Subwing: Υποβρύχιες πτήσεις

Το Subwing σε ταξιδεύει κάτω από το νερό και είναι για όλους. Είναι νέο, είναι συναρπαστικό και γεννήθηκε στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου!

Βρείτε μας στο


Το λένε και subski ώστε να δηλώσει την αίσθηση που προσφέρει. Γλιστράς κάτω από το νερό και ελέγχεις τις κινήσεις απλώς οδηγώντας τα πτερύγια που κρατάς. Η έννοια του ski έχει διευρυνθεί από την περιγραφή των πέδιλων για το χιόνι σε οτιδήποτε ολισθαίνει πάνω σε κάτι. Ο όρος έχει χρησιμοποιηθεί στα σπορ του βουνού, της θάλασσας, του αέρα και τώρα και στο υποβρύχιο περιβάλλον.

Η κίνηση κάτω από το νερό περνά σε άλλη διάσταση μετατρέποντας ένα απλό μακροβούτι σε μια μοναδική εμπειρία που μπορούσε κανείς να απολαύσει μέχρι σήμερα μόνο με τα υποβρύχια scooter. Όμως το κόστος τόσο του scooter όσο και του καταδυτικού εξοπλισμού που απαιτείται, καθιστούν τη δραστηριότητα και την απόλαυση «μόνο για λίγους». Όχι πια…

Η ανακάλυψη του βυθού συνδυάζεται πια με τη δράση και με τρόπο εντυπωσιακά απλό όσο και λειτουργικό. Εάν υπάρχει κάποιο πλωτό μέσο που μπορεί να κινείται πάνω στην επιφάνεια του νερού με ίδια μέσα – κινητήρα ή άνεμο – μπορεί εύκολα να προσφέρει την υποβρύχια πτήση στον οποιονδήποτε.Η αίσθηση ότι κινείσαι όχι μόνο στον ίδιο χώρο αλλά και με την ταχύτητα των δελφινιών (οκ, όταν πάνε μια ήρεμη βόλτα…) είναι πια εφικτή για τον καθένα. Ποτέ άλλοτε ένας λουόμενος δεν είχε τη δυνατότητα, με μια ανάσα, να διανύσει τόσο μεγάλες αποστάσεις και να διασκεδάσει κάνοντας ακροβατικά και στροφές κάτω από το νερό. Δεν έχει απαιτήσεις φυσικής κατάστασης, ούτε απαιτεί κάποια δεξιότητα, ενώ το κόστος είναι εξαιρετικά προσιτό.

Πως λειτουργεί

Η «συσκευή» αποτελείται από δύο ειδικά διαμορφωμένα πτερύγια, ενωμένα με έναν σύνδεσμο που τους επιτρέπει να παίρνουν κλίσεις μεταξύ τους ενώ τα κρατά πάντα σε ευθεία. Δένεται πίσω από ένα σκάφος που κινείται αργά για τα δεδομένα της επιφάνειας, μόλις με 7-8 χιλιόμετρα την ώρα. Ακόμη και το πιο μικρό σκάφος ή βάρκα μπορεί να προσφέρει την απόλαυση, αφού μέσα στο νερό η αίσθηση της ταχύτητας είναι πολύ μεγαλύτερη. Ο επίδοξος δύτης κρατά με τα δύο του χέρια τα πτερύγια και μόλις αρχίσει η κίνηση, το subwing καταδύεται λόγω της αρχικής κλίσης των πτερυγίων. Κάτω από το νερό, όσο γυρνά τα πτερύγια προς τα κάτω, βυθίζεται ενώ μόλις τα γυρίσει προς τα επάνω αναδύεται, με ρυθμό ανάλογο της κλίσης. Για να στρίψει, φέρνει τα δύο πτερύγια κάθετα μεταξύ τους και μετά, αν τα γυρίσει προς τα επάνω στρίβει από τη μία μεριά και αν τα στρίψει προς τα κάτω από την άλλη. Το βάθος εξαρτάται από το μήκος του σχοινιού. Αν φτάσει τα 25 μέτρα σημαίνει επισκέψεις σε βάθος έως και 15 μέτρα. Όμως εκεί χρειάζεται η σχετική εμπειρία από τον λουόμενο. Στις «τουριστικές» υποβρύχιες πτήσεις το σχοινί είναι σχετικά κοντό, επιτρέποντας καταδύσεις μέχρι τα 3-4 μέτρα.

