Έχουμε ακούσει για σεμινάρια οδήγησης ή, στην περίπτωση των αγώνων ράλλυ, συνοδήγησης, ελάχιστες φορές όμως έχουμε μάθει για τη διοργάνωση τεχνικών σεμιναρίων, που αποτείνονται είτε σε αγωνιζόμενους, είτε σε μηχανικούς αγώνων αυτοκινήτου.
Κάπως έτσι σκέφτηκε ο Νορβηγός Rally Coach – γνωστός από τη συνεργασία του στο WRC με τους Hayden Paddon και Mads Ostberg – Ole Martin Lundefaret (τη δουλειά του οποίου είχαμε παρουσιάσει το 2014), ο οποίος προσκάλεσε στο Όσλο της Νορβηγίας το Μιχάλη Ζώτο για ένα τεχνικό σεμινάριο στο οποίο είχαμε τη χαρά να είμαστε καλεσμένοι. Ο Έλληνας μηχανικός, που αυτή την περίοδο συνεργάζεται με τη Subaru USA στο πρόγραμμα Rallycross, έχει περάσει στο παρελθόν από ομάδες του WRC όπως Mitsubishi, Subaru και πιο πρόσφατα Toyota, καθώς υπήρξε αρχιμηχανικός στο Project του Yaris WRC με το οποίο οι Ιάπωνες επέστρεψαν στον θεσμό. Έχοντας ως βάση τη μεγάλη εμπειρία του σε διαφορετικά είδη αγώνων, καθώς τόσο τα ράλλυ όσο και τα rallycross είναι πολύ διαδεδομένα στη Σκανδιναβία, μεταλαμπάδευσε μέρος των γνώσεών του μέσω ενός σεμιναρίου διήμερης διάρκειας.
Το ενδιαφέρον ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, ενώ η μεταδοτικότητα και απλότητα του Μιχάλη Ζώτου κατά γενική ομολογία εντυπωσίασε τους συμμετέχοντες. Φράσεις όπως «σκληρότητα στα αμορτισέρ», «κλικ στην ανάρτηση» και «στήσιμο» βρέθηκαν στην ημερήσια διάταξη, ενώ παρόντες ήταν οδηγοί ράλλυ που στοχεύουν σε διεθνή καριέρα, χομπίστες αγωνιζόμενοι, μηχανικός ομάδας του WRC και πολλοί μηχανικοί rallycross, οι οποίοι εμπλούτισαν τις μηχανικές γνώσεις τους για να τις χρησιμοποιήσουν στα αυτοκίνητα που είτε οδηγούν, είτε προετοιμάζουν. Σε έναν χώρο που οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, τόσο οι μηχανικοί όσο και οι ίδιοι οι οδηγοί προσπαθούν να γεμίσουν τη «φαρέτρα» τους με εφόδια που θα τους βοηθήσουν να διακριθούν, να διασκεδάσουν ή να προσφέρουν στους πελάτες τους τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες, και αυτό το στοιχείο τους γοήτευσε στο εν λόγω σεμινάριο. Δεν είναι άλλωστε λίγες οι φορές που ένα «κλικ» στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, μια αλλαγή στα διαφορικά ή μια διαφορά στο στήσιμο ενός αγωνιστικού, κάνουν τη διαφορά στο χρονόμετρο ή στην μεγιστοποίηση της διασκέδασης και ασφάλειας.
Γιατί μπορεί «ό,τι λέγεται πίσω από κλειστές πόρτες, να μένει πίσω από κλειστές πόρτες», ωστόσο όταν ένας μηχανικός, που είχε καίριο ρόλο – μεταξύ άλλων – στην εξέλιξη τελευταίας γενιάς αυτοκίνητων WRC και Rallycross παραδίδει σεμινάριο επί τεχνικών θεμάτων, ό,τι λέγεται πίσω από αυτές τις κλειστές πόρτες μεταφέρεται άμεσα στο δρόμο. Όταν δε αυτός ο μηχανικός είναι συμπατριώτης μας και διαπιστώνουμε ιδίοις όμμασι το σεβασμό που εκπέμπει προς τη διεθνή κοινότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τότε η ικανοποίηση είναι ακόμη μεγαλύτερη…