Λίγες ημέρες μετά την αποκάλυψη του αμιγώς ηλεκτρικού Toyota bZ4x, η Subaru έρχεται με την σειρά της να δημοσιεύσει κάθε λεπτομέρεια για το επίσης ηλεκτρικό Subaru Solterra, ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε από κοινού με την Toyota. To όνομά του ενώνει τις δύο λέξεις ”SOL” και “TERRA”, που μεταφράζονται αντίστοιχα σε «Ήλιος» και τη «Γη». Πάμε να γνωρίσουμε κάθε του λεπτομέρεια.
Toyota bZ4X: Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Toyota (+video)
Αρχικά, αξίζει να τονίσουμε ότι οι δύο εταιρείες έχουν αναπτύξει από κοινού ένα ευρύ φάσμα συνεργασίας που περιλαμβάνει προγραμματισμό του προϊόντος, σχεδιασμό και αξιολόγηση της απόδοσης. Γι’ αυτή την εξέλιξη, οι δύο εταιρείες συνδυάζουν τις αντίστοιχες δυνάμεις τους, όπως η μακρόχρονη τεχνολογία τετρακίνησης της Subaru και η εξαιρετική τεχνολογία ηλεκτροκίνησης οχημάτων της Toyota, ώστε να δημιουργήσουν ένα νέο SUV με χαρακτηριστικά που μπορεί να προσφέρει μόνο ένα ηλεκτρικό όχημα.
Επιστρέφουμε στο Subaru Solterra και στην εξωτερική του εμφάνιση, η οποία είναι άκρως δυναμική. Έντονα νεύρα διατρέχουν όλο το SUV αμάξωμα διαστάσεων 4.690×1.860×1.650 χλστ., οι πλευρικές προστατευτικές επενδύσεις και οι ράγες οροφής προσδίδουν έναν crossover χαρακτήρα. Επιπλέον, δεν απουσιάζουν τα “sportive” στοιχεία, όπως για παράδειγμα η ιδιαίτερη αεροτομή στο πίσω μέρος και οι εντυπωσιακές ζάντες με μέγεθος από 18 έως 20 ίντσες. H σχεδίαση του εσωτερικού έρχεται αυτούσια από το Toyota bZ4x, εκεί συναντάμε οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, αλλά και μία μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα.
Αναφορικά με τις εκδόσεις, το Subaru Solterra έρχεται τόσο ως εμπροσθοκίνητο, όσο και ως τετρακίνητο. Στην πρώτη περίπτωση το αμάξωμα βάρους 1.930 κιλά φέρει ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων και 265 Nm ροπής, με αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,4 δλ. και η τελική να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Από την άλλη, το τετρακίνητο αμάξωμα των 2.020 κιλών συνδυαστικά αποδίδει 217 ίππους και 336 Nm από τους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) και οι επιδόσεις βελτιώνονται ελαφρώς με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ. (η τελική ταχύτητα δεν διαφοροποιείται). Και στις δύο περιπτώσεις, το Subaru Solterra θα εξοπλίζεται με μπαταρία χωρητικότητας 71,4 kWh. Στην εμπροσθοκίνητη έκδοση η αυτονομία θα αγγίζει τα 530 χλμ., ενώ στην τετρακίνητη θα είναι μειωμένη στα 460 χλμ. (WLTP).
Η επίσημη παρουσίαση του Subaru Solterra θα λάβει χώρα στην επερχόμενη έκθεση του Los Angeles, ενώ στις αγορές (μεταξύ των οποίων και η Ευρώπη) θα διατεθεί από τα μέσα του 2022.