Η ιστορία του Subwing

Η ιδέα γεννήθηκε στο μυαλό του Νορβηγού Simon Sivertsen το 2010, όταν ήταν 18 ετών και ταξίδευε με τον πατέρα του και τον αδελφό του στη Μεσόγειο. Ιστιοπλόοι πατέρας και γιοί, είχαν βάλει στόχο τον περίπλου της γης και ξεκίνησαν από την Τουρκία αγοράζοντας ένα σκάφος γι’ αυτόν τον σκοπό. Περιπλανήθηκαν αρχικά στα ελληνικά νησιά, όπου ο Simon εκστασιάστηκε με την καθαρότητα των νερών. Αισθανόταν σαν να πετά όταν βρισκόταν κάτω από το νερό. Μόνο που έλειπε η πτήση και λίγη «δράση». Ήθελε λοιπόν να προσθέσει κάποια στοιχεία στις ελεύθερες καταδύσεις του. Σκέφτηκε ότι με ένα πτερύγιο για βοήθημα, δεμένο πίσω από το σκάφος, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη κινητικότητα, διάρκεια και άλλου είδους απόλαυση ενόσω βρισκόταν κάτω από το νερό. Κι άρχισε να πειραματίζεται. Πήρε μια απλή ξύλινη σανίδα, την έδεσε πίσω από το μικρό φουσκωτό tender του ιστιοπλοϊκού με ένα σκοινί για θαλάσσιο σκι και άρχισε τις βουτιές. Η ιδέα δούλευε και μπορούσε έτσι να ελέγχει τις κινήσεις του, να οδηγείται βαθύτερα ή να αναδύεται απλώς στρέφοντας τη σανίδα και την κλίση της μέσα στο νερό, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Το αποτέλεσμα απείχε αρκετά από την τελειότητα, καθώς είχε την ελευθερία να κινηθεί μόνο σε μια κατεύθυνση – επάνω και κάτω. Σαν το παιχνίδι του να είχε μόνο δύο διαστάσεις, οπότε του έλειπε η τρίτη. Μετά από μερικές εβδομάδες και ενώ το μυαλό του είχε κολλήσει στο παιχνίδι του, σκέφτηκε μια παραλλαγή και βάλθηκε να τη δοκιμάσει. Εν τω μεταξύ είχαν φτάσει στα νερά της Ιταλίας, αλλά είχε τα πέλαγα όλου του κόσμου για να κάνει τις δοκιμές του, καθώς οι επόμενοι μήνες θα τους έβρισκαν να ταξιδεύουν στη θάλασσα. Έφτιαχνε τα σχέδιά του σε χαρτί και ήταν έτοιμος για το επόμενο μοντέλο του subwing – είχε βρει κιόλας το όνομα της εφεύρεσής του. Η λύση ήταν απλή και αποτελείτο από δύο μικρότερα πτερύγια, ενωμένα στο κέντρο με έναν περιστρεφόμενο σύνδεσμο που θα έδινε ελευθερία στις κινήσεις τους.

Πήγαν σε ένα τοπικό supermarket του λιμανιού και πήραν δύο ξύλινες πλάκες τεμαχισμού για κουζίνες, λάστιχα ποτίσματος με τους συνδέσμους τους και μερικά κομμάτια fiberglass. Μετά από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες και με ελάχιστη πρόσβαση σε ειδικά εργαλεία το πρώτο Subwing ήταν γεγονός, και είχε μάλιστα φτιαχτεί εν πλω. Γρήγορα διαπίστωσε την εντυπωσιακή δυναμική και κατευθυντικότητα που είχε η κατασκευή του στις υποβρύχιες «πτήσεις» και ήταν πια σίγουρος ότι η ανακάλυψή του θα μπορούσε να αποτελεί μια νέα δραστηριότητα για όλο τον κόσμο. Ένα νέο watersport είχε μόλις γεννηθεί.

Πλέον το μυαλό του περιστρεφόταν περισσότερο γύρω από την ανακάλυψή του και λιγότερο γύρω από τη γη. Ήταν τόσο έντονη η προσήλωση που το μεγαλόπνοο σχέδιο του περίπλου τέθηκε στο αρχείο και η οικογένεια επέστρεψε στη Νορβηγία. Όλα ξεκίνησαν με την κλασική μέθοδο – δοκιμές και εξέλιξη. Πολλά πρωτότυπα κατασκευάστηκαν και πολλές ώρες κράτησαν οι δοκιμές στο νερό. Όχι στα γαλανά νερά του Αιγαίου αλλά στις θάλασσες τη Νορβηγίας. Ακόμη κι αν αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να τυλίξει το κεφάλι του με μονωτική ταινία ώστε να κρατήσει το παγωμένο νερό από το να εισχωρήσει στο wetsuit – την αδιάβροχη φόρμα του. Τώρα πια, το Subwing είναι ένα εμπορικό προϊόν και έχει ξεκινήσει να πωλείται σε όλο τον κόσμο, ενώ ο ίδιος έχει αφιερωθεί στην εξέλιξή του και στην αναζήτηση νέων εφαρμογών και ιδεών.

Στην πορεία των χρόνων το Subwing του Simon Sivertsen σάρωσε μερικά βραβεία καινοτομίας και σχεδιασμού σε σχετικούς διαγωνισμούς. Το 2015 του απονεμήθηκε το «Good Design Award», το πιο διάσημο βραβείο σχεδιασμού παγκοσμίως. Αρχικά, το 2012, είχε αποσπάσει το βραβείο για την Αριστεία Σχεδιασμού από το νορβηγικό συμβούλιο σχεδιασμού, το σημαντικότερο σχετικό βραβείο σχεδιασμού της Νορβηγίας. Το 2014 το Subwing ήταν υποψήφιο ανάμεσα σε μεγάλες και γνωστές εταιρείες και απέσπασε το βραβείο του επίσης καταξιωμένου διαγωνισμού της Γερμανίας, το German Design Award.

Για όσους λοιπόν θέλουν να βγάλουν το δελφίνι που έχουν μέσα τους, το Subwing αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία. Μια δραστηριότητα που έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της και στις ελληνικές παραλίες, ανάγοντας την εμπειρία του Subwing στο must του φετινού καλοκαιριού!

Φωτογραφίες: Subwing.com

mm
Ο Θανάσης σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της μοτοσυκλέτας επί 23 έτη, κέρδισε 3 πρωταθλήματα και δεκάδες νίκες, σημείωσε διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είναι ο πρώτος Έλληνας που έλαβε μέρος στο υπερμαραθώνιο Rally Dakar. Από το 1997 ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια και το 1998, ίδρυσε τη δική του Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School). Παράλληλα, τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιεί Σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2012 δημιούργησε την Παιδική Ακαδημία, για παιδιά ηλικίας από 5 ετών. Από το 2017, είναι ο μοναδικός μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, προπονητής μηχανοκίνητου αθλητισμού, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Το "Riding School-Θανάσης Χούντρας" αποτελεί πρότυπο Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, με καθημερινή λειτουργία σε δικές του εγκαταστάσεις.

E-mail: tchountras@traction.gr