακόμη, το Skoda Kodiaq θα εφοδιαστεί προαιρετικά με νέους τροχούς 20 ιντσών στις εκδόσεις Sportline, RS και L&K. Επιπλέον, θα προσφέρεται και νέο σύστημα μέτρησης πίεσης των ελαστικών, για τροχούς άνω των 18 ιντσών.

Στα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τα Skoda Karoq και Kodiaq θα διαθέτουν προαιρετικά το “Side Assist”, που αντικαθιστά το “Blind Spot Detect”. To Side Assist εμβέλειας 70 μέτρων χρησιμοποιεί δύο αισθητήρες ραντάρ, αναγνωρίζοντας οχήματα που πλησιάζουν στο πίσω μέρος, ή βρίσκονται στο τυφλό σημείο του αυτοκινήτου. Ειδοποιεί τον οδηγό με σήματα που για λόγους φωτεινότητας, έχουν μεταφερθεί στο εσωτερικό των πλαϊνών καθρεφτών. Το σύστημα ενεργοποιείται σε ταχύτητες από 15 χλμ./ώρα όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει και έως 10 χλμ./ώρα, όταν επιβραδύνει. Στο Side Assist εντάσσεται και το Rear Traffic Alert, που προειδοποιεί τον οδηγό για κίνηση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, κατά την όπισθεν.

Ακόμη μια αλλαγή στα Skoda Karoq και Kodiaq, αφορά στο Adaptive Chassis (DCC). Το προσαρμοζόμενο αμάξωμα συνδυάζεται πλέον και με δικίνητες εκδόσεις, ενώ ως τώρα συνδυαζόταν μόνο με τις τετρακίνητες. Το DCC αναγνωρίζει το οδόστρωμα ή τις προτιμήσεις του οδηγού και προσαρμόζει αναλόγως τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ. Στη δεύτερη περίπτωση, αυτό συμβαίνει μέσω του Driving Mode Select, όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προφίλ Comfort, Normal και Sport.

Επιπλέον, τα Skoda Karoq και Kodiaq θα εφοδιάζονται προαιρετικά με το σύστημα KESSY. Αφορά στην είσοδο στο αυτοκίνητο, έχει κατασκευαστεί για προστασία από πιθανές κλοπές ή διαρρήξεις και λειτουργεί με αισθητήρα κίνησης. Η εκπομπή σήματος από το κλειδί σταματά αυτόματα, εφόσον ο πομπός παραμείνει ακίνητος για 15 λεπτά, αν για παράδειγμα τον έχουμε αποθέσει σε ένα τραπέζι. Εφόσον ο πομπός μετακινηθεί, τότε η λειτουργία ενεργοποιείται ξανά.

Σε επίπεδο κινητήρων, το Skoda Karoq θα αποκτήσει και πετρελαιοκίνητη έκδοση 2.0 TDI ισχύος 190 ίππων, που συνδυάζεται με τετρακίνηση και κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr