Το Subaru Impreza είναι από τα πλέον αγαπημένα αυτοκίνητα ράλι στην ιστορία του σπορ και για αυτό προφανώς ευθύνεται και ο Colin McRae! Σε αυτό μου το κείμενο όμως θα αφήσω, τον αείμνηστο πιλότο, στον οποίο έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν, για να αναφερθώ στο αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο που κρύβει πολλά… μυστικά και το οποίο άφησε εποχή τόσο με τις επιδόσεις του, όσο και με τον εμβληματικό χρωματικό συνδυασμό του. Ας δούμε λοιπόν την ιστορία του και τι κρύβεται πίσω από τις… λέξεις!
Σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα, η Subaru είναι ένας κατασκευαστής μικρών οχημάτων. Η εταιρεία ξεκίνησε το 1958 και ανήκει στην κολοσσιαία Fuji Heavy Industries. Για χρόνια, τα αυτοκίνητα Subaru ήταν η επιλογή των αγροτών σε όλο τον κόσμο (παράδειγμα το BRAT που μπορείτε να δείτε εδώ) ή οδηγών που περνούσαν μεγάλο διάστημα του χρόνου τους στο χιόνι. Η σκληρή ποιότητα κατασκευής και το εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης τα έκαναν ιδανικά για χρήση σε δύσκολα τερέν με χαμηλή πρόσφυση. Μόλις τη δεκαετία του 1990 η εξαιρετική σχεδίαση και το χαμηλό κέντρο βάρους του flat four boxer κινητήρα, μαζί με το συμμετρικά ίσου μήκους σύστημα μετάδοσης κίνησης, άρχισαν να αξιοποιούνται πλήρως στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και να αναγνωρίζεται η αξία τους εμπράκτως.
Και κάπου εδώ έρχεται ο νεαρός τότε Colin McRae. Ξεκίνησε τα χρόνια του Subaru με την Prodrive που ετοίμασε ένα Legacy Turbo και η επιτυχία του άνοιξε την όρεξη στη “μαμά” εταιρεία FHI για το σχεδιασμό του Impreza Turbo ή WRX όπως είναι γνωστό στο νότιο ημισφαίριο. Αυτό που συνέβη μετά είναι θρύλος και το 1995 είδε τον McRae και τον Derek Ringer να γίνονται οι πρώτοι Βρετανοί Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Ράλι! Η Subaru έκτοτε πήρε τον τίτλο του κατασκευαστή σε όλα τα επόμενα χρόνια εκτός από ένα, με το 1997 να προαναγγέλλει το αυτοκίνητο Subaru Impreza WRC που σχεδίασε ο Peter Stevens. (το άρθρο συνεχίζεται μετά τις φωτογραφίες)
Πως προέκυψε ο χρωματικός συνδυασμός
Όμως, εκτός από τις αδιαμφησβήτητες ικανότητες οδηγού και αυτοκινήτου, ήταν και ο χρωματικός συνδυασμός που έμελλε να γράψει ιστορία. Συγκεκριμένα το “555” προήλθε από την βρετανική μάρκα τσιγάρων, της οποίας τα δικαιώματα εκτός Ηνωμένου Βασιλείου ανήκαν στην British American Tobacco (BAT). Με βασικό χρώμα το μπλε και το χρυσό στα premium πακέτα τσιγάρων της, άφησε ανεξίτηλο το… σήμα της στο Impreza. Το μπλε αμάξωμα και οι χρυσές ζάντες είναι θα έλεγα… σήμα κατατεθέν του αυτοκινήτου.
Το 1998 όμως η συνεργασία/χορηγία της BAT με την Subaru δεν ανανεώθηκε. Το μπλε με το χρυσό είχε έρθει για να μείνει όμως και έτσι και έγινε. Τα αυτοκίνητα του 1999 και του 2000 είχαν διατηρήσει αυτό που εγώ λέω “σουμπαρίζον μπλε” σε συνδυσμό πάντα με τις χρυσές ζάντες. Είτε για πρώτη φορά, είτε για εκατοστή φορά. Μάλιστα το 1998, η Subaru αρνήθηκε μια προσοδοφόρα συμφωνία χορηγίας, καθώς αν την δεχόταν θα έπρεπε να αλλάξει χρώμα στα αγωνιστικά της αυτοκίνητα και να εγκαταλείψει το αγαπημένο της Sonic Blue.
Ο θρύλος πίσω από το “555” και το “22Β”
Το 1998 ήταν μια χρονιά ορόσημο για την ιαπωνική μάρκα, καθώς συμπληρώνονταν 40 χρόνια από το πρώτο της μοντέλο, το 360. Έτσι, οι Ιάπωνες ήθελαν να δημιουργήσουν ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο για να γιορτάσουν τόσο τα γενέθλιά τους όσο και την επιτυχία της εταιρείας στο WRC με τα τρία σερί παγκόσμια πρωταθλήματα. Και κάπως έτσι γεννήθηκε το 22Β. Η ίδια η κωδική ονομασία είναι αίνιγμα… Το 22 όλοι ξέραμε ή νομίζαμε πως ξέραμε, ότι προέχεται από την χωρητικότητα του μοτέρ (2,2 λίτρα). Τι γίνεται όμως με το “B”; Πολλοί τότε έλεγαν πως το “B”είναι για τον κινητήρα μπόξερ, ενώ κάποιοι άλλοι πιο… ευφάνταστοι για την ανάρτηση Bilstein. Το αίνιγμα έλυσε η ίδια η Subaru ή μάλλον το έχει κάνει αλλά χωρίς να… πείθει. Συγκεκριμένα, όπως θα δείτε να λέει και ο άνθρωπός της στο πιο κάτω video, το 22 πράγματι προέρχεται από την χωρητικότητα του κινητήρα (2.2 λίτρα), ενώ το “B” είναι εσωτερικός κωδικός για το turbo.
Όμως, κάτι άλλο συμβαίνει αν αναζητήσετε τον αριθμό 22Β στο δεκαεξαδικό σύστημα. Αν λοιπόν γράψετε σε έναν υπολογιστή δεκαεξαδικού συστήματος 22B, το αποτέλεσμα είναι… 555! Για να το αποδείξετε αυτό, πάρτε μια αριθμομηχανή και προσθέστε τα παρακάτω στη μνήμη…
Δεκαεξαδικό σύστημα: 22B= (2 × 16²) + (2 × 16¹) + (11 × 16⁰) = 512+32+11 = 555
Επισήμως, ποτέ στην Subaru δεν αναφέρθηκε αυτό. Όμως γνωρίζοντας τις σχέσεις της Fuji Heavy Industries με την αεροδιαστημική και τους υπολογιστές, τότε δεν μου προκαλεί εντύπωση, αυτό να μην είναι σύμπτωση αλλά σκόπιμο. Εξάλλου… πολύ υπερβολικό δεν είναι για… σύμπτωση; Τυχαίο; Δεν νομίζω… Όπως και να έχει, πάμε να απολαύσουμε το θρυλικό Impreza στα videos που ακολουθούν και να θυμηθούμε μια εποχή που μας στιγμάτισαν αυτοκίνητα σαν και αυτό!